شناسه خبر: 10616 منتشر شده در مورخ: 1395/9/29 ساعت: 10:50 گروه: اجتماعی  
مجلس با دائمی شدن سهمیه دانشگاه خانواده‌های ایثارگران مخالفت کرد

مجلس با دائمی شدن سهمیه دانشگاه خانواده‌های ایثارگران مخالفت کرد

نمایندگان مجلس اسلامی برای رفع ایراد شورای نگهبان از ماده ای از لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، سهمیه دانشگاه خانواده های ایثارگران را حذف کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور بند ب ماده ۳ این لایحه و تبصره های آن را که مقرر کرده بود کلیه دانشگاه های دولتی و غیردولتی باید ۲۵ درصد سهمیه ورود به دانشگاه و بورسیه دانشگاه را به همسر و فرزند ایثارگران و جانبازان بالای ۲۵ درصد اختصاص دهند، حذف کردند.

طبق این بند مقرر بود وزارتخانه های علوم، بهداشت و کلیه دانشگاه های دولتی و غیردولتی و دستگاه های اجرای موضوعه ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگرانی ۲۵ درصد از سهمیه های ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکتری تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد اختصاص دهند.

طبق تبصره این بند نیز مقرر شده بود کسب حداقل ۷۰ درصد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است.

این بند جایگزین ماده ۷۰ قانون خدمات رسانی ایثارگران قرار بود شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *