شناسه خبر: 10775 منتشر شده در مورخ: 1395/10/26 ساعت: 08:48 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 26 دی 1395

روزنامه یکشنبه 26 دی 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 26 دی 1395

16 ربیع الثانی 1438

15 ژانویه 2017

سال بیست و یکم شماره 5480

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

ارسال مجدد طرح کاندیداتوری نابینایان به مجلس 2

مسعود سلطانیفر دبیر شورای عالی جوانان شد 5

شرایط صدور مجوز سقط 7

2 ایرباس دیگر تا پایان سال به ناوگان هوایی میپیوندد 8

رشد آمار جهانی ابتلا به فشار خون بالا 9

ساخت کمربند راهنما برای نابینایان

جزئیات جدید سریالهای سیما 12

آغاز اردوی تیم ملی جودو برای کشورهای اسلامی

«کاکوبند» برای جنگ و صلح نواخت

حوادث

اطلاعرسانی

 

صئ.........ویژه

* ارسال مجدد طرح کاندیداتوری نابینایان در مجلس: مدیر کل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال مجدد طرح کاندیداتوری نابینایان در مجلس شورای اسلامی خبر داد. عبد الرحیم تاج الدین گفت: با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون حقوق معلولان، مصوب آذر ۸۷ و متعهد شدن ایران به اجرای مفاد آن، طبق ماده ۲۹ کنوانسیون، انتخاب کردن و انتخاب شدن حق مسلم همه افراد معلول است و قطعاً این حق شامل آن دسته از افراد معلول است که از نظر ذهنی قادر به تصمیمگیری و اثرگذاری باشند. وی ادامه داد: بر این اساس مجدداً طرح اصلاح بند ۶ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیشنهاد حذف کلمه بینایی از شرایط فرد منتخب به دفتر امور مجلس وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارسال شد.

* ملزم شدن بهزیستی و کمیته امداد به افزایش مستمری مددجویان: مدیر کل امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی موافقت کرده و اکنون این دستگاهها ملزم به اجرای افزایش مستمریها هستند. سید مهدی زهرایی گفت: با توجه به هماهنگیهای صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال 96 مستمری مددجویان نهادهای حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) 20 درصد میزان حقوق و مستمری تعیین شده برای سال 96 خواهد بود. وی افزود: با برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی دستگاههای مسئول از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی، از ابتدای سال 96 این قانون عملیاتی خواهد شد و دستگاهها مکلف به اجرای آن هستند. مدیر کل امور مجلس سازمان بهزیستی با اشاره به معافیتهای مالی در نظر گرفته شده برای مددجویان خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش مستمری مددجویان در سال 96، مقرر شده برخی از معافیتها نیز برای افراد کم برخوردار در نظر گرفته شود. زهرایی از آمادگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی پیشنهاد رؤسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در مجلس خبر داد و اظهار کرد: طی چند ماه آینده، رؤسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پیشنهادهای خود در رابطه با معافیتها را در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهند کرد و در صورتی که این پیشنهادها بار مالی نداشته باشند، با آنها موافقت خواهد شد. وی با بیان اینکه "بحث افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی از سالهای قبل همواره مطرح بوده است" تصریح کرد: از سالهای قبل نیز بحث افزایش مستمری مددجویان دستگاههای حمایتی همواره مطرح بود، اما آن طور که باید اجرایی نمیشد. در حال حاضر با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سال 96 این اتفاق محقق خواهد شد، زیرا افزایش مستمریها به یک قانون تبدیل شده و قانون نیز لازم الاجرا است.

 

 

صئ.........سیاسی

* با حکم رییس جمهوری؛ مسعود سلطانیفر دبیر شورای عالی جوانان شد: رییس جمهوری در اجرای ماده 4 اساسنامه شورای عالی جوانان در حکمی، مسعود سلطانیفر را به عنوان دبیر شورای عالی جوانان منصوب کرد.

* رسانه های مخالف، جامعه امن، نظام مقتدر و برخوردار از رهبری هوشمند را ناتوان جلوه ندهند: معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ایران در منطقه ای ناامن و پر مخاطره، از آرامش برخوردار است، گفت: از همه رسانه های مخالف دولت میخواهم جامعه امن، نظام مقتدر و برخوردار از رهبری هوشمند را ناتوان جلوه ندهند. اسحاق جهانگیری افزود: هیچ مسأله ای از مسائل پیش روی جامعه، نظام و کشور بدون نقشآفرینی مثبت رسانه ها قابل حل نیست.

* تخت روانچی: «اجازه نمیدهیم پرونده برجام دوباره باز شود»: معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه تأکید کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد پرونده برجام دوباره باز شود و این نه تنها موضع ما، بلکه موضع همه اعضای 1+5 است. مجید تخت روانچی درباره اظهارات تیلرسون، گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برجام باید مورد بازبینی قرار گیرد، گفت: بارها اعلام کرده ایم به هیچ وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد و این نه تنها موضع ما، بلکه موضع همه اعضای 1+5 است.

* اوباما: «نخستین رئیس جمهوری بدون رسوایی در تاریخ مدرن هستم»: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت: نخستین رئیس جمهوری در تاریخ مدرن (آمریکا) بدون بدنامی و رسوایی هستم.

* سامانتا پاور: ترامپ برجام را با قدرت اجرا کند: «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل، در آخرین نشست خبری گفت که حفظ توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام برای ما بسیار مهم است.

صئ.......اجتماعی

* شرایط صدور مجوز سقط: پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: 1276 نفر در 8 ماه سال جاری جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشته است. شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم میشود؛ گروه اول مربوط به شرایط ناهنجاریهای جنینی و شرایط دوم مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر است. در مورد مشکلات و ناهنجاریهای جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر یا سونوگرافی معتبر انجام میگیرد. همچنین انجام سقط درمانی در ناهنجاریهایی که موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19 هفته بر اساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط 3 متخصص مربوطه تشخیص و به تأیید پزشکی قانونی برسد را لازم دارد.

 

صئ.......اقتصادی

* 2 ایرباس دیگر تا پایان سال به ناوگان هوایی میپیوندد: عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال دو فروند هواپیمای ایرباس 330 دیگر و سال آینده 9 فروند ایرباس 321 و 330 به ناوگان هوایی ایران میپیوندد. وی در حاشیه مراسم ورود اولین ایرباس خریداری شده هما به مهرآباد با بیان اینکه 2 ایرباس دیگر تا پایان امسال به ناوگان هوایی ایران میپیوندد افزود: باید سهم هوایی ایران در منطقه به جایگاه اصلی خود برگردد. وی گفت: متوسط سن فعلی ناوگان هوایی 23 سال است و تا 10 سال آینده همه به سن بازنشستگی میرسند.

* صدور «ویزا کارت» تا پایان امسال در شعب شهرنت: مسیح قائمیان، مدیر عامل شرکت توسعه و نوآورى شهر از صدور ویزا کارت تا پایان سال جارى در شعب شهرنت خبر داد و گفت: این ویزا کارتها در خارج از کشور کار میکنند.

 

 

صئ.......بهداشت و سلامت

* رشد آمار جهانی ابتلا به فشار خون بالا: متخصصان سلامت تأکید کردند، نرخ مرگ و میر ناشی از پرفشاری خون بیشتر شده است. بررسی بین المللی روی نزدیک به ۹ میلیون نفر نشان میدهد نرخ ابتلا به فشار خون بالا و "پیش-پرفشاری خون" بین سالهای ۱۹۹۰ و ۲۰۱۵ میلادی جهش داشته است.  "پیش- پرفشاری خون" به معنای فشار خون حد اکثر ۱۲۰ تا ۱۳۹ میلی متر جیوه یا فشار خون حد اقل ۸۰ تا ۸۹ میلی متر جیوه است. تقریباً در سراسر جهان ۹۰۰ میلیون نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند. فشار خون، عامل اصلی مرگ زودهنگام و ناتوانی در جهان است. همچنین فاکتورهای افزایش فشار خون در سراسر جهان شامل رژیم غذایی نامناسب و چاقی میشود. علاوه بر این در کشورهای در حال توسعه، بیشتر افراد در مناطق شهری زندگی میکنند و کمتر فعالیت جسمی کافی دارند. همچنین میانگین سنی جمعیت جهان در حال افزایش است و فشار خون هم اغلب با افزایش سن بیشتر میشود.

* مالیات بر دخانیات: دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به اینکه بر اساس ماده هشتم قانون جامع کنترل دخانیات، هر سال مالیات دخانیات باید ١٠ درصد افزایش یابد، اظهار داشت: متأسفانه این افزایش تا کنون محقق نشده و امید است که در برنامه ششم این افزایش بطور سالانه اتفاق بیافتد. سازمان جهانی بهداشت پیشبینی میکند در سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیون نفر به علت بیماریهای ناشی از دخانیات فوت کنند که اغلب آنها از کشورهای در حال توسعه هستند. ۸۴ درصد افراد سیگاری در کشورهای در حال توسعه زندگی میکنند. در این جوامع مصرف دخانیات در خانواده های فقیرتر بیشتر است که نشان دهنده سوء مصرف هزینه خانوار است. وی در رابطه با وضع مالیات در کشور گفت: به رغم تلاشهای مجلس هنوز میزان مالیات سیگار در مقایسه با کشورهای دنیا و منطقه کمترین و حدود ۲۰ درصد قیمت خرده فروشی است.

صئ.......دانش و فناوری

* ساخت کمربند راهنما برای نابینایان: مرکز تحقیقات فنی VTT در فنلاند کمربندی برای افراد نابینا ساخته که آنها را در محیط خارج خانه راهنمایی میکند. کمربند مذکور که Guidesense نام دارد، مجهز به فناوری رادار با طول موج کوتاه است. این دستگاه روی سینه بسته میشود و به کاربر خود موانع موجود در مسیر او را هشدار میدهد. به گفته محققان این دستگاه میتواند امواج کوتاه میلیمتری را دریافت کند. این امواج ممکن است از هر دستگاهی مانند یک اتومبیل یا سیستم هوشمند شناسایی  و امنیتی یک ساختمان ساطع شود. کمربند مذکور بیشتر موانع موجود در مسیر کاربر را مییابد. البته هنوز قابلیت شناسایی اشیاء بسیار کوچک مانند شاخه های نازک و بوته ها را ندارد. رادار به کار رفته در این دستگاه هنگام تداخلات زیست محیطی نیز قابل استفاده است. البته این نخستین فناوری پوشیدنی نیست که برای کمک به نابینایان ساخته شده است.

صئ.......جعبه جادو

* جزئیات جدید سریالهای سیما تشریح شد: علی حمیدی، قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما با اشاره به سریالهای در حال تولید این مرکز گفت: در حال حاضر سریال «پایتخت ۵» در مرحله پیش تولید است و عوامل لوکیشنهای سریال را بازبینی میکنند. قبرس به لوکیشنهای «پایتخت ۵» اضافه شد: وی درباره لوکیشنهای این سریال اظهار کرد: در فیلمنامه سریال درباره لوکیشنهای خارجی از آتن و قبرس یاد شده است، اما شاید کشورهای دیگری مثل سوریه هم در قصه باشد که ممکن است باز سازی شود. حمیدی درباره فضای این سریال که قرار است ماه رمضان ۹۶ از شبکه یک سیما پخش شود، اظهار کرد: این سریال فضایی کاملاً کمدی دارد و ما با همکاری سازمان اوج آن را تولید میکنیم تا کاری ماندگار ساخته شود. «پایتخت ۵» نگاهی هم به مباحث روز از جمله جنگهای داعش دارد. وی با اشاره به دیگر پروژه های مرکز امور نمایشی سیما تصریح کرد: حدود ۱۸ قسمت از سریال «پرستاران» نوشته علیرضا افخمی هم آماده شده که برای بازبینی رسیده است. هم اکنون هم شهرام شاه حسینی کارگردانی این سریال را بر عهده دارد. قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما با اشاره به طرح یک سریال جدید اظهار کرد: طرحی با نام «محکومین» به ما رسیده که هنوز کارگردان آن قطعی نشده و درباره مجازاتهای جایگزین است. این سریال به صورت اپیزودیک طراحی شده و فعلاً حدود ۲۶ قسمت از آن قطعی شده است. حمیدی همچنین با اشاره به قطعیت سریال «آرمان دو» برای شبکه سه تصریح کرد: سال گذشته محدودیتی جدی در زمینه سریالهایی که باید پخش میشد، داشتیم، ولی اکنون خدا را شکر دست ما برای پخش سریال باز است. البته کارهای مناسبتی تا آخرین دقایق ممکن است جا بجا شوند که یک دلیل آن به جذابیتها باز میگردد و دلیل دیگر تقسیمبندی خود شبکه هاست که هر شبکه ای برای ما یک ویژگی و اولویت دارد. امسال سه کار «علی البدل» در شبکه یک، «مرز خوشبختی» در شبکه دو و «آرمان ۲» در شبکه سه در جدول قرار گرفته است. وی همچنین درباره پخش سریال «خانه ما» گفت: احتمالاً این سریال، نوروزی خواهد بود و برای ماه فروردین سال ۹۶ در نظر گرفته شده است، اما امکان دارد از نیمه فروردین پخش آن آغاز شود. قائم مقام مرکز امور نمایشی با اشاره به زمانبندی ماه رمضان در سال ۹۶ یادآور شد: امسال ماه مبارک رمضان در خرداد است و ما روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد را هم در آن زمان داریم و با فضای متفاوتی مواجه هستیم؛ بنابر این قصه ها را به گونه ای طراحی میکنیم که با آن زمانبندی تداخلی نداشته باشد. حمیدی درباره بعضی از پروژه های سازمان، مثل «تاریکی شب، روشنایی روز» که به دلیل کمبود بودجه، ساختشان متوقف شده است، توضیح داد: سازمان صدا و سیما با مشکلات بودجه ای مواجه است و با سیاستهای  اخیر سازمان تغییراتی در پروژه ها بوجود آمده، ولی کاری متوقف نشده است. سیاست جدید برای این است که با کمترین هزینه سریالهایی پر مخاطب و پر محتوا ارائه دهیم.

صئ.......ورزشی

* آغاز اردوی تیم ملی جودو برای کشورهای اسلامی: اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی جودوی نابینایان و کمبینایان برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی، از روز شنبه 25 دی در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده و تا نهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت. اسامی ملیپوشان به این مرحله از اردو به شرح زیر است: رضا غلامی، سعید رحمتی و محمد عابد از خراسان رضوی، مهدی برجلو از تهران، رضا گلمحمدی و موسیپورعباس از آذربایجان شرقی، محمدرضا مختاری از فارس، محمدعلی شنانی از خوزستان، محمدرضا خیر اللهزاده و احسان موسینژاد از مازندران. محمدرضا یوسفزاده به عنوان سرمربی، امیرعباس انوری و محمد افشار به عنوان مربی تیم ملی جودوی نابینایان کشورمان را هدایت میکنند. مسابقات کشورهای اسلامی اردیبهشت ماه سال آینده در باکوی آذربایجان برگزار میشود.

* منچستر یونایتد بدهکارترین باشگاه دنیاست: طبق گزارش فیفا: بدهی باشگاه منچستر یونایتد، چیزی معادل ۵۳۶ میلیون یورو است. این در حالی است که در یک سال اخیر، این بدهی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. این میزان بدهیها در یک دهه گذشته، خشم هواداران شیاطین سرخ را نسبت به سیاستهای مالی گلیزرها بر انگیخته است. البته میزان بدهی را باید در مقابل درآمد سالیانه و داراییهای باشگاه در نظر گرفت. در چنین شرایطی، یونایتدها هرگز شرایط بدی ندارند. در حالی که برای مثال، فنرباغچه ترکیه ۶۱۰ درصد داراییش را بدهکار است، اما این رقم برای منچستر یونایتد، حدوداً تنها معادل ۸۰ درصد دارایی باشگاه است. بر اساس این گزارش، ۱۰ باشگاه بدهکار فوتبال اروپا به شرح زیر است: منچستر یونایتد ۵۳۶ میلیون، بنفیکا ۳۳۶ میلیون، اینتر میلان ۳۰۶ میلیون، والنسیا ۲۸۵ میلیون، qpr ۲۷۹ میلیون، میلان ۲۴۹ میلیون یورو، زسکا مسکو ۲۲۴ میلیون، گالاتاسرای ۲۲۲ میلیون، یوونتوس ۲۰۹ و رم ۲۰۸ میلیون یورو.

صئ.......همراه با جشنواره ها

* «کاکوبند» برای جنگ و صلح نواخت: 24 دی ماه در اولین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، گروه «کاکوبند» سر وقت و رأس ساعت ۱۸:۳۰ اجرای خود را در برج آزادی آغاز کرد. پیش از شروع برنامه توسط این گروه توضیحی برای علاقه مندان ارائه شد مبنی بر اینکه گرچه مخاطب در فرازهایی از این اثر (اجرا) حس میکند خواننده کلام را از یکی از زبانها وام گرفته است، به لحاظ موضوعی این اثر به جنگ افروزی مدعیان صلح در منطقه اشاره دارد. کاکوبندیها معتقدند زبان اهمیت چندانی ندارد و آنچه مهم است انتقال حس به مخاطب است. در این اجرا که سروش بیغشدل درامز، حامد پیرا سازهای بادی، کیوان فرشیدنیا گیتار باس مینواختند، امیر علیزاده آهنگساز گروه و کاکو و زولا خوانندگان گروه حضور داشتند. ۲ خواننده گروه به دنبال معنایی بودند، با پوشیدن لباسهای سیاه و سفید ما را به جهان خیر و شر دعوت میکردند.

 

صئ.......حوادث

* جدال خونین به خاطر یک گاو: عصر سه شنبه 21 دی، زن میانسال روستایی اهل گیلان، پس از بازگشت یکی از گاوهایش، با زخمهای عمیق روی بدن حیوان رو برو شد. همان موقع برای بررسی موضوع با عصبانیت از خانه رفت. فرزندان او که با گذشت ساعتی از خروج مادرشان بشدت نگران شده بودند به جستجو برای یافتن مادر پرداختند تا اینکه پیکر خونین را در روستا یافتند. با اعلام این خبر به پلیس، مأموران راهی محل حادثه شدند. آنها در تحقیقات دریافتند خانواده مقتول از مدتها قبل با یکی از همسایه هایشان اختلاف داشته اند. به همین خاطر مرد همسایه تحت بازجویی قرار گرفت، اما ابتدا خود را بی گناه دانست. ولی در ادامه پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس چاره ای جز اعتراف به قتل زن میانسال ندید. عامل جنایت گفت: «وقتی زن همسایه با عصبانیت به در خانه ام آمد، با هم بشدت جر و بحث کردیم تا اینکه با داس ضربه ای به سر او زدم و بعد هم به خانه برگشتم.»

* مهمانی مرگ برای ۷ پسر نوجوان با مصرف مشروب دستساز: صبح دوشنبه پیکرهای نیمه جان 7 پسر نوجوان به خاطر نوشیدن مشروبات الکلی به بیمارستانی در رشت انتقال یافت. در حالی که تلاشهای تیم پزشکی برای نجات آنها ادامه داشت، یکی از آنها که 17 ساله بود جان باخت. 2 دوست دیگرش نیز با پایین آمدن سطح هشیاریشان به کمای عمیقی فرو رفتند. پس از آن با تلاش مأموران، فروشنده 42 ساله مشروبات الکلی دستساز که سابقه دار نیز بود دستگیر شد.

* پیرزن ۹۲ ساله سالها در قفس حیوانات نگهداری میشد: یک زن چینی ۹۲ ساله توسط پسر و عروسش سالها در یک قفس نگه داشته میشد. او در یک سلول ۱۰ متر مربعی زندگی میکرد و روی یک نیمکت چوبی میخوابید. یک زن محلی با انتشار ویدیویی، شرایط زندگی او را افشا کرد. پسر این زن گفته، مادرش داوطلبانه در قفس زندگی میکرد، چرا که بی اختیاری ادرار داشته و نمیخواسته مزاحمتی برای دیگران داشته باشد.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* انجمن نابینایان ایران اردوی سیاحتی بوشهر با هواپیما و اقامت در هتل را اوایل بهمن ماه 95 برگزار مینماید. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با تلفنهای 22560060 و 22560061 تماس حاصل فرمایند.

* بدین وسیله به اطلاع کلیه افراد نابینا و کمبینا میرساند: با تلاش انجمن نابینایان ایران و با همکاری شرکت دانش بنیان پکتوس امکان دسترس پذیری افراد نابینا و کمبینا از اینترنت بانک، پست بانک و بانک تجارت فراهم گردیده است؛ بنابر این کلیه افرادی که در بانکهای فوق دارای حساب هستند میتوانند از این امکانات بهره مند گردند.

* به اطلاع کلیه نابینایان و کمبینایان شهر تهران میرساند کانون معلولان سرای محله زرگنده اقدام به برگزاری کلاسهای آمادگی جسمانی ویژه آقایان روزهای پنجشنبه و کلاسهای ایروبیک و آموزش صنایع دستی ویژه بانوان روزهای دوشنبه نموده است. ثبت نام:  09357284242

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *