شناسه خبر: 10969 منتشر شده در مورخ: 1395/12/7 ساعت: 11:10 گروه: دانش و فن آوری  
ساعت هوشمند  با خط بریل برای نابینایان

ساعت هوشمند با خط بریل برای نابینایان

این ساعت که مشخصا برای افراد نابینا طراحی شده است Dot نام دارد و رویکرد جدیدی برای اعلام زمان در پیش گرفته است. تا پیش از این ساعتهای مخصوص نابینایان بیشتر بر روی استفاده از صدا متمرکز شده بودند در حالی که دات رسما حروف بریل را نشان می‌دهد. این صفحهٔ مدور زیبا می‌تواند تا ۴ کاراکتر را تولید کند. به همین دلیل ساعتی که در پایین مشاهده می‌کنید، نخستین ساعت هوشمند بریل است.

به گزارش ایران سپید این ساعت که مشخصا برای افراد نابینا طراحی شده است Dot نام دارد و رویکرد جدیدی برای اعلام زمان در پیش گرفته است. تا پیش از این ساعتهای مخصوص نابینایان بیشتر بر روی استفاده از صدا متمرکز شده بودند در حالی که دات رسما حروف بریل را نشان می‌دهد. این صفحهٔ مدور زیبا می‌تواند تا ۴ کاراکتر را تولید کند. به همین دلیل ساعتی که در پایین مشاهده می‌کنید، نخستین ساعت هوشمند بریل است.

به نظر می‌رسد که طراحی این ساعت ساده بوده باشد، اما کمپانی Dot حدود ۳ سال را صرف تحقیق و توسعهٔ این محصول خود کرده است. آنها باید راهی پیدا می‌کردند که از این زبانه‌های ریز و ظریف به خوبی محافظت کنند. علاوه بر خواندن ساعت، کاربران این ساعت همچنین می‌توانند با دکمه‌های کناری پیام نیز ارسال کنند.

مدیر عامل و ینیانگذار Dot یعنی Eric Kim وقتی با دیدن همکلاسی نابینای خود که مجبور بود ده‌ها کتاب ضخیم بریل را با خود همراه بیاورد، به این فکر افتاد. او «متعجب شد» هنگامی که متوجه شد این دانشجو نمی‌تواند از مزایای تکنولوژی بهره ببرد. «هنگامی که بسیاری از محصولات برای قشر اکثریت طراحی می‌شود، دوستان ما که در میان گروه‌های با مشکل بینایی قرار دارند، نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.»

این ساعت از ماه مارچ سال ۲۰۱۷ به ۱۴۰٫۰۰۰ نفری که از طرح آن پشتیبانی مالی کرده بودند، ارسال می‌شود که ممکن است یک سال به طول بیانجامد و پس از آن برای آنها که پیش‌خرید نکرده بودند نیز یک بستهٔ ۱۰۰۰ تایی فراهم شده که در فروشگاه‌های لندن به قیمت ۳۲۹ دلار عرضه خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *