شناسه خبر: 11052 منتشر شده در مورخ: 1395/12/22 ساعت: 13:34 گروه: مشاوره  
نو نوار شوید

نو نوار شوید

ماه اسفند، رنگ و بوی خانه تکانی و خرید را میدهد. اکثر بانوان در این ایام به گردگیری و شستشو میپردازند و البته برخی روزها را هم به خرید و نو نوار شدن برای ایام عید و دید و بازدیدهای نوروزی سپری میکنند.

به گزارش ایران سپید ماه اسفند، رنگ و بوی خانه تکانی و خرید را میدهد. اکثر بانوان در این ایام به گردگیری و شستشو میپردازند و البته برخی روزها را هم به خرید و نو نوار شدن برای ایام عید و دید و بازدیدهای نوروزی سپری میکنند.

ما نیز برای آنکه خریدی راحتتر را تجربه کنید و بدانید برای فصل بهار چه پارچه ها و مانتوهایی در بازار وجود دارند، سری به مراکز خرید اصلی پایتخت زدیم. مانتو فروشیهایی که در اطراف میدان هفت تیر وجود دارند، همچون سالهای گذشته مانتوهای بروز و جدید برای فصل بهار و نوروز را از اواسط بهمن ماه به مشتریانشان عرضه میکنند. همه ساله مردم تهران و مناطق اطراف آن برای خرید البسه سری هم به این نقطه از پایتخت میزنند. در این گزارش، اسامی برخی از مانتوها به همراه قیمت تقریبی آنها را برایتان مینویسیم.

  مانتوهایی که مناسب بانوان با رنج سنی 40 به بالا هستند، بیشتر شامل مانتوهای کرپ داووسی که در قد بلند و کوتاه و با رنج قیمت 135 هزار تومان عرضه میشوند. کرپ مصری با قیمت 340 هزار تومان و همچنین مانتوهای مرویجت با قیمت 175 هزار تومان در این مغازه ها به فروش میرسند. مانتوهایی با نامهای تریکال 190 هزار تومان، شانتون نخ 158، شانتون مکزیکی 115 هزار تومان، شانتون سنتی 115 و مانتوهایی با پارچه مازراتی 132 هزار تومان، پارانا 158 هزار تومان، حصیری اریب 135، مانتو اسکاچی و اسکاچی یاخما در دو قد 110 و 90 و رنج قیمتی 109 تا 175 هزار تومان و همچنین مانتو پرادا 119 هزار تومان برای جوانان در طرحها و رنگهای مختلف در این منطقه از تهران میتوان یافت. اما بانوانی که از مانتوهای خاص و مدلدار و کمی متفاوت استفاده میکنند هم میتوانند با گشت و گذار میان این مغازه ها مانتوهای عماراتی و عماراتی نگیندار را با رنج قیمتی 195 الی 270 هزار تومان پیدا کنند.

البته پانچ با آستین حریر و مانتو زیر و رو از جنس حریر را هم فراموش نکنید. تازه عروسها هم برای یافتن لباس مناسب و شیک برای مهمانیهایی نوروزی میتوانند مانتوهای نگیندار و کار شده بسیار زیبایی را خریداری کنند. این مانتوها اکثراً در قالب کت و شلوار و کت و تاپ ژاکارد با قد 80 الی 90 سانتی متر و رنج قیمتی 110/130/230 هزار تومان در میدان هفت تیر تهران موجود است. البته تفاوت قیمتی این دسته از مانتوها بسته به میزان نگینهایی است که روی کت کارشده و زیبایی خاصی را به تازه عروسها در شبنشینیهای عید میدهد. ناگفته نماند که در اکثر مانتو فروشیهای میدان هفت تیر، روسری و شال در طرح و رنگهای متنوع و البته رنج قیمتی متفاوت عرضه میشود. به عنوان نمونه باید گفت روسری ابریشم دور دست دوز با عرض 120 را میتوانید از 60 هزار تومان تا 90 هزار تومان بیابید. برای بانوانی که قصد خرید با قیمت مناسبتر را دارند پیشنهاد میکنیم برای خرید روسری با همین کیفیت، اما قیمت مناسب سری به بازار پانزده خرداد راسته جعفریها بزنند.

در این راسته از بازار مغازه های بسیاری وجود دارند که اکثراً روسری و شال را به صورت عمده به مغازه دارها ارائه میدهند، اما میان این مغازه ها خورده فروشی یا به قولی تک فروشی هم وجود دارد. میتوانید روسری تخی، ابریشم، ساتن، ابریشم مامی و... را با قیمتهای مناسبتری تهیه کنید. اما برای خرید از این راسته بازار باید کمی به خود زحمت دهید تا بتوانید خریدی ارزانتر را تجربه کنید. بعد از خرید مانتو و روسری دلخواهتان، نوبت به کیف و کفش مناسب میرسد که برای خرید این اقلام می توانید به بهارستان سری بزنید و از پاساژ زنانه فروشی این منطقه از پایتخت دیدن کنید. کفشها با جنس، رنگ و مدلهای مختلف در طبقه همکف این پاساژ عرضه میشوند. کفشهای طبی با کمی لژ را میتوان با رنج قیمتی 162 هزار تومان یافت. البته در این پاساژ برای همه نوع سلیقه و بودجه کفش یافت میشود. برای نمونه باید گفت کفشهای ورنی با پاشنه 10 سانتی از 35 الی 70 هزار تومان قیمت دارد.

ورنی نگیندار با پاشنه 3 سانتی 52 هزار تومان. کفشهای چرم تک سایز را میتوانید با 52 هزار تومان هم خریداری کنید. کفشهای مجلسی با پاشنه های 10 سانتی که اکثراً برای سالنهای عروسی مناسب هستند در رنگ و طرح مختلف از 42 تا 70 هزار تومان قیمت گذاری شده است. کفشهایی با روکش ساتن و پاشنه های سه سانتی مناسب برای مهمانیها را میتوانید با 48 هزار تومان از این پاساژ تهیه کنید. البته کفشهای کتانی، طبی، چرم، راحتی و نیم بوت در این پاساژ وجود دارند که بسته به سلیقه و عادت در پوشیدن کفش میتوانید از این پاساژ خرید کنید.

در مغازه های کفش فروشی این پاساژ کیف دستی  هم عرضه میشود که مدلهای مختلفی همچون کلارک با قیمت 63 هزار تومان، توشیا 60 هزار تومان، النا 68 هزار تومان وجود دارد. کیفهای مجلسی نگیندار هم از 60 هزار تومان به بالا قیمت دارد. این گزارش به خاطر وجود البسه متفاوت بانوان ناتمام است، ادامه آن را میتوانید در روزنامه فردا بخوانید. 

بعد از خرید کیف و کفش از بهارستان در همین پاساژ بمانید و به طبقه پایین آن بروید. چادرهای ملی، لبنانی، عربی و... در جنسهای حریر، کرپ، کن کن و ژورژت را میتوانید با قیمتهای 120 تا 170 هزار تومان پیدا کنید. همچین اگر تمایل به پوشیدن چادرهای لبنانی طرحدار و نگین کاری شده هم هستید، میتوانید از 130 هزار تومان به بالا این چادرهای زیبا را تهیه کنید. البته بانوانی که چادرهای ساده سر میکنند هم چادر کرپ بدون طرح و نقش و دوخته شده را از رنج قیمتی 80 تا 120 خریداری کنند.

صبر کنید! هنوز هم میتوانید در این پاساژ دیگر اجناس مورد نیازتان را بیابید. شلوارهای کتان کش، جین، لگ، لی کاغذی، لی کشی و... هم در این پاساژ و در طبقه زیر هم کف به فروش میرسد. در این طبقه مغازههای بسیاری هستند که به مشتریان شلوارهایی با قیمتهای مناسب عرضه میکنند. شلوارهای کتان کش، جین، لگ را میتوانید از 16 هزار تا 90 هزار تومان پیدا کنید، بسته به نوع جنس و سایز شلوار، قیمتها نیز متغیر است.

شلوارهای لی کش هم از 35 تا 120 هزار تومان برای عرضه به مشتریان وجود دارد. خریداران عزیز! میتوانید شلوار لی کاغذی را از 25 تا 45 هزار تومان در این پاساژ بیابید. به گفته یکی از فروشندگان این مغازه ها، مردم بیشتر از شلوارها با رنگهای تیره استقبال میکنند و فروش شلوارهای آبی تیره و سورمه ای بیشتر از شلوارهای همین جنس، اما رنگهای روشن است. بانوانی که باردار هستند نگران نباشند. در این مغازه ها میتوانند شلوار بارداری را با قیمت 45 هزار تومان خریداری کنند. بخش خرید البسه برای بانوان را در این گزارش میبندیم؛ البته لباس بانوان به همین جا ختم نمیشود و توضیحات بسیاری را میطلبد، اما تا جایی که توانستیم موارد ضروری برای خرید عید را نوشتیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
اخبار مرتبط :
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *