شناسه خبر: 10682 منتشر شده در مورخ: 1395/10/11 ساعت: 10:44 گروه: بهداشت و سلامت  
۱۵ درصد هزینه های دندانپزشکی کمرشکن است
دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت؛

۱۵ درصد هزینه های دندانپزشکی کمرشکن است

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، گفت: شاخص DMF که شامل دندان های پر شده، کشیده و پوسیده می شود، در کودکان ۱۲ ساله کشورمان ۲.۰۹ است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، دکتر سعید عسگری جمعه شب در برنامه نبض شبکه خبر که به بررسی چالش های خدمات دندانپزشکی اختصاص داشت، افزود: اعداد و ارقام شاخص DMF در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است. در این بین، شاخص سلامت دندان ها بر اساس سن ۱۲ سالگی در هر جامعه ای تعیین می شود، چون مهم ترین گروه سنی هستند.

وی با اعلام اینکه میزان پوسیدگی دندان ها در کودکان ۱۲ ساله ایرانی کم است، گفت: در برخی کشورهای همسایه این عدد بین ۳ تا ۴ دندان خراب، پر شده و کشیده شده است که با رنگ قرمز نشان داده می شود.

عسگری ادامه داد: در برخی کشورها این عدد یک است که با رنگ سبز نشان داده می شود و کشورهایی که بین ۱ تا ۳ هستند، و ایران نیز شامل آنها می شود، با رنگ آبی مشخص می شوند.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، در ادامه شاخص DMF در سنین ۳۵ تا ۴۴ سال ایرانی را ۱۳ دندان و در سنین ۶۵ تا ۷۴ سال، بیش از ۲۰ دندان خراب اعلام کرد و افزود: ۸ درصد از هزینه های سلامت مربوط به دندانپزشکی می شود که اگر بخواهیم ۳ درصد از این هزینه ها را کاهش دهیم، به اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی نیاز است.

به گفته وی، ۱۵ درصد هزینه های دندانپزشکی کمرشکن است.

عسگری بر ضرورت حمایت بیمه ها از خدمات دندانپزشکی تاکید کرد و افزود: متاسفانه بیمه ها چندان خدماتی را تحت پوشش قرار نمی دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *