شناسه خبر: 11109 منتشر شده در مورخ: 1396/1/20 ساعت: 10:03 گروه: اجتماعی  
الزام مشارکت معلولان در مناسب‌سازی

الزام مشارکت معلولان در مناسب‌سازی

مشاور مناسب‌سازی معابر در کشور ژاپن گفت: در حال حاضر ۲۷ درصد از جمعیت این کشور در سن بالای ۶۰ سال هستند و این موضوع دغدغه جدی برای ژاپن است.

به گزارش ایران سپید تراشیما کااورو در دوره آموزش تخصصی مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی در اردبیل تصریح کرد: در مبحث مناسب‌سازی معابر این تنها معلولان نیستند که به دغدغه تبدیل شده‌اند.

وی افزود: جمعیت قابل‌توجه کهن‌سالان موجب شده در امر مناسب‌سازی علاوه بر معلولان به میان‌سالان و کهن‌سالان نیز توجه شده و نسبت به تأمین نیاز آن ها اقدام شود.

کارشناس و طراح مبلمان شهری در ژاپن افزود: این تفکر که لازم است همه افراد جامعه از امکانات برابر برخوردار شوند، در ژاپن نهادینه شده و در واقع با این طرز فکر تأمین نیاز معلولان دنبال می‌شود.

کااورو با بیان اینکه فضای شهری می‌بایست برای استفاده تمامی آحاد جامعه و تمامی شهروندان طراحی شود، ادامه داد: در واقع با طراحی بهینه فضای شهری معلولیت به معنی ناتوانی مفهوم خود را از دست می‌دهد.

مشاور مناسب‌سازی در ژاپن معتقد در کشورهای ایران و ژاپن اقداماتی برای مناسب‌سازی صورت گرفته اما در برخی مواقع خروجی قابل قبول نیست.

وی با ذکر مثالی به وضعیت مناسب‌سازی معابر در اردبیل اشاره کرد و افزود: اینکه معلول به تنهایی بتواند از سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح شهر و یا پازل های بریل معابر استفاده کند، محل تردید است.

کااورو متذکر شد: در خود ژاپن نیز مواردی از مناسب‌سازی مطابق با استانداردها صورت گرفته اما خود معلولان نتوانسته‌اند به درستی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: در امر مناسب‌سازی لازم است دستگاه‌های متولی از خود معلولان استفاده کرده و نظرات آن ها را جویا شوند.

کارشناس و طراح مبلمان شهری متذکر شد: تکنولوژی لازم برای مناسب‌سازی در خود ایران وجود دارد و حتی لازم به وارد کردن آن نیست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *