شناسه خبر: 10612 منتشر شده در مورخ: 1395/9/29 ساعت: 09:10 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 29 آذر 1395

روزنامه دوشنبه 29 آذر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 29 آذر 1395

19 ربیع الاول 1438

19 دسامبر 2016

سال بیست و یکم شماره 5457

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

برگزاری همایش «جامعه بینا، شهروند نابینا» 2

آمانو: «از روند اجرای برجام راضی هستیم» 6

هشتم ربیع الاول تعطیلی رسمی شد 8

مسافران قبل از حضور در فرودگاهها تماس بگیرند 10

بیماریهای انسدادی مزمن ریوی [COPD] 12

کوتاه سخنی با مخاطبان صدای خاطره ها 16

خوزستان فاتح مسابقات قهرمانی کشور جودو شد 17

ترفند عجیب 2 زندانی برای سرقتهای میلیونی از پزشکان

صئ.........گزارش ویژه

* 23 و 24 آذر ماه امسال، دانشگاه جامع کاشان میزبان همایش علمی «جامعه بینا، شهروند نابینا» بود. این همایش به همت جامعه نابینایان کاشان و به عنوان دومین دوره برگزار شد. در این همایش دوروزه، مقالات برگزیده طی چند پنل تخصصی، با حضور نویسندگان مقالات که مرکب از نابینایان و افراد بینا بود، بررسی شدند. این همایش صبح روز سه شنبه 23 آذر ماه، بعد از افتتاح بخش نابینایان کتابخانه مطهر کاشان و با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور، مسئولان دانشگاه جامع کاشان و میهمانانی که به عنوان نمایندگان تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور دعوت شده بودند، گشایش یافت. محور اصلی مقالات همایش، تشکلهای مدنی نابینایان و کمبینایان بود که از بین 57 چکیده و اصل مقاله، 34 مقاله و 3 بیان تجربه زیسته که از سوی مدیران تشکلها ارسال شده بود، از سوی کمیته داوران همایش انتخاب شدند. مقالات برگزیده، بر اساس دارا بودن میزان درجه علمی و پژوهشی، نمره بندی شدند که حد اقل نمره 65 و حد اکثر نمره 100 در نظر گرفته شده بود. بر این اساس، مقالاتی انتخاب شدند که نمرات بالای 65 داشتند. در بین مقالات برگزیده، آن دسته که نمرات بالای 75 داشتند، در کتاب همایش گنجانده شدند. تعداد این مقالات 15 مقاله بود. 19 مقاله دیگر از 34 مقاله که نمرات بین 65 تا 75 داشتند، در چاپ الکترونیک گنجانده شدند. از میان مقالات برگزیده، 8 مقاله امکان بررسی در پنلهای تخصصی همایش را یافتند که نویسندگان آنها، با حضور کارشناسان متخصص، طی سخنرانیهای 15 دقیقه ای به ارائه مقالاتشان پرداختند.

در پنل اول، چهار مقاله با این عناوین ارائه شدند: نقش سازمانهای مردم نهاد در کیفیت زندگی کاری افراد دارای آسیب بینایی، کار مشترک روح ا... ساعی و نگار مرادی – جایگاه سازمانهای مردم نهاد در حمایت از بزه دیدگان توانخواه، نوشته امید متقی – بررسی راهبردهای اثر بخشی تشکلهای مدنی بر اعتلای حقوق شهروندی نابینایان و کم بینایان در شهر اصفهان، نوشته مشترک مهدی رئیسی و علی رضا مرادی – تشکلهای مدنی در توسعه و تسهیل کاربرد فناوری ارتباطی و دسترسی اطلاعات برای نابینایان، نوشته مشترک مهران سهرابزاده و سعیده شریعت مقدم. این پنل با مدیریت و کارشناسی مسعود گلچین، استاد جامعه شناسی و با حضور نویسندگان بررسی و جمعبندی شد.

در پنل دوم نیز 4 مقاله با این عناوین ارائه شدند: بررسی تحلیلی جرأت ورزی و سلامت روان در نابینایان با تأکید بر نقش تشکلهای مدنی، نوشته مشترک فریبرز صدیق ارفعی، مریم نادی و طاهره رعیت – رابطه بین مهارتهای آموزشی تشکلهای مدنی در زندگی مستقل و کیفیت زندگی افراد با آسیب شناسی شهر تهران، نوشته مشترک معصومه باقرپور، سجاد روستایی و حمد ا... خواجه حسینی – برون سپاری راهکارهای علمی برای تعامل مؤثر میان سازمان بهزیستی و و بخش غیر دولتی، نوشته بهروز افروز – نقش تشکلهای مدنی در آموزش همه جانبه و تأثیر آن بر کیفیت زندگی نابینایان، نوشته مشترک علی یزد خاصی، سمیه کوهپیما و خانم رونیز. این پنل با مدیریت و کارشناسی سید مهدی صادقینژاد، مشاور و استاد روانشناسی کودکان استثنایی با حضور نویسندگان بررسی شد. این دو پنل عصر روز نخست همایش در سالن آزادی دانشگاه جامع کاشان برگزار شدند.

پنل سوم که صبح روز دوم همایش و در دو بخش برگزار شد، با موضوع معرفی طرح توانمند سازی معلولان بود که توسط آقایان سهیل معینی، مدیر عامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان و مدیر مسئول روزنامه ایران سپید، سید مهدی صادقینژاد و حمد ا... خواجه حسینی ارائه شد. بخش دوم این پنل نیز توسط نرگس نیکخواه، دبیر همایش ارائه گردید. در آیین اختتامیه همایش که عصر روز دوم، 24 آذر برگزار شد، بیانیه همایش توسط خانم هاشمی، دبیر اجرایی همایش قرائت گردید و از دانشجویان و پژوهشگران برتر، با حضور مسئولان دانشگاه، تجلیل به عمل آمد. 

 

صئ.........سیاسی

* آمانو: «از روند اجرای برجام راضی هستیم»: یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در نشستی خبری در تهران گفت: از روند اجرای برجام راضی هستیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ایران تا بحال به تعهدات خود پایبند بوده و این مسأله مهمی است.

* امینزاده: «منشور حقوق شهروندی روز دوشنبه با حضور رئیس جمهوری رونمایی میشود»: دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری روز (دوشنبه) از سند منشور حقوق شهروندی رونمایی میکند. الهام امینزاده افزود: سه سال درباره این سند کار مطالعاتی بسیاری انجام شده و سعی کرده ایم فرهنگ شهروندی، گفتمان قالب در کشور شود. وی ادامه داد: در مورد این سند بین قوای سه گانه و اقشار مختلف مردم اشتراک دیدگاه وجود دارد و رئیس جمهوری از سند نهایی رونمایی خواهند کرد و این سند به ملت ارائه خواهد شد.

* ترامپ: «زیردریایی را نمیخواهیم، چین آن را برای خودش نگه دارد»: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز یکشنبه در توئیتی به موافقت پکن برای تحویل دادن زیردریایی آمریکا واکنش نشان داد و گفت: باید به چین بگوییم که ما آن زیردریایی را که آنها دزدیدند، نمیخواهیم، آن را برای خودشان نگه دارند. اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که ساعاتی پیش از آن وزارت دفاع آمریکا 'پنتاگون' اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته، چین زیردریایی توقیف شده امریکا را تحویل خواهد داد.

* عمل به قرآن مهمترین سلاح برای مبارزه با افراطیگری اسلامی است: کامل کابتان، مدیر مسجد بزرگ شهر لیون فرانسه گفت: عمل به آموزه های قرآن مهمترین سلاح برای مبارزه با افراطیگری اسلامی و راهبردی برای تقویت اتحاد در جهان اسلام است.

صئ.........اجتماعی

* هشتم ربیع الاول تعطیلی رسمی شد: رئیس مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت با تعطیلی هشتم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) خبر داد.

* طرح «توانمند سازی محله محور» در کشور کلید خورد: طرح پایلوت «توانمند سازی محله محور» در کشور با حضور وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی در کاشان کلید خورد. علی ربیعی، وزیر رفاه درباره این طرح اظهار داشت: بر اساس این طرح آسیبها را کاهش داده و با نظریه توانمند سازی در محله ها فعال میکنیم که این کار در شورای عالی کار و شورای عالی بهزیستی به تصویب رسیده است. وی خاطرنشان کرد: برای از بین بردن و کاهش این آسیبها، برگزاری کارگاههای آموزشی مهارت بهتر زندگی کردن در خانواده ها و آموزش مهارتهای فنی برای شغل یابی را انجام میدهیم.

* جزئیات هفته قصه گویی در مدارس ابتدایی اعلام شد: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هفته قصه گویی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و شب یلدا، در مدارس ابتدایی سراسر کشور اجرا میشود. به منظور تسهیل فرآیند یادگیری کودکان، قصه ابزار مناسبی است تا با بهره مندی از کارکردهای آن، کارایی روش آموزشی معلمان و اثر بخشی مباحث آموزشی هم افزایی شود.

* 1300 سقط قانونی در کشور:  مجید رضازاده، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود 1300 سقط قانونی در طول یک سال و نیم گذشته در کشور داشتیم که علت آن تشخیص معلولیت جنین بوده است. سازمان بهزیستی در زمینه معلولیتها و آسیبهای اجتماعی وظیفه حمایتی دارد و پیشگیری هم به نوعی از برنامه های این سازمان است. وی افزود: این سازمان، مشاوره ژنتیک و غربالگری اختلالات ژنتیک را در برنامه پنج ساله ششم توسعه گنجانده است و این مشاوره در حال گذراندن مراحل تصویب است. وی بیان کرد: بعد از تصویب این قانون، هر ازدواجی که صورت بگیرد، نیاز به غربالگری خواهد داشت.

 

صئ.........اقتصادی

* مسافران قبل از حضور در فرودگاهها تماس بگیرند: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از مسافران خواست با توجه به شرایط جوی، قبل از حضور در فرودگاهها، تماس بگیرند.

* راه اندازی معاملات پسته در بورس کالا: محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  از راه اندازی معاملات پسته در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: کمتر از یک ماه دیگر معاملات خرید و فروش پسته در بورس کالای ایران در استان کرمان راه اندازی میشود.

* ثبت مشخصات کانالهای با بیش از ۵ هزار عضو: فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از شناسایی و ثبت مشخصات صاحبان کانالها و خدمات مشابه در شبکه های اجتماعی که بیش از 5 هزار عضو دارند، ظرف مدت یک ماه خبر داد.

* نصب صندوقهای خود دریافت تا پایان سال در سراسر کشور: مسعود خاتونی، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران از تلاش این بانک برای نصب صندوقهای خود دریافت در سراسر کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: مشکل مردم برای واریز وجه در ساعتهایی که بانک تعطیل است سبب شد اقدام برای رفع آن صورت گیرد و اکنون بانک ملی همه زیر ساختهای لازم را تدارک دیده و کارهای ابتدایی کامل شده است. صندوق خود دریافت، صندوقی است که مردم میتوانند خارج از ساعات کار بانکها پول نقد خود را از طریق این صندوقها به حساب واریز کنند.

* کارت بانکی ایران به دنیا متصل میشود: علی کرمانشاه، معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی از امکان استفاده از کارتهای بانکی ایران در خارج از کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: این برنامه در 6 ماه گذشته در دست پیگیری است و به زودی سند مطالعاتی و اطلاعاتی آن را منتشر میکنیم. بر اساس بررسیهای بانک مرکزی نزدیک به 30 درصد پایانه های فروشگاهها امکان پذیرش شبکه های پرداخت بین المللی را دارند.

صئ.........آموزشی

* بیماریهای انسدادی مزمن ریوی [COPD]: بیماری مزمن انسدادی ریه، شایعترین علت مرگ و معلولیت ناشی از بیماریهای ریوی است و طبقه بندی وسیعی شامل گروه بیماریهای همراه با انسداد مزمن جریان هوا به داخل یا خارج ریه است. انسداد راه هوایی، نوعی تنگی منتشر در راههای هوایی است که مقاومت در برابر عبور هوا را بالا میبرد. بیماریهایی مثل برونشیت مزمن، برونشکتازی، آمفیزم و آسم در گروه بیماریهای مزمن انسدادی ریه قرار میگیرند. بیمار مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه دچار ترشح بیش از حد در راه هوایی، افزایش اندازه راههای هوایی، از بین رفتن خاصیت جمع شدن ریه و تنگی راههای تنفسی میشود. با صنعتیتر شدن جوامع، بروز این بیماری نیز رو به افزایش است. در بسیاری از کشورهای جهان، سهم عمده ای از هزینه های بهداشتی کشور صرف تشخیص، درمان، نگهداری و بازتوانی این بیماران میشود؛ این در حالیست که این بیماری جزو بیماریهای قابل پیشگیری است. گرچه شایعترین علت ابتلا به این بیماریها مصرف سیگار است و بیش از ۸۵ درصد مبتلایان به بیماریهای انسدادی مزمن ریه، سیگاری بوده یا سابقه مصرف سیگار دارند، اما عوامل دیگری مثل تماسهای شغلی، به خصوص تماس با ذرات ذغال (چه در کسانی که در معادن ذغال سنگ فعالیت داشته و چه کسانی که برای پخت و پز و نانوایی از چوب و ذغال استفاده میکرده اند)، آلودگی هوا، عفونتهای دوران کودکی، کشاورزی و تماس با گرد و غبار، سابقه ابتلا به آسم و بعضی بیماریهای ژنتیکی زمینه ساز ابتلا به این نوع بیماری میشوند. در هر فرد طبیعی بیشترین حجم ریه ها در حدود ۲۵ سالگی بدست میآید و از آن به بعد، هر ساله تقریباً ۳۰ تا ۳۵ میلیلیتر از حجم ریه به طور طبیعی کاسته میشود. با مصرف سیگار این کاهش حجم به سه تا چهار برابر افزایش مییابد و با توجه به اینکه سلولهای ریوی از سنین کودکی قدرت تکثیر خود را از دست میدهند، امکان جبران حجم از دست رفته وجود نخواهد داشت. تنگی نفس، سرفه، دفع خلط و احساس و شنیدن خس خس هنگام تنفس از جمله علائم این بیماریها هستند. همچنین این بیماریها از علل شایع خلط خونی بوده و در صورت درمان نشدن باعث افزایش فشار بر روی قلب شده و به مرور زمان باعث نارسایی قلبی و در نتیجه تورم اندام، احساس پری شکم و تجمع مایع در حفره شکمی میشود. این بیماریها حتی بدون در نظر گرفتن سابقه مصرف سیگار، شانس ابتلا به سرطانهای ریه را به شدت افزایش داده و با پیشرفت بیماری و کاهش اکسیژن خون، شانس بیماریهای قلبی-عروقی را نیز بیشتر میکنند؛ شایعترین علت مرگ در این بیماران سکته قلبی است. جهت تشخیص بیماریهای انسدادی مزمن ریه، انجام تستهای ریوی، اندازه گیری حجمهای ریوی و اثبات وجود انسداد غیر قابل برگشت در مجاری تنفسی در کنار شرح حال و معاینه بالینی منطبق با بیماری کافی است. در درمان این بیماران نکته حائز اهمیت این است که تنها دو مورد به صورت مستقیم باعث افزایش طول عمر بیماران میشود؛ نخست قطع مصرف سیگار و سپس دریافت مداوم اکسیژن در صورت نیاز. مصرف مداوم اکسیژن علاوه بر تأثیر بر روی طول عمر بیماران، دفعات بستری بیمار در بیمارستان، احتمال بستری در بخش مراقبتهای ویژه و نیاز بیمار به داروهای استنشاقی را کاهش میدهد. با وجود اینکه قطع مصرف سیگار باعث برگشت کامل حجم ریه از دست رفته نمیشود، ولی سرعت افت حجم ریه به صورت مشخص کاهش یافته و پاسخ به درمان و کنترل علائم را بیشتر میکند. بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن ریوی باید جهت کم کردن عفونتهای ریوی، سالانه واکسن آنفلوآنزا و همچنین واکسن مربوط به ذات الریه را نیز حد اقل در یک نوبت دریافت کنند. در حال حاضر با توجه به وجود داروهای استنشاقی مؤثر، اغلب بیماران نیاز به دریافت داروهای خوراکی و سیستمیک ندارند، همچنین اقداماتی مثل ورزش و فعالیتهای بدنی، تغذیه و حمایتهای روانی به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک بسزایی خواهد کرد.

صئ.........صدای خاطره ها

* خوشبختانه صفحه صدای خاطره ها –همان طور که انتظار میرفت-، با بازخوردهای مثبت از سوی مخاطبان روزنامه –خاصه آنان که علاقه مند خاطراتند-، مواجه شد که طبعاً مهمترین موفقیت صفحه نوظهور –که البته دیگر نمیتوان این واژه را درباره این صفحه استعمال کرد- محسوب میشود. برای بهینه سازی محتوا و غنای این صفحه، همچنان منتظر پیشنهادهای مخاطبان علاقه مند هستیم. گرچه طی تماسهای هفته های اخیر، مورد تفقد دوستان واقع شده ایم. نکته دیگر، اظهار اعتذار از اشتباهیست که چند هفته پیش رخ داد. در یکی از شماره های صدای خاطره ها، ضمن یادی از درگذشتگان مرکز رودکی، اسم آقای هورگن قدیمی به عنوان مصحح استودیو برده شد. پس از انتشار آن مطلب، دوستانی با دفتر روزنامه تماس گرفته و خبر درگذشت ایشان را تکذیب کردند. ضمن ابراز خوشبختی از خبر حیات ایشان، از انتشار خبر مذکور پوزش میخواهیم. امیدواریم بتوانیم با ایشان گفتگو کنیم.

صئ.........ورزشی

* خوزستان فاتح مسابقات قهرمانی کشور جودو شد: پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور جودوی نابینایان در بخش آقایان انتخابی تیم ملی، با حضور 74 ورزشکار از 13 استان کشور در سالن افراسیابی شهید شیرودی تهران برگزار شد. در پایان این مسابقات، خوزستان با 3 طلا و 2 برنز قهرمان شد، تهران با 2 طلا و 1 برنز در جایگاه دوم قرار گرفت و خراسان رضوی با 1 طلا، 3 نقره و 2 برنز سوم شد. نفرات برتر اوزان مختلف به شرح زیر است: وزن -60 کیلوگرم: رضا غلامی اول، محمدرضا مختاری دوم، امیرحسین قجر و علیرضا حیدری سوم. -66 کیلوگرم: روزبه منوچهری اول، سید مهدی رضوانی دوم، اسماعیل سنجری و جمال محسنی سوم. -73 کیلوگرم: مهدی برجلو اول، رضا گلمحمدی دوم، هادی گهرگزی و مصطفی خاکساری سوم. -81 کیلوگرم: سید امید جعفری اول، موسی پورعباس دوم، اسماعیل خزایی و عین ا... حسینپور سوم. -90 کیلوگرم: محمدعلی شنانی اول، محمد عابد دوم، حمیدرضا سقا و بهزاد کریمیان سوم. -100 کیلوگرم: فرید عساکره اول، سجاد حاجبی دوم، حسین دارابی و مهران موسوی سوم. +100 کیلوگرم: محمدرضا خیر اللهزاده اول، احسان موسینژاد دوم، هانی عساکره و پیمان ملاهدی سوم.

* برآورد هزینه برگزاری المپیک و پارالمپیک 2020: توکیو گفته برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲0 در ژاپن، بین ۱۳.۶ میلیارد تا ۱۵.۲ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت. پیش از این، در ماه گذشته اعلام شده بود این بازیها حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه در بر دارد. «یوشیرو موری»، رئیس توکیو ۲۰۲۰، گفت: هزینه برگزاری این تورنمنت بزرگ در بیشترین حالت، نهایتاً ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود. آکواتیک سنتر یکی از محلهای برگزاری رقابتها است که ابتدا تصور میشد آماده سازی آن ۴۱۶ میلیون دلار تمام شود، حال آنکه ۲۵۳ میلیون دلار هزینه در بر دارد. همچنین کانو که برآورد اولیه آن ۵۷۹ میلیون دلار بود، اما ۴۴۱ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

صئ.........حوادث

* ترفند عجیب 2 زندانی برای سرقتهای میلیونی از پزشکان: دو نفر از محکومان یکی از زندانهای کرج با ترفند عجیبی به کلاهبرداری و سرقت از پزشکان پرداختند. آنها در اجرای نقشه ابتدا از داخل زندان با یکی از بیمارستانهای کرج تماس گرفتند و ضمن معرفی خود به عنوان دو متخصص پزشکی، به مدیر بیمارستان گفتند: «قرار است یک کنفرانس پزشکی با شرکت متخصصان و جراحان برجسته ایرانی و خارجی در یکی از بیمارستانهای تهران برگزار کنیم. لطف کنید شماره تماس پزشک متخصص بیمارستان را در اختیار ما بگذارید تا برای شرکت در این کنفرانس جهانی از آنها دعوت شود. به این ترتیب که پس از تماس با هر یک از پزشکان متخصص ضمن معرفی خود به عنوان مسئول امور مالی بیمارستانی که در آنجا فعالیت دارند، گفتند مبلغ چند میلیون تومان متعلق به رئیس بیمارستان را اشتباهی به حساب آنها واریز کرده اند و باید هرچه سریعتر این پول را به شماره حسابی که میدهند برگردانند. پزشکان هم بدون تحقیق، به درخواست دو کلاهبردار، مبلغ اعلام شده را از حساب بانکیشان به شماره حساب مورد نظر دو زندانی واریز کردند، در حالی که این شماره حساب متعلق به همسر یکی از دو زندانی بود و مأموریت داشت پولهای واریز شده از طرف پزشکان فریب خورده را دریافت کند و با این پولها مقداری طلا و آپارتمان در تهران بخرد. پس از این کلاهبرداری حرفه ای، پزشکان فریب خورده ضمن پرس و جو از مسئولان امور مالی بیمارستان تازه فهمیدند که در دام یک کلاهبرداری از راه دور گرفتار شده اند. با شکایت مالباخته ها، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با اینکه هیچ رد پایی از طراحان کلاهبرداری دیده نمیشد مأموران توانستند هر دو متهم را که به جرم کلاهبرداری در زندان بسر میبردند شناسایی کنند. سپس این دو کلاهبردار زندانی به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند و وقتی با مدارک پلیسی رو برو شدند، به جرم خود اعتراف کردند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *