شناسه خبر: 1130 منتشر شده در مورخ: 1392/9/10 ساعت: 11:28 گروه: دانش و فن آوری  
ساخت دوربینی که در تاریکی مطلق تصویر سه بعدی می گیرد

ساخت دوربینی که در تاریکی مطلق تصویر سه بعدی می گیرد

یک دانشمند ایرانی در موسسه فناوری ماساچوست (ام.آی.تی) دوربینی ساخت که تصاویر سه بعدی از اشیایی که در تاریکی قابل رویت نیستند ، ارایه می دهد.

ˈاحمد کرمانیˈ و همکارانش در دانشگاه ˈام.آی.تیˈ در آمریکا که موفق به ساخت این دوربین شده اند، گفت : این دوربین می تواند با استفاده از فوتون ها از اشیای کم نور تصاویر دقیق بگیرد. وی و همکارانش همچنین با استفاده از علم ریاضیات، از اطلاعات جمع آوری شده از ذرات ریز نور که توسط آشکار ساز موجود در دوربین ضبط شده اند، تصویر می سازند .
این محققان الگوریتمی را برای مطالعه روابط میان بخش های مجاور یک شی تیره با استفاده از پالس های نور و همچنین علم اندازه گیری نور پایین طراحی کردند.این الگوریتم در واقع ساختار یک آشکارساز فوتونی است و با استفاده از یک صدم تعداد فوتون های موردنیاز دیگر آشکارسازهای نوری، اطلاعات را ارایه می دهد.
کرمانی گفت: دوربین جدید از طریق اسکن یک شی و با استفاده از پالس های شدت پایین نور عمل می کند. هم اکنون از این فناوری در ابزارهای پیشرفته (های تک) و با هدف تعیین ماهیت ساختارهای سه بعدی استفاده می شود،
به گفته وی تاکنون تصاویر دوربین های به این سبک به شکل سیاه و سفید بودند زیرا لیزر، نور متعلق به یک طول موج منفرد را تولید می کند، اما دوربین جدید تعدادی از اشیای مختلف را به دلیل سرعتی که آن ها نور لیزر را منعکس می کنند، گزینش می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *