شناسه خبر: 11121 منتشر شده در مورخ: 1396/1/26 ساعت: 08:53 گروه: اجتماعی  
هاشمی: لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان تا اواسط خرداد ماه در مجلس تصویب می شود

هاشمی: لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان تا اواسط خرداد ماه در مجلس تصویب می شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب اصلاحیه لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان، سهم اشتغال قشر معلول در مراکز دولتی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایران سپید همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مرتبط با اصلاحیه لایحه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پس از 2 ماه در مجلس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ماه های پایانی سال گذشته به دلیل بررسی لایحه بودجه سال 96 و برنامه پنج ساله، جلسات مرتبط با بررسی اصلاحیه لایحه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برگزار نشد و اعضا فرصت کافی برای بررسی این لایحه را نداشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از برگزاری 3 جلسه طی هفته آتی در رابطه با اصلاحیه لایحه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خبرداد و تصریح کرد: مقرر شده در هفته آینده، 3 جلسه در رابطه با اصلاحیه لایحه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون های تخصصی مجلس برگزار شود.

هاشمی ادامه داد: در این جلسات که با حضور ذی نفعان جامعه هدف و اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس برگزار خواهد شد، نمایندگان وزارت کشور، وزارت راه و وزارت رفاه نیز حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان چه زمانی به تصویب خواهد رسید؟، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی عجله ای برای تصویب نهایی این لایحه ندارند و اعتقاد داریم که لایحه باید بدون کوچکترین نقصی در صحن علنی شورای شهر مطرح شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، این طور به نظر می رسد که لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان تا اواسط خرداد ماه در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شود.

هاشمی در خصوص مهم ترین تغییرات اعمال شده در اصلاحیه لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان اذعان کرد: در این لایحه سهم اشتغال معلولان در مراکز دولتی از 3 درصد به 5 درصد افزایش یافته و تمهیداتی نیز در حوزه مسکن و مستمری مددجویان در نظر گرفته شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *