شناسه خبر: 10653 منتشر شده در مورخ: 1395/10/4 ساعت: 12:57 گروه: اجتماعی  
شهروندان مشکلات 'مناسب سازی' اماکن و معابر عمومی را معرفی کنند

شهروندان مشکلات 'مناسب سازی' اماکن و معابر عمومی را معرفی کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همه شهروندان به ویژه معلولان و سالمندان می توانند با ارسال پیامک به شماره 3000012322 (سامانه 'معبر')، مشکلات مربوط به 'مناسب سازی' را با ذکر محل و نام دستگاه اجرایی، شهرستان و استان به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور منعکس کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری  افزود: دبیرخانه استانی ستاد هماهنگی مناسب سازی، حداکثر پس از 72 ساعت از دریافت پیام، موضوع را به دستگاه مربوطه از طریق مکاتبه اعلام و در صورت نگرفتن پاسخ، مراتب را با فاصله حداکثر 15روز پیگیری‌ کرده و نتیجه نهایی را به دبیرخانه ستاد بهزیستی کشور اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توانمندی معلولان با مناسب سازی شهری نتیجه بخش می شود، افزود: وقتی مناسب سازی در ساختمان ها و فضاهای شهری در جامعه فراهم نباشد، توانمندسازی معلولان برای حضور مستمر و مفید در سطح جامعه نیز بی نتیجه خواهد بود.
محمدی قیداری اظهار کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده در سال گذشته، در زمینه مناسب سازی اماکن دولتی و عمومی در سطح اداره های کل استانی، زنجان با 49 درصد مناسب سازی، در رتبه 13 بین 31 استان کشور قرار دارد.
وی افزود: بر اساس ماده دو قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، همه وازتخانه، سازمان ها و موسسه های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند در طراحی و احداث ساختمان ها، اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: امیدواریم با راه اندازی 'سامانه معبر' به عنوان یک پل ارتباطی، شاهد پیگیری مطالبات معلولان از سوی مسئولان امر 'مناسب سازی' باشیم تا با همدلی از جانب مردم به عنوان دیدبان حقوق معلولان و اقدام و عمل از سوی مسئولان، مناسب سازی در معابر و اماکن عمومی در حد انتظار جامعه هدف، تحقق پیدا کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *