شناسه خبر: 10852 منتشر شده در مورخ: 1395/11/11 ساعت: 09:29 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 11 بهمن 1395

روزنامه دوشنبه 11 بهمن 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 11 بهمن 1395

1 جمادی الاول 1438

30 ژانویه 2017

سال بیست و یکم شماره 5493

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تلاش برای افزایش سهم اشتغال معلولان به ۵ درصد 2

هیئت ویژه رئیس جمهور برای بررسی حادثه پلاسکو 4

تک شماره ای که میتواند نجاتگر باشد 6

کنترل وزن "بخش چهارم" 7

پیشنهاد یک تیم اروپایی به زادعلی اصغر 10

از میان خاطرات شما 12

آغاز ۳۵ سالگی جشنواره فیلم فجر 16

حوادث

اطلاعرسانی

 

صئ..........ویژه

* تلاش برای افزایش سهم اشتغال معلولان به ۵ درصد: همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش مجلس برای افزایش سهم اشتغال معلولان از سه به پنج درصد خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶، ۱۰ درصد از تراکنشهای بانکداری الکترونیک به مسکن معلولان اختصاص مییابد. همایون هاشمی در توضیح آخرین وضعیت لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان، گفت: کمیسیون مشترکی برای بررسی لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تشکیل شد، اما بررسی این لایحه به دلیل بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه ۹۶ روند کندی به خود گرفته است، البته با مسئولان دستگاهای مرتبط جلساتی برگزار و درخواستهای آنها بررسی شده تا بعد از بررسی لایحه بودجه، تعیین تکلیف شود. وی با بیان اینکه اشتغال معلولان هم از دیگر دغدغه هایی است که در آینده سبب خسارت به دولتها میشود، گفت: در لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز به سهم اشتغال آنها توجه شده است، در واقع در تلاشیم این سهمیه را به ۵ درصد ارتقا دهیم که در صورت اجرا بسیاری از مشکلات قابل حل شدن است. وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد اختصاص ۱۰ درصد از تراکنشهای بانکداری الکترونیک برای مسکن معلولان، یادآور شد: در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۶ در کمیسیون تلفیق بند الحاقی به ماده واحده در راستای احقاق حقوق معلولان به تصویب رسید که بر اساس آن بانک مسکن موظف میشود در چارچوب نظام بانکداری الکترونیک ۱۰ درصد درآمد حاصل از دریافتی بابت تراکنشها در نظام بانکداری الکترونیک را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند و معادل مبلغ واریزی به سازمان بهزیستی جهت کمک به تأمین مسکن خانوارهای دارای حد اقل دو عضو معلول فاقد مسکن تحت پوشش، به مصرف برساند.

 

صئ.......سیاسی

* هیئت ویژه رئیس جمهور برای بررسی حادثه پلاسکو. دکتر روحانی، رئیس جمهور در ادامه پیگیریهای مستمر چند روز گذشته در خصوص حادثه پلاسکو و رسیدگی به وضعیت آسیبدیدگان این فاجعه، روز شنبه در حکمی هیئت ویژه ای را مأمور ارائه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو کرد تا ضمن پاسخگویی به پرسشهای مطروحه در این زمینه و بررسی علل و عوامل آن، اقدامهای لازم را برای تقویت مدیریت بحران و جلوگیری از تکرار حوادثی از این دست به عمل آورند.

* علی لاریجانی، رئیس مجلس از تحریم اسکار توسط ترانه علیدوستی، بازیگر مطرح و سرشناس کشورمان تقدیر کرد و آن را نمونه غیرت ملی ایرانی دانست.

* باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محسن غفوریفرد، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: فعلاً میرسلیم، گزینه حزب مؤتلفه برای انتخابات ۹۶ است، اما گزینه های دیگری هم داریم که اوایل اسفند ماه معرفی میشوند.

* ایسنا نوشت: عبد الحسین مقتدایی، استاندار اسبق هرمزگان جهت حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

* به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا باید دوباره به اتهام پرداخت رشوه به شاهدان در زمان محاکمه در پرونده پرداخت پول در ازای رابطه جنسی با دختران جوان محاکمه شود. برلوسکنی متهم است که برای ساکت کردن متهمان اقدام به این کار کرده است و احتمالاً صحبتهای شاهدان میتوانسته روند دادگاه را تغییر دهد.

* طبق اعلام انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی، ممنوعیت جدید سفر به آمریکا برای اتباع هفت کشور جهان، صنعت هوانوردی را نیز تحت تأثیر قرار داده و خدمه پروازی متعلق به این کشورها هم از ورود منع شدند.

 

صئ.......اجتماعی

* تک شماره ای که میتواند نجاتگر باشد: هنگام بروز حادثه وجود تعدد شماره های ارگانهای امدادی، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد میکند، در حالی که با اختصاص یک شماره ثابت میتوان زمان رسیدن نهاد امدادی مربوطه را سرعت بخشید و جان انسانهای بیشتری را نجات داد. در هنگام مواجهه با این حوادث باید با شماره تلفن کدام یک از ارگانهای امدادی مثلاً 110 شماره فوریتهای پلیسی، 115 اورژانس، 123 اورژانس اجتماعی، 112 امداد و نجات هلال احمر تماس و از آنان کمک خواست. بسیاری از کشورهایی که ارگان یا وزارتخانه واحدی در حوزه حوادث غیر مترقبه دارند، یک شماره تلفن واحد اضطراری را در اختیار مردم میگذارند. بطور مثال در کشورهای انگلستان شماره واحد 999، آمریکا 912 و اتحادیه اروپا و ترکیه شماره واحد 112 را برای تداخل نکردن وظایف و حضور به موقع نیروهای امدادرسان در سر حادثه در نظر گرفتند.

 

صئ........آموزشی

* کنترل وزن "بخش چهارم": افرادی که تلاش میکنند به وزن ایده آل برسند و از شر چند کیلو اضافه وزن خلاص شوند، خدمت بزرگی به سلامت عمومی خود میکنند، به شرط اینکه دچار افراط نشوند و به فکر وزن ایده آل خود باشند، نه لاغری بیش از حد. این روزها خیلیها از آن ور بام می افتند. یعنی آن قدر به فکر لاغری هستند که از سلامتی غافل میشوند و با روشهای غیر اصولی به سلامتیشان لطمه میزنند. چند قانون طلایی در کاهش وزن را با هم مرور کنیم: 1- ورزش به تنهایی شما را لاغر نمیکند. اگر گذرتان به باشگاههای ورزشی افتاده باشد خیلیها را میبینید که به سختی ورزش میکنند، آن هم غیر اصولی. یعنی بیشتر حرکات را اشتباه انجام میدهند، تمرکزی روی حرکاتشان ندارند و غیره. اما مدام گله میکنند که مدتهاست باشگاه میروند و حتی یک کیلو هم لاغر نشده اند. معلوم است که صرفاً با ورزش کردن لاغری حاصل نمیشود. برای لاغر شدن و لاغر ماندن باید رژیم غذایی و ورزش را با هم داشته باشید. ورزش به تنهایی شاید 3 درصد توده بدنیتان را کم کند. بدتر اینکه ورزش کردن اشتهای خیلیها را تحریک میکند. پس اول یک رژیم غذایی اصولی داشته باشید و سپس در یک باشگاه خوب و زیر نظر مربی حرفه ای ورزش کنید. 2- چربیها مسأله اصلی همه رژیمهای لاغری است. اما این باعث نمیشود که چربی را به طور کلی از برنامه غذاییتان حذف کنید. چربیهای اشباع  موجود در سوسیس و کالباس و چربیهای ترانس موجود در دسرها و هله هوله و غیره به سلامتی و تناسب اندامتان آسیب میزند. در عوض چربیهای مفید مانند اسیدهای چربی غیر اشباع مونو میتواند به لاغری و تناسب اندام کمک کنند. برای جذب این اسیدهای چرب باید به طور مرتب روغن زیتون، گردو و آجیل، آووکادو و ماهیهای چربی مانند ماهی آزاد مصرف کنید. این مواد غذایی باعث کالری سوزی شده و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد میکنند. به عنوان مثال برای میان وعده به جای اینکه کیک شکلاتی یا کلوچه بخورید، یک مشت آجیل میل کنید. البته مصرف افراطی روغن زیتون هم میتواند نتیجه عکسی داشته باشد. در مصرف هر ماده غذایی اعتدال را رعایت کنید. 3- محصولات لبنی باعث لاغری میشوند. کمبود کلسیم باعث اضافه وزن و ناتوانی در کنترل اشتها میشود. علاوه بر این برخی از منابع غذایی کلسیم مانند ماست یا پنیر کم چرب بیشتر از محصولات غذایی دیگر به لاغری کمک میکنند. توصیه میکنیم روزانه سه محصول لبنی کم چرب میل کنید. مصرف یک پیاله ماست و کمی گردو بهترین میان وعده است. 4- شکلات برای سلامتی مفید است به شرطی که کاکائوی آن بیشتر و شکر یا شیر آن کمتر باشد. اگر کاکائو  به میزان متعادلی در برنامه  غذایی وجود داشته باشد، به لاغری کمک زیادی میکند. آنتی اکسیدانهای موجود در این ماده  غذایی از انباشتگی چربیها جلوگیری میکنند. میتوانید پودر کاکائوی بدون قند را به غذاهایتان اضافه یا یک تکه  شکلات با درصد بالای کاکائو را به عنوان میان وعده میل کنید.

صئ........ورزشی

* پیشنهاد یک تیم اروپایی به زادعلی اصغر: بهزاد زادعلی اصغر ادعا میکند از یک تیم اروپایی پیشنهاد دریافت کرده است. وی گفت: قراردادم را با تیم کایسری اسپرت ترکیه هنوز تمدید نکرده ام، چون از یکی از کشورهای اروپایی پیشنهاد دارم. ملی پوش فوتبال پنج نفره کشورمان افزود: قراردادم با تیم کایسری اسپرت ترکیه به مدت سه سال است که سال گذشته برای این تیم بازی کردم و دو سال دیگر قرارداد دارم. اگر آنها با رفتن من به تیم اروپایی موافقت کنند، به آن تیم میروم. حتی اگر با رفتنم برای یک نیمفصل هم رضایت دهند، میتوانم برای آن تیم اروپایی بازی کنم. زادعلی اصغر با اعلام این مطلب که مسابقات لیگ فوتبال پنج نفره ترکیه از سه ماه دیگر آغاز میشود، گفت: امیدوارم کادر فنی تیم ملی با من برای همراهی در اردوهای آمادگی همکاری کنند تا در مسابقات لیگ باشگاهی اروپایی یا ترکیه شرکت کنم، چرا که هدفم ارتقاء سطح عملکردم و کمک به تیم ملی است. وی حاضر به فاش کردن نام این تیم اروپایی نشد.

* داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای شد: دکتر مسعود سلطانیفر در حکمی با تقدیر از زحمات دکتر نصر ا... سجادی، محمدرضا داورزنی را به عنوان معاون جدید ورزش قهرمانی و حرفه ای منصوب کرد. دکتر داورزنی در چهار استان کردستان، سمنان، کرمانشاه و خراسان به عنوان مدیر کل تربیت بدنی مدیریت داشته است. مدیر کل هماهنگی امور استانها و مشاور رئیس سازمان، رئیس فدراسیون سوارکاری و چوگان، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی-ورزشی صنام و کسب عنوان قهرمانی باشگاههای آسیا در رشته والیبال و بسکتبال با این تیم، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی-ورزشی پیکان، مسئول تربیت بدنی سپاه و تأسیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه امام حسین، بخشی از سوابق مدیریتی داورزنی است. وی همچنین از سال 1385 رئیس فدراسیون والیبال، عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا و عضو دپارتمان لیگ جهانی است.

صئ........صدای خاطره ها

* (توضیح: طبق روالی که در ستون صدای خاطره ها باب کردیم، مقرر شد لا به لای گفتگو با گوینده های قدیمی مرکز رودکی، سازمان ملی رفاه نابینایان سابق، به خاطرات شما هم بپردازیم. با توجه به اینکه طی دو هفته گذشته دو خاطره از شما منتشر شد، قاعدتاً باید امروز بخش نخست گفتگو با یکی از گوینده های خاطره ساز را منتشر میکردیم؛ اما به دو علت با اجازه دوستان، امروز نیز به انتشار خاطره یکی از نخستین کسانی که از خدمات مرکز استفاده میکرده و همچنان هم از آن خدمات بهره من میشود میپردازیم؛ 1- پاره ای ناهماهنگیها در یافتن و انجام گفتگو با گوینده های قدیمی. 2- وجود نکات قابل توجه در خاطراتی که امروز منتشر میشود. ضمن سپاس از جناب ید ا... فرزین ستوده، معلم پیشکسوت ادبیات، امروز به نقل خاطرات ایشان میپردازیم؛ با تأکید بر اینکه منتظر خاطرات شما هستیم.)

دانشآموز مدرسه «رضا پهلوی» سابق، «شهید محبی» فعلی بودم. همیشه برای ضبط کتابهای درسی با مشکلات مختلفی مواجه بودیم و خیلی وقتها، با همکاری معلمان کتابها را ضبط میکردیم. سال 1349 بود که دفتر سازمان ملی رفاه نابینایان، به ریاست دکتر ضرابی راه اندازی شد. هدف از تأسیس این سازمان، ارائه خدمات اجتماعی، توانبخشی و فرهنگی بود که با افتتاح استودیو در سال 1351، فعالیتهای فرهنگی سازمان با ضبط کتابهای مختلف آغاز شد. من از طریق آقای عبد ا.... غفاری که با سازمان همکاری میکرد، از راه اندازی سازمان ملی رفاه نابینایان مطلع شدم و به محض خبردار شدن، به سرعت اقدام به ثبت نام کردم. در واقع یکی از اولین اعضای کتابخانه سازمان هستم. ثبت نام شرایط پیچیده و سختی نداشت؛ نام و نام خانوادگی را میپرسیدند و در دفتر مخصوص ثبت میکردند. خانه ما در آن دوران، در تهران نو واقع بود و از آنجا که فاصله خانه تا مدرسه زیاد بود، این امکان را نداشتم که در دوران تحصیل دبیرستان و کلاً در موسم تحصیل، به سازمان رفت و آمد کنم. امروز منطقه شهر زیبا که مدرسه در آن واقع شده، آباد است؛ در دوران ما، منطقه به «بیابانهای عبد الملکی» موسوم و نا امن بود. القصه، کتابهای خوبی ضبط میشد و من هم تابستانها از خدمات سازمان استفاده میکردم. بعد از اخذ دیپلم و در دوران دانشجویی، امکان رفت و آمد به سازمان بیشتر شد. خدا رحمت کند دکتر خزائلی را؛ او به محض اطلاع از راه اندازی دفتر سازمان که در خیابان کوشک واقع بود، به سرعت بخشی از ساختمان مدرسه ای که به «آموزشگاه بزرگسالان دکتر خزائلی» موسوم بود و بعد از انقلاب با همین عنوان، اما ویژه کودکان و نوجوانان نابینا ادامه فعالیت داد را در اختیار سازمان قرار داد. در آن ساختمان، علاوه بر استودیو و چاپخانه، یک فروشگاه عرضه تجهیزات ویژه نابینایان هم دایر شد که آقای مدرسی آن را اداره میکرد. در این فروشگاه، تجهیزاتی مثل ساعتهای ویژه نابینایان را که از خارج وارد میکردند، تحت شرایط خاص به نابینایان عرضه میکردند. اولین گوینده ای که با سازمان شروع به فعالیت کرد، خانم شفقی بود. اما یکی از کتابهای وزینی که با فرمی جالب ضبط شد، گلستان سعدی بود. این کتاب توسط خانم صحت، همسر آقای واحدی که مدیر بخش خدمات سازمان مثل کتابخانه و بخش خدمات توانبخشی و اجتماعی بود ضبط شد؛ به این شکل که خانم صحت متن را خوانده بود و آقای سحبان واژه ها و اصطلاحات سخت را معنی کرده بود. یادم هست یک روز برای گرفتن این کتاب به سازمان مراجعه کردم. گفتند کتاب دست یکی از اعضاست و باید منتظر باشی تا تحویل دهد. اتفاقاً تا ظهر نشستم و بالاخره آن شخص کتاب را آورد و تحویل داد و بلافاصله من کتاب را گرفتم. متأسفانه بعد از انقلاب تصدی سازمان را به شخصی بنام حسین فراهانی سپردند و این شخص، تمام کتابهای ضبط شده قبل از انقلاب را از بین برد. جالب اینکه مسئولان بهزیستی کشور که مدیریت این سازمان کوچک شده به مرکز را بر عهده داشته اند، به جای توبیخ او، مقامش را ارتقا دادند.

 

 

صئ........همراه با جشنواره ها

* آغاز ۳۵ سالگی جشنواره فیلم فجر: آیین افتتاح جشنواره فیلم فجر در حالی شامگاه ۹ بهمن ماه در برج میلاد برپا شد که جمعیت زیادی در طبقه همکف سالن همایشهای برج حضور داشتند و عده ای در گوشه های سالن به دنبال جا میگشتند. صالحی امیری، وزیر ارشاد، محمدمهدی حیدریان قائم مقام وزارت ارشاد، حبیب ایلبیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی و ایوبی رئیس سازمان سینمایی از مسئولان حاضر بودند. احسان کرمی، مجری این برنامه بود که با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت دسته جمعی گروهی از قاریان، برنامه آغاز شد. آتشنشان حاضر در برنامه با لباس آتشنشانی حاضر شده بود و طبق گفته مجری برنامه، او با خواهش فراوان و در حالی که محل حادثه را ترک کرده بود، به مراسم افتتاحیه آمده بود، به شرطی که کسی در افتتاحیه برای او دست نزند. اولین بزرگداشت مراسم افتتاحیه فیلم فجر به «محمد کاسبی» بازیگر سینما اختصاص داشت. پس از تقدیر توسط مجید مظفری و همایون ارشادی، حجت ا... ایوبی، رئیس سازمان سینمایی سخنرانی کرد. سپس دومین بزرگداشت مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر به «غلامرضا موسوی»، تهیه کننده سینما اختصاص داشت که با پخش کلیپی آغاز شد. برای بزرگداشت «غلامرضا موسوی»، فرشته طائرپور و محمدمهدی دادگو به روی صحنه آمدند. در ادامه، صالحی امیری، وزیر ارشاد، سلام رئیس جمهور را ابلاغ کرد. در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه، جوایز بخش آنونس اهدا شد. در این بخش ضمن تقدیر از مسعود رفیعزاده برای ساخت آنونس «لانتوری»، سیمرغ و لوح تقدیر به روح ا... موحدی برای فیلم «سیانور» اهدا شد. افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با یادی از اصغر شاهوردی و آرزوی سلامتی برای اهالی هنر به پایان رسید. در ادامه، حواشی این مراسم را میخوانید: عده ای از حاضران روی پله ها نشستند و به نظر میرسید، عده ای غیر سینماگر و از مردم عادی توانسته اند به سالن راه پیدا کنند. - آتشنشان حاضر در مراسم افتتاحیه که آخرین آتشنشان نجات یافته از آن حادثه است، با لباس آتشنشانی در این برنامه حاضر بود. -  در بخشی از این مراسم مجری برنامه از حاضران خواست که صدیقه کیانفر، هنرمند باسابقه سینما و تلویزیون را که در سالن حضور داشت را مورد تشویق قرار بدهند. - در کلیپ غلامرضا موسوی هم بیژن امکانیان و الناز شاکردوست صحبت کردند. - پس از پایان بخش موسیقی اعلام شد که دو بخش بزرگداشت باقی مانده است که در حین پخش فیلم تجلیل، جمعی از فیلمسازان و حاضران سالن را ترک کردند. - مهتاب کرامتی، گوهر خیر اندیش، صدیقه کیانفر، مجید مظفری، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، فرشته طائرپور، محمود کلاری، ایرج رامینفر، امیر جعفری، فاطمه ذو القدر (نماینده مجلس)، مهدی منتظر المهدی، مصطفی کیایی، یکتا ناصر، منوچهر هادی و... از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در مراسم افتتاحیه بودند.

 

صئ........حوادث

* تصمیم هولناک دختر ۱۶ ساله پس از گرفتن نمره صفر: دختر ۱۶ ساله وقتی متوجه شد در یکی از درسهایش نمره صفر گرفته، مقابل مدرسه اش رفت و با ریختن بنزین روی خودش دست به خودسوزی زد. این حادثه چند روز پیش مقابل یکی از مدارس دخترانه در پایتخت رخ داد. دختر نوجوان که به شدت دچار سوختگی شده بود پس از گذشت 4 روز جانش را از دست داد. بررسیها نشان میدهد وی در اعتراض به معلمش که در امتحان نمره صفر به او داده دست به این اقدام زده است. پدر وی از معلمی که به او نمره صفر داده شکایت کرده است.

* یافتن بلیت لاتاری پس از یک سال: جومل پانیسا در حال تمیز کردن خانه خود در لاگسدن بود. او در کمال ناباوری آنجا یک بلیت لاتاری را پیدا کرد که چند ماه دنبال آن میگشت. او متوجه شد که این بلیت برنده یک میلیون دلار شده است. وی  پس از وصول جایزه متوجه شد که فقط 8 روز تا زمان باطل شدن این بلیت زمان باقی مانده بود.

صئ.......اطلاعرسانی

* سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران اقدام به تأسیس کتابخانه ویژه نابینایان در فرهنگسرای خاوران کرده است، این کتابخانه تخصصی شامل بخشهای بریل، صوتی، استودیو، اسکن و پرینت بریل و سالن مطالعه ویژه نابینایان است. علاقمندان با ثبت نام رایگان در این کتابخانه میتوانند همزمان از 107 کتابخانه سطح شهر تهران که زیر نظر سازمان فرهنگی شهرداری است بهره مند شوند. جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 33717285 داخلی 196 و 09353571912 تماس بگیرید.

* به اطلاع کلیه علاقه مندان کتاب و کتابخوانی میرساند: بخش نابینایان کتابخانه عمومی امیرکبیر استان البرز از این پس در دو شیفت از ساعت ۰۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ به جز روزهای تعطیل فعال خواهد بود. نابینایان و کمبینایان استان البرز میتوانند جهت عضویت یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات این کتابخانه با شماره ۰۲۶-۳۲۲۰۷۹۹۰ تماس حاصل فرمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *