شناسه خبر: 11283 منتشر شده در مورخ: 1396/3/2 ساعت: 09:11 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 2 خرداد 1396

روزنامه سه شنبه 2 خرداد 1396

برای اطلاع از خبرهای حوزه نابینایان و معلولان به کانال تلگرام روزنامه ایران سپید به آدرس iransepid@ مراجعه کنید.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 2 خرداد 1396

26 شعبان 1438

23 می 2017

سال بیست و یکم شماره 5575

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

میرزاآقا به دیدار دکتر روحانی میرود 2

اعلام نحوه پرداخت پول از سوی اولیا هنگام ثبت نام در مدارس 4

آش و حلیم رمضان امسال ۸ درصد گران میشود 6

عادات ناسالم علت شیوع سرطان روده

ساده، اما کاربردی: اپرا

معرفی 214 قسمت نمایش رمضانی رادیو نمایش 12

دستگاه قابل حمل برای کمک به نابینایان

ورزشکار پارالمپیکی ایران در دو رشته جودو دو و میدانی، در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کردند

دزدان خانه عروس و داماد زمینگیر شدند

 

 

صئ.......سیاسی

* میرزاآقا به دیدار دکتر روحانی میرود. ایسنا نوشت: بر اساس گفته مقامات استانداری اردبیل، میرزاآقا با رئیس جمهور دیدار میکند. میرزاآقا همان پیرمردی است که تصویرش در سفر تبلیغاتی روحانی به اردبیل ماندگار شد. او با نگاهی پر از بیم و امید در بین هواداران روحانی حضور داشت و با در دست داشتن تصویری از روحانی، حمایتش را از رئیس جمهور اعلام کرد تا نشان دهد حامیان رئیس جمهور تنها محدود به قشر خاصی نیستند. بعد از انتشار این تصویر در فضای مجازی بسیاری از هنرمندان و فعالان اجتماعی آن را در صفحات شخصی خود در اینستاگرام بازتاب دادند و از رئیس جمهور خواستند که شرایط دیدار با او را فراهم کند و پای درد دل او بنشیند. میرزاآقا یکی از اقشار فرودست جامعه است که به دلیل مشکلات مالی مجبور به فروختن وانت، تنها داراییش برای امرار معاش شده و اکنون با میوه فروشی، آن هم بدون هیچ وسیله ای زندگیش را میچرخاند.

* دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس در پیامی به رئیس جمهور منتخب مردم، گفت: اینک در تعهد دولت جدید است که به پاس این حماسه افتخارآفرین ملت، مطالبات بر حق مردم شرافتمند را در اولویت تدابیر خویش قرار دهد.

* میزان نوشت: مصطفی هاشمیطبا گفت: برای انجام تبلیغات، هیچ فردی به من کمک مالی نکرد؛ دوستان دو سه بنر چاپ کردند و مجموعاً در حدود 10 تا 20 میلیون تومان از خودمان هزینه کردیم و هزینه دیگری نداشتیم. مصطفی هاشمیطبا با بیان اینکه هیچ تسهیلات مالی {وام و....} برای هزینه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در نظر گرفته نشده است، گفت: از هیچ جا وام نگرفته و تقریباً هیچ هزینه ای هم نکردم.

* تسنیم نوشت: فروزنده، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از نشست ۶۰۰ نفره این جبهه در پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

 

 

 

صئ........اجتماعی

* نحوه دریافت «پول» از اولیا هنگام ثبت نام مدارس اعلام شد: رحیم میرشاهولد، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه دریافت هر گونه وجوه نقد از اولیا تخلف محسوب میشود، گفت: هر گونه وجهی باید به حساب رسمی قانونی مدرسه واریز و اولیا باید از ارائه پول نقد و چک حامل خودداری کنند و اگر هم چکی صادر میشود، باید در وجه حساب مدرسه باشد. وی درباره نحوه دریافت وجوه از اولیا در مدارس گفت: بارها تذکر داده ایم که هر نوع پرداختی برای هر عنوانی از سوی اولیا باید به حساب مدارس واریز شود. همه مدارس دارای یک حساب رسمی و قانونی هستند.

* ۵ هزار بارکد قلم کالا شامل تخفیفات ویژه در ماه رمضان: علی اکبر علوی، مدیر عامل فروشگاههای شهروند گفت: در ماه مبارک رمضان ۵ هزار بارکد قلم کالا شامل تخفیفات ویژه خواهند بود و تخفیف ۴۰ درصدی در نظر گرفته ایم. وی با اشاره به فروشگاه مجازی شهروند عنوان کرد: ما در حال برنامه ریزی برای بهتر شدن در حوزه مجازی هستیم، فروشگاههای مجازی ما هر سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد فروش دارند، اما این عدد ما را راضی نمیکند.

* رکورد حضور زنان در شورای شهر تهران شکسته شد: برای اولین بار در تاریخ شورای شهر تهران، تعداد اعضای زن این شورا به ۶ نفر رسید.

شهربانو امانی انگنه، بهاره آروین، زهرا صدر اعظم نوری، ناهید خداکرمی، زهرا نژادبهرام و الهام فخاری، 6 بانوی راه یافته به شورای اسلامی شهر پنجم هستند.

* وضعیت قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان: علی بهره مند، رئیس اتحادیه قنادان و شیرینیفروشان در خصوص قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: پیشبینی میشود قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه با احتساب افزایش 15 درصدی به 12 هزار و 500 تومان برسد که با وجود مخالفتهای سازمان حمایت، باید در انتظار رقم کمتری برای این کالا باشیم.

صئ........اقتصادی

* آش و حلیم رمضان امسال ۸ درصد گران میشود: حسین محمدی، دبیر اتحادیه کباب، حلیم، آش و غذاهای سنتی گفت: قیمت انواع آش و حلیم در مقایسه با سال گذشته با ۷ تا ۸ درصد تغییر به فروش میرسد. قیمت هر کیلوگرم حلیم معجون در سال گذشته 12 هزار تومان و حلیم ساده 11 هزار تومان، آش شله قلمکار با مخلفات 12 هزار تومان، آش رشته با مخلفات 10 هزار تومان، آش رشته بدون مخلفات 9500 تومان، هر پرس آش شله قلمکار و حلیم 7000 تومان و هر پرس آش رشته 6500 تومان در تهران قیمت گذاری شده بود.

* معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما: لیلی دانشمند، عضو هیئت مدیره کانون کاریابی کل کشور از رئیس دولت دوازدهم خواست با هدف افزایش اشتغال در بنگاههای اقتصادی همانند سالهای گذشته، قانون معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در بکارگیری نیروی جدید را تصویب و اجرا کند.

صئ........سلامت و بهداشت

* عادات ناسالم، علت شیوع سرطان روده: پزشکان تأکید کرده اند: سرطان روده در میان افرادی که سبک زندگی ناسالمی دارند شایعتر است. سبک زندگی ناسالم همچون استعمال مواد دخانی و مصرف مواد الکلی میتواند به بروز انواع بیماریها منجر شود. افرادی که بیشتر ورزش میکنند، خوراکیهای سالمتر مصرف میکنند و سیگار نمیکشند، کمتر احتمال دارد به سرطان روده یا پولیپ روده مبتلا شوند. افراد باید از ۵۰ سالگی تحت معاینات ابتلا به سرطان روده قرار گیرند و این معاینات تا ۷۵ سالگی به طور مرتب انجام شود. همچنین افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده یا پولیپ روده هستند باید معاینات را زودتر آغاز کنند که شامل مبتلایان به بیماری روده ملتهب یا افرادی با سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان روده میشوند. * چرا باید شاد باشیم: یک روانشناس گفت: شادی در انسان ارتباط تنگاتنگی با حس رضایت از زندگی دارد. دکتر حسن صبوری گفت: شاد بودن جزو شروط اصلی برخورداری از بهداشت روانی ست. تقریباً تمامی متفکران برجسته گذشته، شادی را بهترین متاعی دانسته اند که از راه فعالیت قابل حصول است. شادی از عمل هماهنگ عواطف یک شخصیت یکپارچه و کاملاً منسجم ناشی میشود. بنا بر این هرچه شخصیت غنیتر، کاملتر و یکپارچه و منسجمتر باشد، علیرغم پیش آمدن انواع دردهای مختلف، ظرفیت بیشتری برای شادی دارد. شادی احساس مثبت شخصی و حس رضایتمندی ایجاد میکند. شادی به عنوان یک چسب اجتماعی عمل کرده و انسجام گروهی ایجاد میکند. وی ادامه داد: تأثیر شادی بر ما برخلاف غم است. وقتی غمگین هستیم احساس بیحالی و کناره گیری میکنیم، اما وقتی شادیم احساس علاقه و معاشرتی بودن خواهیم داشت و در بیشتر موقعیتها خوشبین میشویم. به گفته وی، خنده به تعامل اجتماعی کمک میکند و اگر لبخندها ادامه یابند، به شکلگیری روابط و تقویت آن در طول زمان کمک میکنند. 

صئ............آهنگ و درنگ

ساده، اما کاربردی: اپرا: این واژه را بارها شنیده اید. حتی احتمالاً بارها آن را به کار برده اید. نمونه استفاده از واژه اپرا زمانی است که خواننده ای شکلی خاص از آواز را ارائه میکند و در مواجهه با این شکل خاص، اغلب افراد در موردش میگویند: فلانی اپرایی میخواند. اما این واژه دقیقاً چیست و به چه نوعی از موسیقی اطلاق میشود؟ اُپرا آمیزه ای از موسیقی و نمایش است تا حقیقت به تصویر کشیده شود. از این رو برای خلق آثار اپرایی باید در دو بخش موسیقی و نمایش عالِم بود تا پدیده ای درخور تحسین ایجاد کرد. بزرگان هنر در برتری هر یک از این دو مؤلفه بر دیگری اختلاف نظر دارند؛ به عنوان مثال ریچارد واگنر موسیقی را در خدمت هدف والای نمایش میداند. با این حال موسیقی دارای اعجازی است که با آن، داستانی هرچند ساده به تجربه، احساسی عمیق و دل انگیز بدل میشود. همچنین داستانها و نمایشنامه های موفق نیز با درآمیختن با موسیقی، بقا و عمق بیشتری مییابند. اگرچه سازنده نخستین اپرای تاریخ موسیقی جاکوپو پری است، اما کسی که اپرا را به معنای واقعی کلمه بنیان گذاشت، کلودیو مونته وردی بود. اپرا مجموعه ای است از هنرهای مختلف: موسیقی، ادبیات، فن بازیگری، طراحی صحنه، دکور و کارگردانی. اپرا از ارزنده ترین پدیده های جهان موسیقی است. طی چندین قرن اپرا با تحولات فراوان همه گونه رویدادها و سبکهای موسیقی را تجربه کرد و به تکامل رسید. اُپِرا هنری است که بر روی یک سکو یا سن نمایشی که هماهنگ و سازگار با موسیقی ساخته شده، انجام میگیرد. نمایش اجرایی در اپرا عناصر ویژهء تئاتر مانند زمینه پردازی و محیط نمایشی، جامه ها، چهره پردازی و بازیگری را در خود دارد، ولی در اپرا واژه هایی که بازگو میشود، یعنی اپرانامه (libretto) سخنپردازی گفتاری نبوده، بلکه به گونه آوازی و سرودی است. خوانندگان اپرا را یک گروه از همنوایان همراهی میکنند. همنوایان میتوانند یک گروه کوچک سازی باشند یا یک ارکستر سمفونیک کامل. البته امروزه این هنر مانند گذشته نیست و گاه با سبکهای دیگر موسیقی آمیخته شده است یا اینکه به تنهایی و بدون نمایش اجرا میشود. اپرا ۳ بخش اصلی دارد: ۱- پیشدرآمد یا اوورتور ۲- آریا ۳- رسیتاتیف. اوُوِر تور: (او - وِر - تور) در واقع مقدمه ای برای شروع اپراست که کاملاً به صورت سازی است و هیچ خواننده ای در آن نمیخواند. آریا که قسمت اصلی اپراست و خواننده در آن با آرایشهای آوازی، قدرت و مهارتش را ابراز میدارد.  رسیتاتیف که نوعی از فن بیان و مکالمه آوازی است و غالباً پیش از آریا قرار میگیرد. در اپرای ایتالیایی، رسیتاتیف رابط بین دو آریاست: الف- رسیتاتیف ساده که آواز بدون ارکستر است و فقط با چند آکورد کوتاه همراهی میشود. ب- رسیتاتیف آکامپانیه که خواننده به همراهی ارکستر میخواند و بیشتر در اپراهای فرانسوی معمول است. در شماره بعدی، به بررسی برخی اپراهای مشهور ایرانی خواهیم پرداخت.

صئ...............فرهنگ و هنر

* رادیو نمایش 214 قسمت نمایش رمضانی را معرفی کرد.

محمدرضا قربانی، مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش از پخش 214 قسمت نمایش رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد. مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن اعلام این مطلب افزود: این نمایش های رادیویی در قالب 7 سریال رادیویی تهیه و تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش پخش خواهند شد. قربانی ادامه داد: این آثار هر کدام در 30، 34، 40، 50 قسمت نوشته شده اند. بر اساس این گزارش، خلاصه داستانهای این سریالهای رادیویی و زمان پخش آنها به شرح ذیل است: سریال رادیویی "مقصد نهایی" به کارگردانی رضا عمرانی ساعت 13:30 درباره زندگی  قاچاقچی جوان، اما کهنه کاری است که از سنین کم به دلیل فوت پدر و مادرش و بواسطه پسر عموی پدرش، با یک باند بزرگ قاچاق عتیقه و زیر خاکی همکاری داشته، اما در سفر آخر، درست چند روز مانده به ماه رمضان در حین جا بجایی اجناس قاچاق، ماشین او به ته دره ای سقوط میکند و بیهوش میشود و... "انعکاس" به کارگردانی فریدون محرابی   که ساعت 16:00 از رادیو نمایش پخش میشود، درباره وکیل 50 ساله ای است که به خاطر راه ناصوابی که انتخاب کرده است، زندگیش دچار آشفتگی شده است و حالا پسرش درگیر یک پرونده قضایی شده است و در ایام ماه رمضان به او تلنگری خورده و... "امید قنبر" به کارگردانی مهدی نمینی مقدم  عنوان سریال دیگری است که در این ایام ساعت 18:45 به روی آنتن میرود، ماجرای جوان 32 سالی است که در خانواده زحمتکش بزرگ شده است، ولی بدلیل انتخاب راه اشتباه درگیر پرونده قتل شده است و حاجیمراد، مرد نیکوکاری است که در ایام ماه رمضان به افراد خانواده نیازمند کمک میکند و... نمایش رادیویی "نذر" به کارگردانی مینو جبارزاده نیز درباره مرد میانسالی است که سالها قبل نذر کرده که هر وقت مغازه اش را افتتاح کرد، در اولین ماه رمضان هر روز در طباخیش به سی نفر مستحق افطاری بدهد، اما درست در اولین روز ماه مبارک برایش اتفاقاتی می افتد که راه جدیدی را در زندگی او باز میکند. این سریال رادیویی ساعت 17 از رادیو نمایش پخش میشود. علاوه بر اینها 3 عنوان سریال نمایشی نیز برای پخش در ماه رمضان آماده شده است که به صورت تک قسمتی و اپیزودیک ارائه میشود. مجموعه نمایشی "فانوس" هر روز در قالب نمایش به یک پرسش دینی کودکان و نوجوانان پاسخ میدهد. این نمایش هر روز ساعت 11:45 پخش میشود. در مجموعه نمایشی "شبستان" نیز هر روز یکی از مساجد معرفی میشود. این مجموعه هر روز ساعت 16:30 پخش میشود. مجموعه نمایشی "یک حدیث، یک زندگی" نیز با بهره مندی از احادیث بزرگان دین، هر روز ساعت 19:15 از رادیو نمایش پخش میشود.

 

 

صئ........دانش و فناوری

* دستگاه قابل حمل برای کمک به نابینایان: 6 دانشجوی مهندسی مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) دستگاه قابل حمل برای تبدیل متن به خط بریل طراحی کردند. نمونه اولیه این دستگاه قابل حمل در اوایل سال 2016 با نام Tactile ارائه شد و دستگاه جدید امروزی، پیشرفته شده دستگاه پیشین و به اندازه یک قالب شکلات و کاملاً قابل حمل است. این دستگاه بر خلاف دستگاههای مشابه، ارزان قیمت و بدون محدودیت دیجیتالی است. در حال حاضر دستگاه با استفاده از دوربین متن را به خط بریل تبدیل میکند و دانشجویان این طرح قصد دارند اسکنر دستی را جایگزین دوربین کنند. این طرح برنده رقابتهای دانشجویی 2017 شده است.

* راه رفتن افراد فلج با فکر کردن ممکن میشود: با استفاده از یک وسیله جدید، افراد فلج، قابلیت کنترل اسکلت بدن خود را با استفاده از ذهنشان به دست میآورند. محققان دانشگاه ملبورن میگویند وسیله یاد شده به طور مستقیم به مغز افراد فلج متصل میشود و پزشکان برای این کار نیازی به جراحی جمجمه انسان ندارند. ابزار یاد شده متشکل از استنتهایی است که میتوانند به رگهای خونی در نزدیکی قشری از مغز که حرکات بدنی انسان را کنترل میکنند، دسترسی یابند. در انتهای این استنتها یک شبکه فلزی حاوی الکترود تعبیه شده که قادر به دریافت اطلاعات فعالیت مغز و انتقال این داده ها به ابزار ضبط آنها هستند. این ابزار به صورت یک پوشش بر روی قفسه سینه تعبیه میشود. مجموعه این ابزار که stentrode نام گرفته، در مقایسه با ابزار دیگری که برای شناسایی سیگنالهای مغزی به کار میروند، دارای مزایایی است. دریافت دقیق اطلاعات سیگنالهای مغز از سطح آن و بدون نیاز به شکافتن سر مهمترین مزیت این روش است. استفاده از stentrode فعلاً در مرحله آزمایشی و قرار است از سال آینده میلادی ۵ بیمار از آن به طور آزمایشی استفاده کنند. این افراد توان حرکت را از دست داده اند.

صئ........ورزشی

* ۱۶ ورزشکار پارالمپیکی ایران در دو رشته جودو دو و میدانی، در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کردند. ورزشکاران فدراسیون جانبازان و معلولین با یک مدال طلا، 3 نقره و ۲ برنز به کار خود در این رقابتها پایان دادند و ورزشکاران فدراسیون نابینایان و کمبینایان به ۲ مدال طلا، 3 نقره و یک برنز دست یافتند. بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با رقابت سه جودوکار نابینا و کمبینا آغاز شد که مهدی برجلو در وزن -7۳ کیلوگرم و احسان موسینژاد در وزن +1۰۰ کیلوگرم به ترتیب مقابل حریفانی از ترکیه و آذربایجان شکست خوردند و به مدال نرسیدند. محمد شنانی در فینال وزن -9۰ کیلوگرم مقابل شوخرات بوبوئف از ازبکستان شکست خورد و صاحب نشان نقره شد. سپس ۱۳ دو و میدانی کار کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۷ جاوید احسانیشکیب با ۱۳ متر و ۷۴ سانتیمتر صاحب نشان نقره شد و جواد دلاکه، دیگر نماینده کشورمان با ۱۳ متر و ۶ سانتیمتر به مدال برنز رسید. در پرتاب وزنه کلاس F۵۶ علیرضا قلعه ناصری با پرتاب ۱۰ متر و ۴۹ سانتیمتری به مدال نقره رسید و علی محمدیاری با ۱۰ متر و ۳۷ سانتیمتر صاحب گردنآویز برنز شد. در ماده پرتاب دیسک کلاس F۵۶ علی محمدیاری با ۴۳ متر و ۸ سانتیمتر قهرمان شد و علیرضا قلعه ناصری با پرتاب ۴۲ متر و ۷۰ سانتیمتر نایب قهرمان شد. در پرتاب نیزه کلاس F۱۳ سجاد نیکپرست با ۵۹ متر و ۱۸ سانتیمتر صاحب مدال نقره شد و سید عرفان حسینی با پرتابی به میزان ۵۵ متر و ۷۹ سانتیمتر گردنآویز برنز را از آن خود کرد. در ماده ۴ در ۱۰۰ متر کلاس T۱۱, T۱۲ و T۱۳، تیم نابینایان ایران با ترکیب حسین سعیدی, وحید علی نجیمی, آرش خسروی و امیر خسروانی با رکورد ۴۵ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه قهرمان شد. در پرتاب نیزه کلاس F۱۲ سامان پاکباز با ۱۵ متر و ۶۹ سانتیمتر قهرمان شد و حیدری نیز با ۱۵ متر نقره گرفت.

صئ........حوادث

* دزدان خانه عروس و داماد زمینگیر شدند: شامگاه ٩ اردیبهشت امسال، زوج جوانی به کلانتری ١٣٧ نصر مراجعه کردند و از ماجرای به سرقت رفتن وسایل خانه شان پرده برداشتند. «برای آنکه مراسم پاتختی را برگزار کنیم به خانه مادر شوهرم رفتیم و پس از مراسم، هنگامی که به خانه بازگشتیم همه وسایل به هم ریخته و وسایل با ارزش خانه به سرقت رفته بود.» مأموران گشت کلانتری ١٣٧ نصر، ساعاتی پس از ماجرای دستبرد از خانه زوج جوان به خودروی پراید سفید رنگی که دو سرنشین مرد داشت، مشکوک شدند و طی یک تعقیب و گریز اقدام به تیر اندازی به سمت خودروی متهمان کردند. ٢ مرد جوان در این مرحله تصمیم گرفتند پس از توقف خودروی سرقتی، با پای پیاده فرار کنند که در حلقه محاصره مأموران پلیس زمینگیر شدند. مأموران پس از دستگیری متهمان در بازرسی از خودروی پراید، وسایل سرقتی زیادی به دست آوردند و زمانی که این وسایل در کلانتری مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد که این افراد همان دزدان خانه تازه عروس و داماد هستند.

* بازیگوشی دختر کوچولو با تفنگ شکاری مرگ آفرید: سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی استان فارس گفت: مأموران در جریان مرگ پسر 4 ساله ای با شلیک گلوله اسلحه در روستای کناره شهرستان رستم قرار گرفتند و به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: خیلی زود مأموران در محل حاضر شده و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که پدر خانواده قصد بیرون بردن گله را داشته و در همین لحظه اسلحه شکاریش را در اختیار دختربچه اش قرار داده تا آن را به داخل خانه ببرد. سرهنگ محمدی ادامه داد: دختر 5 ساله در زمان ورود به خانه با برادر 4 ساله اش رو برو شده، تا اینکه بین آنها برای گرفتن اسلحه کشمکش رخ داد. ناگهان انگشت دختر کوچولو به صورت ناخواسته روی ماشه رفته و همین باعث شلیک گلوله به سمت صورت برادر شده که این تیر اندازی باعث متلاشی شدن صورت پسر کوچولو و مرگ وی شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *