شناسه خبر: 10968 منتشر شده در مورخ: 1395/12/7 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
محور اصلی توانبخشی معلولان هستند

محور اصلی توانبخشی معلولان هستند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص خدمات به افراد دارای معلولیت گفت: خدماتـی کـه بـه معلولان ارائه می شـود در قالب بسـته‌های خدمتی شـامل آموزش، حمایت، توانمند سـازی و... تعریف می شـود که باید با نـگاه تخصصـی و بـا توجـه بـه مطالبـات و نیازهـای معلـولان و شـرایط زندگـی هـر یـک از آنها،خدمت رسـانی انجام شـود.

به گزارش ایران سپید  در خصوص اولویت‌های معاونت توانبخشی بهزیستی با بیان آنکه این الویت‌ها به چند دسته درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم می‌شوند گفت: در سـاختار تشکیلاتی ایـن معاونـت قرار بر این اسـت که حوزه توانبخشـی به یـک حـوزه «معلـول محـور» مبـدل شـود و هر دسـته از معلولان متولی خاص خودشـان را در ایـن حـوزه داشـته باشـند.

وی تصریح کرد: خدماتـی کـه بـه معلولان ارائه می شـود در قالب بسـته‌های خدمتی شـامل آموزش، حمایت، توانمند سـازی و... تعریف می شـود که باید با نـگاه تخصصـی و بـا توجـه بـه مطالبـات و نیازهـای معلـولان و شـرایط زندگـی هـر یـک از آنها،خدمت رسـانی انجام شـود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه اظهار کرد: اولویـت بعـدی بهزیستی دسـته بنـدی و نیـاز سـنجی معلولان در سراسـر کشـور اسـت. بـر اسـاس دسـتور رئیس سـازمان، باید در اسـتانهای مختلف اطلاعاتی همچون آمـار معلولان، علـل شـیوع و بـروز، نـوع معلولیـت و... بررسـی و دسـته بنـدی شـوند تـا منابـع و امکانـات بـه صـورت عادلانه در بین آنها تقسـیم شـود.

نحوی نژاد در خصوص راه های دستیابی به اطلاعات و نیاز سنجی هراستان گفت: نظم دهی و هماهنگی اطلاعات درون سازمانی، انجام مطالعات و پژوهش از طریق مرا کز دانشگاهی و استفاده از ظرفیت انجمن‌های صنفی و NGO ها از راه های دستیابی به اطلاعات هر استان و انجام نیازسنجی های دقیق است.

به گفته وی، تصویب لایحه اصلاحی قانون جامع حمایت از حقوق معلاولان در صحن علنی مجلس نیز از دیگر اهداف و الویت های مهم بهزیستی است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: همچنیـن تهیـه گـزارش هـای مـدون در زمینـه معلولیـت و معلولاـن در ایـران و ارسـال آن بـه سـازمان ملـل اولویـت دیگـری اسـت کـه باید بـه آن پرداخته شـود، زیرا ایران از سـال1388 بـه کنوانسـیون جهانـی حقـوق افـراد دارای معلولیـت پیوسـته اسـت و بایـد بـه نهـادهـای بیـن المللـی پاسـخگو باشـد و ارسـال ایـن گـزارش هـا بـرای جـذب همـکاری هـای بیـن المللـی ضروری اسـت.

نحوی نژاد در پایان گفت: سـازمان بهزیسـتی باید بتواند عملکـرد خـود را در معرض دیـد مـردم بگـذارد و بـرای جلـب اعتمـاد همگانـی و اسـتفاده از ظرفیـت‌هـای مردمـی تلاش کند، همچنین باید بتواند صدای افراد ناتوان را بـه گـوش دولتمـردان برسـاند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *