شناسه خبر: 11010 منتشر شده در مورخ: 1395/12/15 ساعت: 10:38 گروه: اجتماعی  
بررسی مجدد طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و بهزیستی

بررسی مجدد طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و بهزیستی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تفکیک وظایف حمایتی و توانبخشی کمیته امداد و بهزیستی منتفی شده لذا مددجویان تحت حمایت سازمان متبوع خود باقی خواهند ماند.

به گزارش ایران سپید محمدحسین قربانی توضیح: در مجلس نهم طرح تفکیک وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمیسیون تخصصی به صورت اصل 85 بررسی شد اما به دلیل ایراد شورای نگهبان تعیین تکلیف نشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح مجددا در مجلس دهم با محوریت کمیسیون بهداشت و درمان مورد بررسی مجدد قرار گرفت، در حقیقت کمیسیون مشترکی با محوریت کمیسیون بهداشت تشکیل و طرح را مورد بررسی قرار داد که بعد از تعیین تکلیف لایحه بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه در دستور صحن قرار خواهد گرفت.

وی در توضیح طرح مذکور و تغییرات صورت گرفته، گفت: اختلاف‌ها بین سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص تفکیک وظایف حمایتی و توانبخشی برطرف شده به نوعی که مددجویان تحت پوشش‌ سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت حمایت همان مجموعه قبلی باقی بمانند.

قربانی با یادآوری مصوبه برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 مبنی بر افزایش حقوق مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی، تصریح کرد: دریافتی حمایتی مددجویان در سال آینده به میزان 20 درصد حقوق دستمزد مصوب شورای اداری کار افزایش می‌یابد، از این جهت سه هزار و نهصد و بیست میلیارد تومان در اختیار این دو سازمان حمایتی برای جبران کمبودها  قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حقیقت قرار نیست دیگر تفکیک وظایفی صورت گیرد، از این رو کلیات طرح قبل باقی مانده اما ایرادات شورای نگهبان در قالب جزئیات رفع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *