شناسه خبر: 10950 منتشر شده در مورخ: 1395/12/2 ساعت: 09:37 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 2 اسفند 1395

روزنامه دوشنبه 2 اسفند 1395

امضای تفاهم نامه مشترک دانشگاه پیام نور و سازمان بهزیستی/ دولت همدل و همراه مردم خوزستان/ خط 7 مترو در بهار سال به بهره برداری می رسد/ رژیم غذائی متعادل چیست؟/ تیمهای گلبال شهرستانی دیده نمی شوند/ صدایی عاشق عرفان و ادبیات (بخش سوم)/ دو مأمور پلیس، نگهبان یک پاساژ را که به یک زن تجاوز کرده بود، ربودند

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 2 اسفند 1395

22 جمادی الاول 1438

20 فوریه 2017

سال بیست و یکم شماره 5511

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

امضای تفاهم نامه مشترک دانشگاه پیام نور و سازمان بهزیستی 2

دولت همدل و همراه مردم خوزستان 6

خط 7 مترو در بهار سال به بهره برداری میرسد 8

رژیم غذائی متعادل چیست؟ (قسمت دوم) 10

تیمهای گلبال شهرستانی دیده نمیشوند 12

صدایی عاشق عرفان و ادبیات (بخش سوم) 14

دو مأمور پلیس، نگهبان یک پاساژ را که به یک زن تجاوز کرده بود، ربودند

اطلاعرسانی

صئ........ویژه

امضای تفاهم نامه مشترک دانشگاه پیام نور و سازمان بهزیستی

سازمان بهزیستی و دانشگاه پیام نور اول اسفند ماه طی مراسمی تفاهم نامه ای را مبنی بر پرداخت مستقیم هزینه های تحصیلی مددجویان بهزیستی امضا کردند. رئیس سازمان بهزیستی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: سال گذشته تفاهمنامه ای در خصوص پرداخت هزینه های تحصیلی دانشجویان به صورت مستقیم با دانشگاه آزاد اسلامی امضا کردیم. و  در راستای ارتقای خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آموزش مددجویان امسال این تفاهم نامه را با دانشگاه پیام نور منعقد کردیم. وی در ادامه عنوان کرد: ما باید در حوزه آموزش، توجه خاصی به منابع انسانی، رشد علمی، افزایش مهارت و اثربخشی در زمینه های فناوری و تکنولوژی داشته باشیم. وی با اشاره به نابرابری اجتماعی برخی شهروندان در مسائل اجتماعی و تحصیلی بیان کرد: هدف ما فراهم سازی شرایط بازتوانی و اجتماع پروری دانشجویان با نیاز های خاص است. ما با امضای این تفاهم نامه مشترک تلاش بر افزایش توان پژوهشی و تحقیقی جامعه هدف بهزیستی داریم. بندپی در ادامه افزود: دانشگاه پیام نور ویژگیهای خوبی دارد و حدود هفت هزار نفر از جامعه هدف ما در این دانشگاه تحصیل میکند که چهار هزار نفر از این افراد مربوط به حوزه اجتماعی و سه هزار نفر مربوط به حوزه توانبخشی است. از این تعداد 4500 نفر زن و 2500 نفر مرد هستند که در مقاطع مختلف در دانشگاه پیام نور تحصیل میکنند. گفتنی است: با امضای این تفاهمنامه دانشجویانی که تحت پوشش بهزیستی هستند و در دانشگاه پیام نور تحصیل میکنند از این پس رابطه مالی با دانشگاه نخواهند داشت و سازمان بهزیستی به صورت مستقیم هزینه های تحصیلی این دانشجویان را پرداخت میکند.

* نحوی نژاد: وزارت بهداشت باید نظام شناسایی معلولان را ارتقا دهد؛ معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در تعاریف جهانی معلولیت ممکن است فردی که چشم خیلی ضعیفی هم دارد در دسته معلولان قرار گیرد، اما در ایران به علت آنکه این افراد دچار مشکلات خاصی نیستند، تحت حمایت سازمانهای رفاهی همچون بهزیستی قرار نمیگیرند.

نحوینژاد  عنوان کرد: نظام شناسایی در وزارت بهداشت مختل است، به طوری که مشکلاتی از این ناحیه، برای بهزیستی در خصوص شناسایی به هنگام معلولیتها ایجاد شده است. برای مثال میدانیم ضایعه نخاعی ۵۰ درصد به علت تصادفات رانندگی رخ میدهد یا میدانیم بسیاری از ناشنواییها جنبه مادرزادی و علل ژنتیکی دارند؛ این اطلاعات را داریم، اما اطلاعات منسجم در خصوص علل و میزان شیوع معلولیتها در دسترس نیست، زیرا رسیدن به این اطلاعات نیازمند همکاری تنگاتنگ و نزدیک وزارت بهداشت با بهزیستی است که متأسفانه در حال حاضر این همکاریها به میزان لازم وجود ندارد. نحوینژاد در ادامه ضمن ابراز تأسف از عدم سیستم ارجاع معلولیتها در کشور میگوید: متأسفانه در حال حاضر سیستم ارجاع به موقع و به هنگام در کشور وجود ندارد که به وسیله آن تحقیقاتی در خصوص علل معلولیتها در ایران صورت بگیرد؛ برای مثال بسیاری از معلولیتهای جسمی و ضایعه نخاعی بر اثر تصادفات و سوانح رانندگی اتفاق می افتند و معمولاً خیلی دیر به بهزیستی ارجاع داده میشوند؛ بنابر این، اینکه شیوع و بروز معلولیتها در کشور به چه شکل است، هنوز به طور دقیق مشخص نیست. وی در ادامه یادآور میشود: البته سازمان بهزیستی انجام طرحهایی همچون غربالگری اوتیسم و آلزایمر را در سال جاری در دستور کار خود قرار داده است، اما این  اقدامات مقطعی بوده و نمیتواند جایگزین بررسی دقیق بروز و شیوع معلولیتها توسط وزارت بهداشت شود، زیرا معلولیتها به نوعی اختلال و بیماری محسوب میشوند و وزارت بهداشت باید در جهت بررسی میزان بروز و شیوع آنها ورود کند. وی اظهار میکند: این اقدامات از وظایف وزارت بهداشت بوده و مسئولان این وزارتخانه متولی سلامت در کشور هستند. بنابر این باید نظام اطلاع رسانی در کشور توسط وزارتخانه مذکور محقق شود.

صئ.......سیاسی

 دولت همدل و همراه مردم خوزستان

رئیس جمهور در جلسه فوق العاده مدیریت بحران، درباره استان خوزستان گفت: دولت همدل و همراه مردم خوزستان تا رفع کامل مشکلات است. دکتر روحانی افزود: به محض بروز این نارساییها، دولت با اعزام وزرای مسئول به استان و بسیج همه امکانات موجود، تلاش کرد همه اقدامات ممکن را برای کاهش صدمات و مدیریت بحران انجام دهد و از معاون اول محترم نیز خواسته شد که هماهنگی همه دستگاهها برای نتیجه گیری هرچه سریعتر، ساماندهی شود.

* مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان، جناح مقابل رئیس دولت یازدهم را فاقد گزینه جدی برای رقابت دانست و گفت: دکتر حسن روحانی بیشترین درصد محبوبیت را در نظرسنجیها دارد.

* علی کیهانیان، دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی تأکید کرد: سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح و محسن رضایی شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی ندارند و رقیب اصلی روحانی فردی از نزدیکان احمدینژاد است.

* آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و گروه ١+٥، برجام را عامل مهمی در صلح و ثبات بین المللی دانست و حمایت خود و سازمان ملل متحد را از استمرار آن اعلام داشت.

* رونالد ال فاینمن، متخصص و کارشناس تاریخ ریاست جمهوری آمریکا پیشبینی کرد که دونالد ترامپ تنها رئیس جمهوری امریکا خواهد بود که استیضاح میشود و دوران تصدی او از نظر کوتاهی در مقام دوم در تاریخ این کشور خواهد بود. وی پیشبینی کرده است که دوران ریاست جمهوری ترامپ از 199 روز تجاوز نخواهد کرد.

* ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نامه «دانی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد را «تهدید لبنان» خواند و تأکید کرد که به هر تهدید، تجاوز و تلاش اسرائیل برای نقض حاکمیت لبنان پاسخ مناسب میدهیم.

صئ.......اجتماعی

 خط 7 مترو در بهار سال آینده به بهره برداری میرسد

هابیل درویش، مدیر عامل شرکت مترو گفت: خط 7 مترو با 19 ایستگاه و 30 کیلومتر طول در بهار سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید. خط 7 مترو از ورزشگاه تختی در جنوب شرق تهران آغاز و به میدان صنعت در شمال غرب تهران منتهی میشود. وی گفت: هم اکنون عملیات احداث خط 7 مترو از مرز 93 درصد گذشته است و روزانه بیش از 6 هزار نفر مهندس و کارگر برای ساخت آن فعالیت میکنند.

* آمادگی سامانه ۱۳۵ برای رسیدگی به تخلفات نوروزی: محمدحسن سرابیان، مدیر کل نظارت و هماهنگی گشتهای مشترک تعزیرات، از فعال بودن سامانه ۱۳۵ برای رسیدگی به تخلفات نوروزی خبر داد و گفت: مردم میتوانند گزارشهای تخلف اصناف را علاوه بر شماره ۱۲۴ سازمان صنعت و ۱۳۵ تعزیرات به سامانه پیامکی جدیدی به شماره ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ ارسال کنند.

 

 

صئ.......آموزشی

 رژیم غذائی متعادل چیست؟ قسمت دوم:

در قسمت قبل دانستیم برای داشتن یک برنامه غذایی متعادل باید از هر 6  گروه غذایی به اندازه سهم گفته شده، استفاده کنیم. بعلاوه در این رژیم باید همه روزه از همه گروههای غذائی استفاده شود، اما مقدار هر سهم چقدر است؟ گروه 1- ؟نان, غلات, ماکارونی, برنج و غیره. یک سهم برابر است با، یک برش نان (30 گرم), نصف نان همبرگر, 6-5 عدد کراکر، 3 عدد بیسکوئیت گندم کامل، یک عدد سیب زمینی متوسط (آب پز یا کبابی) نصف فنجان غلات پخته, 30 گرم غلات آماده و... گروه 2- سبزیجات. یک سهم برابر است با، نصف فنجان سبزیجات خام یا پخته, یک فنجان سبزیجات خام نظیر لوبیا سبز، یک فنجان حبوبات پخته، سه چهارم فنجان آب سبزیجات گروه 3- میوه جات: یک سهم برابر است با، یک عدد سیب, موز یا پرتغال متوسط نصف گریپ فروت، سه چهارم فنجان آب میوه, نصف فنجان میوه تازه, کنسرو یا پخته خرد شده یک چهارم فنجان میوه خشک (خشکبار.) گروه 4- لبنیات، شیر, ماست, پنیر. یک سهم برابر است با، یک فنجان شیر, 250 گرم ماست, 45 گرم پنیر سه چهارم فنجان کشک پاستوریزه. گروه 5- گوشت قرمز, گوشت پرندگان, ماهی, در این گروه 2 تا 3 سهم غذائی مساوی است با: حبوبات خشک, تخم مرغ یکصد و پنجاه الی دویست گرم گوشت قرمز خالص یا گوشت پرندگان یا ماهی بدون پوست. توجه داشته باشید، 30 گرم گوشت مساوی یک عدد تخم مرغ یا 2 عدد سفیده تخم مرغ یا نصف فنجان حبوبات پخته است. گروه 6- چربیها, روغنها و شیرینیجات و مغزهای گیاهی به مقدار کم مصرف شوند. توجه کنید، از چربیها/ روغنهای دارای چربی اشباع کم استفاده کنید. روغنهای گیاهی فرآوری نشده بهترین انتخاب هستند. از خوردن روغنهای هیدروژنه یا دارای چربی ترانس خودداری کنید.

* گلواژه: محترم بودن، نتیجه یک عمر لیاقت اندوختن است. مادام دامیر

 

صئ.......ورزشی

 تیم های گلبال شهرستانی دیده نمی شوند

مسابقات لیگ دسته یک گلبال، پنجشنبه و جمعه 28 الی 29 بهمن ماه در سالن ورزشی هرندی به میزبانی تهران برگزار شد. البته قرار بود 5 تیم برای مسابقات گلبال با یک دیگر به رقابت به پردازند که با انصراف یکی از تیمهای شهرستانی، با 4 تیم خوزستان، اصفهان و تهران با دو تیم در این رقابتها حاضر شدند که تیم هرندی با کسب 11 امتیاز مقام اول این لیگ را کسب کرد. فائزه برهانی از اعضای تیم هرندی تهران در گفتگو با ایران سپید در خصوص این مسابقات میگوید: «10 سال است که به سمت ورزش روی آوردم و گلبال بازی میکنم. با توجه به شرایط سخت رفت و آمدی، خانواده ام با حمایت بسیار سبب شدند تا بتوانم به جایگاهی که امروز ایستادم دست یابم. خانواده به توانمندی من پی برد و اعتماد کرد و من نیز به عنوان یک دختر معلول از هیچ تلاشی فروگذاری نکردم. آنچه که باید توجه بیشتری به آن کرد، اهمیت به ورزش گلبال، به ویژه گلبال بانوان است چرا که ما نسبت به آقایان از حمایتهای کمتری برخوردار هستیم. اما این توجه کمتر هم نتوانست از انگیزه ورزشکاران زن دارای معلولیت بکاهد. تیم ملی گلبال بانوان با توجه به اینکه مسابقات برون مرزیشان بارها کنسل شد و با رقبای خارجی دست و پنجه نرم نکردند، اما موفق به کسب سهمیه شدند که نشان از انگیزه و روحیه بالای ورزشکاران دارد که با حمایت بیشتر از سوی مسئولان میتوانند موفقیتهای متعددی را کسب کنند.» در ادامه گپ و گفتمان با ورزشکاران زن گلبال، به سراغ مربی تیم خوزستان رفتیم تا از حال و هوای حمایتی این شهرستان جویا شویم. اما انگار حمایت از ورزش گلبال بانوان در این شهرستان مثل این روزهای آب و هوایش  نامساعد است. آرزو حاجیان در این باره می گوید: «ورزشکار زن دارای معلولیت نه تنها در خوزستان، بلکه در همه شهرستانها مغفول مانده است و عدم حمایت از تیمهایی مثل گلبال صدمه بسیاری به ورزش بانوان وارد کرده است. وقتی برای یافتن اسپانسر یا همان حامی، به سراغ شرکتهای دولتی و غیر دولتی میرویم، میگویند: «گلبال بانوان را چه کسی تماشا میکند که ما بخواهیم در آن تبلیغات کنیم و اسپانسر شویم؟ اگر قرار باشد حامی تیمی باشیم، فوتبالی را که همه میبینند حمایت میکنیم. مگر کسی برای تماشای مسابقات گلبال بانوان میآید که ما بخواهیم هزینه کنیم برای این جور تیمها؟» این جملات را بارها و بارها از زبان افراد مختلف شنیده ایم و به خاطر عدم حمایت، بسیاری از تیمها در مسابقات شرکت نمیکنند. انصراف یکی از تیمهای شهرستانی برای مسابقات هم احتمالاً به همین دلایل بوده است. تیم خوزستان را هم نمیخواستند اعزام کنند، با اصرار خودمان برای مسابقات به تهران آمدیم و همه هزینه های رفت و برگشت را هم به علت نداشتن اسپانسر، هیئت نابینایان و کمبینایان پرداخت کرد. اگر ما برای مسابقات نمیآمدیم، به لیگ دسته دو سقوط میکردیم. این عدم حمایت، از رسانه ای نبودن مسابقات گلبال بانوان نشأت میگیرد.» جعفری

 

صئ.......صدای خاطره ها

صدایی عاشق عرفان و ادبیات (بخش سوم)

 گفتگویمان با خانم فریده گودرزی، گوینده دهه های 70 و 80 مرکز رودکی را با نقل خاطراتش از دوران کودکی آغاز کردیم تا راه یابیش به مرکز و آغاز به کار در استودیو و به طریق اولی، آشنایی نابینایان، به ویژه دانشجویان با صدای این گوینده علاقه مند از راه مطالعه کتاب پله پله تا ملاقات خدا.... «اما یکی از کتابهایی که خواندم و به نظر خودم، در گویندگی آن کتاب موفقتر بودم، مجموعه آثار شکسپیر بود که خاطره جالبی دارد. در آن مقطع، آقای خوانینزاده مسئول استودیو بود. من تازه کتاب بحر در کوزه را به اتمام رسانده بودم و از خواندن آن کتاب بسیار خسته شده بودم. چون مصحح اصلی آن کتاب آقای عباسی بود که به زبان عربی تسلط داشت، وقتی او برای مدتی از مرکز رفت، تصحیح کتاب را به شخص دیگری سپردند که متأسفانه تسلط چندانی به زبان عربی نداشت؛ همین موضوع روند ضبط کتاب را خسته کننده ساخته بود. کار که تمام شد، رفتم اتاق آقای خوانینزاده و کتاب بحر در کوزه را روی میز گذاشتم و گفتم که خسته شده ام. هنگام بیرون آمدن، چشمم به دو جلد کتاب مجموعه آثار شکسپیر افتاد. از آقای خوانینزاده پرسیدم که این کتاب را تازه آورده اند؟ گفت بله! گفتم: پس تو رو خدا به یک گوینده خوب بدهید! گفت: نداریم. گفتم: پس مجبورم خودم بخوانم. فکر میکنم سالهای 81 یا 82 بود که در استودیو با آقای فرهاد صبوریفر هر دو جلد را ضبط کردیم که 120 نوار شد. من سعی میکردم بعضی از شخصیتها را اجرا کنم، چون سابقه کار تئاتر داشتم. کار را تا جایی رسانده بودم که تا مرحله اجرای نمایش تاجر ونیزی هم رفته بودم، دائماً سر تمرینهای آن نمایش بودم. به همین علت، بر شخصیتهای آن نمایش تسلط داشتم. شخصیت محوری نمایش تاجر ونیزی، یک نزولخوار یهودی به نام شایلاک بود که از رقیبش آنتونیو در ایتالیا طلب داشت. آنتونیو مجبور شده بود از شایلاک مبلغی پول قرض بگیرد، شایلاک در صورتی حاضر به دادن آن مبلغ شده بود که اگر آنتونیو نتواند در موعد مقرر قرضش را ادا کند، قسمتی از گوشت تن او که نزدیک قلبش است را ببرد. خب شایلاک به علت روحیه یهودی ستیزی که در آن مقطع حاکم بود، احساس حقارت میکرد و تحت تأثیر تبعات ناشی از روحیه یهودی ستیزی، به دنبال نوعی انتقام بود. یک مونولوگ در این نمایش است که من آن مونولوگ را با حرارت خواندم. زمانی که شایلاک برای وصول طلبش نزد آنتونیو میرود، میگوید: تو بارها مرا سگ خواندی....» - به آشناییتان با تئاتر اشاره کردید. ممکن است کمی درباره آن توضیح دهید؟ آشنایی من با تئاتر به دوران تحصیل در مقطع دبیرستان باز میگردد. در کتاب درسی ما، بخشی از نمایش معروف آنتیگونه را آورده بودند. از آنجا که من هم شعر میگفتم و انشاهای خوبی مینوشتم، ارتباط خوبی با معلم ادبیات داشتم. به پیشنهاد او قرار شد ما آن بخش از نمایش را که در کتاب بود، با جمعی از همکلاسیها اجرا کنیم. آنچه به عنوان بخشی از نمایش آنتیگونه در کتاب درسی ما آورده شده بود، اختصاص به پرده خودکشی ملکه ادیبشاه داشت، آن زمان که فهمیده بود با پسرش ازدواج کرده، به همین علت خودکشی میکند. چند شخصیت به عنوان «بزرگان» در آن نمایش بود که یکی از آن بزرگان را من بازی میکردم. گریم خنده داری داشتم، با پنبه ریشی برایم درست کرده بودند و کلاهی شبیه کپنکهای چوپانان هم بر سرم گذاشته بودند. خب ما نمیتوانستیم ملکه ای که شمشیر را در سینه خودش فرو کرده نشان دهیم، اما به هر حال باید به آن صحنه اشاره میشد. من در جایی نزدیک به در کلاس نشسته بودم. در خلال اجرا، وقتی به آن قسمت که به خودکشی ملکه اشاره میکند رسیدیم، با لحنی پر حرارت به در کلاس اشاره کردم و گفتم: «نگاه کنید به ملکه که شمشیر در سینه اش فرو کرده!» یک لحظه همه ساکت شدند و بعد از آن زدند زیر خنده. از آن پس معلم ادبیات مرا «خانم بزرگان» خطاب میکرد. "ادامه دارد"

 

 

صئ.......حوادث

 دو مأمور پلیس، نگهبان یک پاساژ را که به یک زن تجاوز کرده بود، ربودند

28 دی ماه امسال نگهبان 42 ساله به نام مجید به اداره آگاهی تهران رفت و با تنظیم شکایتی گفت: چند روز پیش دو مأمور پلیس با مراجعه به محل کارم مرا به محل ناشناسی بردند و شکنجه ام کردند. بعد هم از من خواستند که به دستورات صاحب پاساژ تجاری که نگهبانش هستم عمل کنم و سرم به کار خودم باشد. به دنبال اظهارات این مرد و با پیگیریهای کارآگاهان، دو مأمور مورد نظر شناسایی شدند و در بررسیها مشخص شد هیچ مأموریتی به آنها برای بازداشت نگهبان داده نشده و هر دو خودسرانه اقدام به این کار کرده اند. بنابر این هر دو مأمور دستگیر شدند. آنها در بازجوییها گفتند: صاحب پاساژ تجاری که از دوستان ما بود، خواست این مرد را که قبلاً به همسر صاحب پاساژ تعرض کرده و از او مدارکی پیش خودش دارد ادب کنیم. گرچه اشتباه کرده و قبول داریم نباید از ماشین و لباس سازمانی سوء استفاده میکردیم. بدین ترتیب پرونده دو مأمور پلیس به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و آنها تحت محاکمه قرار گرفتند. در جلسه دادگاه، مدیر پاساژ تجاری گفت: وقتی از همسرم شنیدم که مورد آزار و اذیت شیطانی مرد نگهبان قرار گرفته است، تصمیم گرفتم او را حسابی گوشمالی بدهم، به همین منظور با دو مأمور که از دوستانم بودند برنامه ای برای ادب کردن او طراحی کردیم. پس از طرح ادعای مدیر پاساژ، مرد نگهبان به صورت غیر علنی به خاطر تعرض به زن جوان محاکمه شد.

* ۴۸ ساعت در انتظار برخورد: مردی ۴۸ ساعت زیر یک تبلیغ معلق ایستاد تا پس از سقوط آن بتواند از شرکت صاحب آن غرامت دریافت کند. این مرد که مانوئل گارسیا نام داشت طی روز جهانی عشاق و فردایش زیر یکی از حروف انگلیسی که از جایش کنده شده و در آستانه سقوط بود منتظر ماند و سوژه عکسهای مردم شد. سر انجام اما با نیفتادن این حرف انگلیسی بزرگ که در یک فروشگاه بزرگ نصب شده بود، او ناکام ماند.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در نظر دارد دوره آموزشی طب سنتی و اسلامی را با حضور جناب آقای دکتر ناصری، از استادان و طبیبان صاحبنام و مجرب این رشته برگزار کند. توضیح اینکه منابع مطالعاتی مورد نیاز در این دوره آموزشی جهت سهولت استفاده شرکت کنندگان نابینا و کمبینا گویا شده است. از علاقه مندان به شرکت در این دوره آموزشی تقاضا میشود تا روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه سال جاری با بخش نابینایان کتابخانه تماس بگیرند. تلفن: 22894004-7 داخلی 15

 * کانون نشاط نابینایان منطقه 21 کلاسهای آموزشی شطرنج، قرآن، کامپیوتر، گروه کر، موسیقی، کلاس آموزش صنایع شعری و روانشناسی را برگزار میکند. جهت ثبت نام با شماره تلفن 09122485134-09362485134 خانم قجاوند تماس حاصل فرمایید.

* گلواژه: ماندگارترین نوا، آهنگ مهربانی است. حکیم ارد بزرگ

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *