شناسه خبر: 10960 منتشر شده در مورخ: 1395/12/4 ساعت: 09:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 4 اسفند 1395

روزنامه چهارشنبه 4 اسفند 1395

عناوین امروز: افتتاح بوستان ویژه جانبازان و معلولان در منطقه 14 تهران / این صفحه آلوده بسته خواهد شد / برگزاری نشست هم اندیشی سازمان بهزیستی با نماینده سازمان بهداشت جهانی / ۲۰۰ نمایشگاه سراسری خطر سنجی سرطان برگزار میشود / پاسخ به پرسشهای خوانندگان ستون پیگیری / نو نوار شوید (بخش دوم) / بوشهر فاتح فوتسال نابینایان شد / قطره های احساس همراه با باران عشق / مجازات میوه فروش قاتل و زن خیانتکار / اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 4 اسفند 1395

24 جمادی الاول 1438

22 فوریه 2017

سال بیست و یکم شماره 5513

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

افتتاح بوستان ویژه جانبازان و معلولان در منطقه 14 تهران 2

این صفحه آلوده بسته خواهد شد 3

برگزاری نشست هم اندیشی سازمان بهزیستی با نماینده سازمان بهداشت جهانی 5

۲۰۰ نمایشگاه سراسری خطر سنجی سرطان برگزار میشود

پاسخ به پرسشهای خوانندگان ستون پیگیری 8

نو نوار شوید (بخش دوم) 10

بوشهر فاتح فوتسال نابینایان شد

قطره های احساس همراه با باران عشق 14

مجازات میوه فروش قاتل و زن خیانتکار

اطلاعرسانی

 

 

صئ.......ویژه

 افتتاح بوستان ویژه جانبازان و معلولان در دار المؤمنین تهران

این بوستان از نظر جغرافیایی در بزرگراه شهید محلاتی و جنب اتوبان بسیج واقع است و دسترسی سهل و مناسبی برای استفاده شهروندان دارد. شهردار منطقه ۱۴ تهران از ایجاد پارکینگ برای جانبازان و معلولین, مناسب سازی سرویسهای بهداشتی، ایجاد رمپهای مناسب تردد کم توانان, هم سطح سازی و ایجاد بستر مناسب برای تردد نابینایان، تجهیز بوستان به وسایل ورزشی، احداث ایستگاه ویلچر و دوچرخه، احداث زمینهای چند منظوره از جمله زمین مینی بسکتبال، پینگ پنگ، فوتبال دستی به عنوان امکانات احداث شده در بوستان بسیج جهت رفاه حال معلولان و کم توانان نام برد. به گفته وی، برگزاری دوره های آموزشی معلولان و کم توانان و برگزاری برنامه ها و مسابقات ویژه معلولان، از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه ۱۴ تهران جهت رفاه حال این عزیزان است.

صئ.......سیاسی

 این صفحه آلوده بسته خواهد شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بیان کردند: اشغال ظالمانه فلسطین از صفحات ناپاک تاریخ است که همچون دیگر صفحات آلوده، با اذن خدای متعال و یاری او بسته خواهد شد. ایشان یادآور شدند: کاوشی هوشمندانه در تاریخ نشان میدهد که در هیچ برهه ای از تاریخ، هیچ یک از ملتهای جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبوده اند.

* علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت سازندگی گفت: مقبولیت روحانی در افکار سنجیها بالا و پایین میشود، ولی تا به حال وضعش بهتر از سایر شخصیتهایی است که در مظان کاندیداتوری هستند.

* مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان معتقد است، گزینه اصلی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری تا یک ماه آینده اعلام میشود و به احتمال قوی کسی جز محمدرضا باهنر نیست.

* یکی از نشریات چاپ ژاپن با انتشار مقاله ای اعلام کرد که یهودیان همه چیز را در آمریکا تحت کنترل خود دارند و در واقع آنها باعث شدند دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور شود.

* مرکز پژوهشهای آمریکا در قطر (بروکینگز) روز دوشنبه در خصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد، نوشت: این اقدام به منافع آمریکا به صورت جبران ناپذیری خسارت وارد میکند و این یک اقدام غیر مدبرانه و بسیار خطرناک است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نوامبر 2016 و در جریان مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد که در صورتی که رئیس جمهور شود، سفارت آمریکا را از تلآویو به بیت المقدس منتقل میکند و این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت میشناسد.

* هزاران نفر همزمان با روز ریاست جمهوری در آمریکا به خیابانهای این کشور آمدند و شعار سر دادند که «ترامپ رئیس جمهور من نیست».

صئ.......اجتماعی

 برگزاری نشست هم اندیشی سازمان بهزیستی با نماینده سازمان بهداشت جهانی

روز سه شنبه نشست هم اندیشی و همکاری سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهزیستی با حضور ثمین صدیق نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و حسین نحوینژاد معاون توانبخشی این سازمان برگزار شد. در این نشست رئیس سازمان بهزیستی در ابتدای صحبتهایش با اشاره به تشکیل سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی از ادغام 16 ان جی او و مؤسسات و خیریه های مختلف تشکیل شده و در ابعاد مختلفی همچون توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، نگهداری و آموزش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و پیشگیری از بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی، توانمند سازی افراد دارای معلولیت و... خدمات وسیعی به جامعه هدف میدهند. وی ادامه داد: هدف ما تقویت همکاریهای دو جانبه است و توصیه سازمان بهداشت جهانی همواره به عنوان یک راهبرد در برنامه های عملیاتی سازمان گنجانده شده است. ثمین صدیق، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به ضرورت به اشتراک گذاشتن تجربیات میان سازمان بهزیستی و سازمان بهداشت جهانی گفت: با توجه به صحبتهای رئیس سازمان بهزیستی، این سازمان حوزه های مختلفی را پوشش میدهد. اما آنچه به مراتب به آن توجه بیشتری میشود، بخش سلامت اجتماعی افراد تحت پوشش این سازمان است. وی ادامه داد: شناسایی مؤلفه های سلامت روان بسیار ضروری است و باید مشکلات مربوط به طلاق را به صورت ریشه ای بررسی کرده و آنها را حل کنیم. به عنوان نماینده سازمان میتوانم رابطه بهزیستی را با دیگر بخشهای سازمان ملل ارتقا دهم تا همکاریهای گسترده ای میان این سازمانها صورت گیرد. وی ادامه داد: شما پیشنهادهای مختلفی در زمینه همکاری میان دو سازمان را دادید که نمیتوانم در بخش هزینه برای این سازمان کاری کنم، اما در بخش همکاریهای فنی میتوانیم اقدامات مؤثری را صورت دهیم.

صئ.......بهداشت و سلامت

۲۰۰ نمایشگاه سراسری خطر سنجی سرطان برگزار میشود

مدیر کل دفتر آموزش سلامت از برگزاری ۲۰۰ نمایشگاه خطر سنجی سرطان در هفته سلامت سال ۹۶ خبر داد. دکتر شهرام رفیعیفر افزود: آموزش سبک زندگی سالم، آموزش سفیران سلامت، آموزش سفیران سلامت دانشجو، پوشش هم پیمان تا پایان سال، کمپین آموزشی درباره ظروف یکبار مصرف، کمپین قلیانها را گلدان کنیم، کمپین سرطان، برنامه خود مراقبتی بخشهای دیگری از فعالیتهای آموزشی بوده که توسط این دفتر صورت گرفته است. طی 2 سال اخیر به اندازه 30 سال گذشته در بهداشت، سرمایه گذاری کردیم. معاون بهداشت وزیر بهداشت از تشکیل 56 میلیون پرونده الکترونیک سلامت برای ایرانیان خبر داد. دکتر سیاری افزود: در 2 سال اخیر به اندازه 30 سال گذشته سرمایه گذاری در بخش بهداشت انجام شده است. تا کنون تعمیر و تجهیز 20 هزار واحد بهداشتی انجام شده است.

صئ.......پیگیری

جواب به پرسشهای خوانندگان ستون پیگیری

چند هفته گذشته گزارشی مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد افراد دارای معلولیت را درج کردیم. بعد از چاپ شدن گزارش مذکور، تعداد زیادی از مخاطبان روزنامه با برقراری تماس با تحریریه، سؤالهای مختلفی را مطرح کردند. ما نیز دوباره پیگیر سؤالهای خوانندگان روزنامه شدیم. یکی از سؤالهایی که مطرح شد، مبنی بر چگونگی تعیین حقوق بازنشستگی است؟ جوابی که از سوی سازمان تأمین اجتماعی دریافت کردیم به این شرح است: «طبق ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و معلولان عادی.... مصوب سال 1385 هیئت محترم وزیران در خصوص معلولان عادی شاغل در بخش دولتی بر اساس مبلغ مندرج در آخرین حکم استخدامی که بر اساس ضوابط و مقررات حاکم بر دستگاه مربوطه مبنای حقوق بازنشستگی است. در خصوص افراد موصوف که در بخش غیر دولتی (مشمولین تبصره یک ماده یک آیین نامه) مطابق قانون تأمین اجتماعی و تغییرات بعدی ملاک عمل خواهد بود» سؤال بعدی که بیشتر مخاطبان آن را مطرح کردند مبنی بر این است که آیا معلولانی که بیمه خدمات درمانی دارند هم مشمول این قانون میشوند و این خدمت با همین شرایط ذکر شده به این افراد تعلق میگیرد؟ پاسخ سازمان تأمین اجتماعی به این شرح است: «این قانون تمام صندقهای بیمه گر را پوشش میدهد؛ با شرایط خاص صندوق بیمه شده» محمدعلی جنانی، مدیر کل امور مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی در گزارشی که در روزنامه چاپ شده است، عنوان کرد: معلولان عادی بر اساس نوع و شدت معلولیتشان که در کمیسیونهای پزشکی محرز میشود بر اساس 20 تا 40 درصد معلولیتی که دارند، حد اقل 2 و حد اکثر 3 سال و از 40 درصد تا از کار افتادگی حد اقل 3 و حد اکثر 6 سال میتوانند از سنوات ارفاقی استفاده کنند. این سنوات ارفاقی به 20 سال سابقه ای که دارند افزوده میشود. (جعفری)

صئ.......عیدانه

 نو نوار شوید (بخش دوم): روز گذشته بخش خرید مانتو، روسری، کفش و کیف را خواندید

امروز میپردازیم به ادامه خرید البسه برای بانوانی که پوشش چادر را هم دارند. بعد از خرید کیف و کفش از بهارستان در همین پاساژ بمانید و به طبقه پایین آن بروید. چادرهای ملی، لبنانی، عربی و... در جنسهای حریر، کرپ، کن کن و ژورژت را میتوانید با قیمتهای 120 تا 170 هزار تومان پیدا کنید. همچین اگر تمایل به پوشیدن چادرهای لبنانی طرحدار و نگین کاری شده هم هستید، میتوانید از 130 هزار تومان به بالا این چادرهای زیبا را تهیه کنید. البته بانوانی که چادرهای ساده سر میکنند هم چادر کرپ بدون طرح و نقش و دوخته شده را از رنج قیمتی 80 تا 120 خریداری کنند. صبر کنید! هنوز هم میتوانید در این پاساژ دیگر اجناس مورد نیازتان را بیابید. شلوارهای کتان کش، جین، لگ، لی کاغذی، لی کشی و... هم در این پاساژ و در طبقه زیر هم کف به فروش میرسد. در این طبقه مغازههای بسیاری هستند که به مشتریان شلوارهایی با قیمتهای مناسب عرضه میکنند. شلوارهای کتان کش، جین، لگ را میتوانید از 16 هزار تا 90 هزار تومان پیدا کنید، بسته به نوع جنس و سایز شلوار، قیمتها نیز متغیر است. شلوارهای لی کش هم از 35 تا 120 هزار تومان برای عرضه به مشتریان وجود دارد. خریداران عزیز! میتوانید شلوار لی کاغذی را از 25 تا 45 هزار تومان در این پاساژ بیابید. به گفته یکی از فروشندگان این مغازه ها، مردم بیشتر از شلوارها با رنگهای تیره استقبال میکنند و فروش شلوارهای آبی تیره و سورمه ای بیشتر از شلوارهای همین جنس، اما رنگهای روشن است. بانوانی که باردار هستند نگران نباشند. در این مغازه ها میتوانند شلوار بارداری را با قیمت 45 هزار تومان خریداری کنند. بخش خرید البسه برای بانوان را در این گزارش میبندیم؛ البته لباس بانوان به همین جا ختم نمیشود و توضیحات بسیاری را میطلبد، اما تا جایی که توانستیم موارد ضروری برای خرید عید را نوشتیم. (جعفری)

صئ.......ورزشی

 بوشهر فاتح فوتسال نابینایان شد

دومین دوره مسابقات فوتسال نابینایان در کلاس B2 و B3 در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد که با قهرمانی بوشهر به پایان رسید. در روز نخست دومین دوره مسابقات فوتسال نابینایان، تیم تهران مقابل البرز با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید، مازندران 1 بر 0 اصفهان را شکست داد، اردبیل 3 بر 0 آذربایجان شرقی را مغلوب کرد و کرمان نیز با نتیجه 3 بر 0 مغلوب گیلان شد. در ادامه نوبت عصر روز اول این مسابقات، فارس 2 بر 0 اصفهان را شکست داد، مازندران 2 بر 1 تهران را مغلوب کرد، بوشهر با نتیجه 5 بر 2 کرمان را شکست داد و در آخرین دیدار روز نخست، آذربایجان 4 بر 0 مغلوب گیلان شد. روز دوم رقابتهای فوتسال نابینایان در حالی آغاز شد که مازندران 5 بر 0 البرز را شکست داد، فارس با نتیجه بدون گل مقابل تهران متوقف شد، گیلان 1 بر 0 اردبیل را مغلوب کرد، بوشهر نیز 6 بر 0 آذربایجان شرقی را شکست داد، اصفهان 1 بر 2 مغلوب تهران شد، فارس 6 بر 0 البرز را از میان برداشت، کرمان با نتیجه 3 بر 0 بر آذربایجان شرقی فائق آمد و در آخرین دیدار روز دوم، بوشهر 3 بر 0 از سد اردبیل گذشت. نتایج روز سوم به شرح زیر است: فارس 1 مازندران 0، اصفهان 5 البرز 0، بوشهر 7 گیلان 3، کرمان 4 اردبیل 3. پس از برگزاری مسابقات در مرحله مقدماتی، در نیمه نهایی این رقابتها، بوشهر با 5 گل از سد مازندران گذشت و راهی دیدار نهایی شد. تیمهای فارس و کرمان نیز در وقت قانونی به تساوی بدون گل رسیدند که در ضربات پنالتی، فارس با حساب 2 بر 1 به برتری رسید و فینالیست شد. در دیدار نهایی، تیم بوشهر با نتیجه 5 بر 2 از سد فارس گذشت و به عنوان قهرمانی دست یافت. در دیدار رده بندی نیز تیم کرمان با یک گل مازندران را شکست داد و در جایگاه سوم ایستاد. همچنین تیم اردبیل به عنوان تیم اخلاق این دوره از مسابقات معرفی شد.

 

صئ.......گپ و چای

 قطره های احساس همراه با باران عشق

با همان حال و هوای اصیل خودش در جلسه حاضر شد. میگویم اصیل، چرا که به هیچ ضابطه دست و پاگیر اداری توجهی نداشت و فقط و فقط حواسش به احساسی بود که از سوی حاضران در جلسه دریافت میکرد و پاسخ میداد. از لحن کلام و از نوع رفتارش کاملاً میشد به این نقطه رسید که به جز احساس ناب، هیچ عنصر دیگری در آثارش دیده نمیشود و شاید همین عنصر مهم و ارزشمند -که نصیب هر کس هم نمیشود- باعث شده که بعد از چند دهه، آثارش همچنان در ذهن عاشق موسیقی و علاقه مند به هنر این مرز و بوم تثبیت بماند. برای هر یک از ما که با آثار او و هم دوره هایش بزرگ شده ایم، قابل درک است که در حین ضبط اثر ماندگار و آوانگاردی مثل «باران عشق» یا موسیقی فیلمهای «تاراج»، «میخواهم زنده بمانم»، «خواهران غریب» و آثار باکلام بسیار مثل «هجرت»، «خلوت» «خدای آسمونها»، «زائر» و.... چه وسواسی به خرج داده که آن آثار به جاودانه های موسیقی فیلم و موسیقی پاپ بدل شده اند. در یکی از روزهای سرد زمستان امسال، میزبان «ناصر چشمآذر»، آهنگساز و تنظیم کننده شهیر موسیقی پاپ در دفتر ایران سپید شدیم تا نقل کند از حکایات شنیدنی و لذتبخش خود از دوران خوب فعالیتهای موسیقاییش و حکایت کند از زحمات و مرارتهایی که در تولید آثار ماندنی برای نسل خود و نسلهای بعدِ خود که بر خویش هموار ساخته. از اینکه در جمع نابینایان علاقه مند به آثارش حاضر شده، ابراز خورسندی نمود، بی آنکه بداند در پایان جلسه، آن جمع عاشق جشن کوچکی به مناسبت تولدش و آغاز شصت و ششمین سال زندگیش برپا خواهند کرد. خودش هم عاشق بود که مصرانه سازش را آورد تا دقایقی علاقه مندانش را محظوظ سازد. قسمتهایی از صحبتهای ناصر چشمآذر در جلسه گپ و چای را این هفته و هفته آینده منتشر میکنیم. ضمناً، فایل صوتی جلسه هفته آینده در وبسایت روزنامه بار گذاری خواهد شد. – ما اصالت آذربایجانی داریم. خود من متولد اردبیل هستم و مدتی هم در آن شهر زندگی کردم. وقتی به تهران آمدیم، پدرم در ارکستر آذربایجانی رادیو مشغول به نوازندگی شد. یک روز از پدرم خواهش کردم که در جلسه تمرین ارکستر به همراهش بروم، چون خیلی دوست داشتم تمرین ارکستر را ببینم. حدود 10-11 سالم بود. پدرم قبول کرد و مرا با خود به استودیو برد. سرپرست ارکستر، مرحوم مشیر همایون شهردار بود که اتفاقاً پسرش سیروس شهردار هم از نوازندگان خوب ایران است. خلاصه، وقتی مرحوم شهردار وارد استودیو شد، پرسید: این بچه کیه؟ مگه اینجا جای بچه هاست؟ پدرم پاسخ داد که استاد! این پسر من است و خیلی به موسیقی علاقه دارد، اگر ایجاد مزاحمت میکند، بیرون منتظر بنشیند تا کار ما تمام شود. با اینکه 10-11 ساله بودم، چون قدم متوسط بود، 7-8 ساله به نظر میرسیدم. آقای شهردار از پدرم پرسید: پسرت ساز هم میزنه؟ پدرم پاسخ داد که بله استاد، از شش سالگی نزد من آکاردئون یاد گرفته. بعد خطاب به من کرد و گفت: پاشو یه قطعه بزن ببینم! پاسخی که من دادم، بیشتر تحریکش کرد تا سر به سرم بگذارد. گفتم: استاد! آکاردئون شما خیلی بزرگ است، اگر میخواهید کمرم بشکند، اشکال ندارد بلندش میکنم، اما برای اینکه ساز بزنم، لطفاً دستور دهید دو نفر ساز را بلند کنند تا من بزنم. مرحوم شهردار گفت: چه حاضر جواب است پدرسوخته! بعد ادامه داد که: اگر ما بخواهیم صدای ساز تو را بشنویم باید چه کنیم؟ گفتم: اگر اجازه دهید بروم سازم را از خانه بیاورم. ساز من 42 باس بود و ساز استودیو 120 باس. مرحوم شهردار بلافاصله گفت که به حساب رادیو یک ماشین بگیرند و بروند ساز مرا بیاورند تا در حضور ایشان ساز بزنم. نوازنده آکاردئون ارکستر اسکندر نامی بود که گفت استاد منزل من نزدیک است، اتفاقاً من آکاردئون 42 باس دارم. خلاصه ساز را آوردند و من نواختم و همان روز سه قطعه سلو از من ضبط شد. "ادامه دارد"

 

صئ.......حوادث

 مجازات میوه فروش قاتل و زن خیانتکار

زن خیانتکار و مرد میوه فروش که نقشه قتل شوهر این زن را طراحی و اجرا کرده بودند، در دادگاه محاکمه شدند. جسد حلقآویز قربانی شامگاه 31 شهریور سال 92 در شهر ملارد -حوالی شهریار- کشف شد. گرچه عاملان جنایت سعی کرده بودند صحنه را خودکشی جلوه دهند، اما شواهد نشان داد که قتلی صورت گرفته و همزمان پدر و برادر مقتول با اصرار به وقوع قتل، از همسر مقتول شکایت و او را قاتل معرفی کردند. بدین ترتیب زن 32 ساله به عنوان نخستین مظنون پای میز بازجویی نشست و به قتل با همدستی مرد میوه فروش اعتراف کرد. این زن به مأموران گفت: من با بهنام از مدتی قبل رابطه داشتم، شب حادثه نیز بهنام برایم پودر سفیدرنگی آورد که آن را در غذای شوهرم ریختم. وقتی او بیهوش شد، بهنام به خانه آمد و جمشید را خفه کرد و بعد هم صحنه سازی کردیم. با اعترافهای این زن، همدستش نیز دستگیر شد و قتل را پذیرفت. در جلسه رسیدگی به این جنایت، هر دو متهم، اتهام قتل و مشارکت در آن را نقض کرده و به داستان سراییهای جدید پرداختند. پسر نوجوان مقتول در جلسه دادگاه گفت: «من زمان قتل پدرم 9 ساله بودم، اما خوب یادم میآید این مرد زیاد به خانه ما میآمد و شاهد رابطه اش با مادرم بودم. آن شب هم یک پودر سفید به مادرم داد که در غذای پدرم بریزد. وقتی من شامم را خوردم، چون باز هم غذا میخواستم دست در بشقاب پدر کردم، اما مادرم اجازه نداد از آن بخورم.» با اظهارات تکان دهنده شاهد قتل، قضات مرد جوان را به اتهام مباشرت در قتل به قصاص و زن خیانتکار را به 14 سال حبس محکوم کردند.

* ۵ سال بی خوابی شبانه: مردی در اسلواکی چنانچه شب بخوابد خواهد مرد؛ بنابر این در ۵ سال اخیر فقط روزها چند ساعت خوابیده است. تیپور که به نوعی بیماری تنفسی مبتلاست باید روزها بخوابد تا همسرش مراقب قطع ناگهانی تنفس او باشد و چنانچه هنگام خواب بودن همسرش، او نیز خوابش ببرد، به احتمال زیاد میمیرد.

صئ.......اطلاعرسانی

* کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در نظر دارد دوره آموزشی طب سنتی و اسلامی را با حضور جناب آقای دکتر ناصری، از استادان و طبیبان صاحبنام و مجرب این رشته برگزار کند. توضیح اینکه منابع مطالعاتی مورد نیاز در این دوره آموزشی جهت سهولت استفاده شرکت کنندگان نابینا و کمبینا گویا شده است. از علاقه مندان به شرکت در این دوره آموزشی تقاضا میشود تا روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه سال جاری با بخش نابینایان کتابخانه تماس بگیرند. تلفن: 22894004-7 داخلی 15

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند که اساسنامه انجمن جهت اصلاح در سایت انجمن قرار دارد؛ لذا از علاقمندان و صاحبنظران خواهشمند است نظرات خود را تا 15/12/95 کتباً یا به وسیله فکس یا ایمیل و یا حضوری در اختیار این انجمن قرار دهند. ضمناً آن دسته از عزیزانی که تا کنون نسبت به تعیین و تکمیل پرونده خود جهت صدور کارت اقدام ننموده اند میتوانند تا تاریخ 15/12/95 اقدام نمایند.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *