شناسه خبر: 10603 منتشر شده در مورخ: 1395/9/28 ساعت: 09:29 گروه: اجتماعی  
معاون سازمان بهزیستی :1300سقط قانونی درکشور داشتیم
به علت معلولیت جنین؛

معاون سازمان بهزیستی :1300سقط قانونی درکشور داشتیم

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود 1300 سقط قانونی درطول یک سال و نیم گذشته در کشور داشتیم که علت آن تشخیص معلولیت جنین بوده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، مجید رضازاده  درحاشیه گردهمایی موسسات خیریه کاشان درخانه تاریخی نگین این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی در زمینه معلولیت ها و آسیب های اجتماعی وظیفه حمایت دارد و پیشگیری هم به نوعی از برنامه های این سازمان است.

وی افزود: این سازمان، مشاوره ژنتیک و غربالگری اختلالات ژنتیک را در برنامه پنج ساله ششم توسعه گنجانده است و این مشاوره درحال گذراندن مراحل تصویب است.
وی بیان کرد: بعد از تصویب این قانون، هر ازدواجی که صورت بگیرد نیاز به غربالگری خواهد داشت تا دیگر کمتر شاهد به دنیا آمدن یک معلول باشیم.
رضازاده اقدام ها و فعالیت های بهزیستی را در این زمینه جدی خواند و گفت: کار سازمان پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در جهت سالم سازی نسل آینده و فرزندان این مرز و بوم است.
وی تصریح کرد: مشاوره ژنتیک همواره به عنوان گامی مهم برای پیشگیری از معلولیت‌ های ارثی به عنوان یکی از اولویت های جامعه در حوزه سلامت مطرح است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *