شناسه خبر: 10602 منتشر شده در مورخ: 1395/9/28 ساعت: 09:27 گروه: اجتماعی  
رئیس سازمان بهزیستی: 13 هزار شغل برای معلولان ایجاد شده است

رئیس سازمان بهزیستی: 13 هزار شغل برای معلولان ایجاد شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار شغل برای معلولان در سراسر کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی  در حاشیه گردهمایی موسسات خیریه کاشان در خانه تاریخی نگین این شهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 94 حدود 45 هزار شغل برای افراد تحت پوشش این سازمان ایجاد شده که حدود 25 هزار شغل از این تعداد برای معلولان با اعتبار حدود سه هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان این که بحث مسکن اجتماعی در دولت در دست بررسی است، افزود: هم اکنون برای خانواده های دو معلول به بالا 150 میلیون ریال از طرف بنیاد مستضعفان، 100 میلیون ریال از طرف بهزیستی و 50 میلیون ریال از طرف خیران پرداخت می شود.
محسنی بندپی رقم اعتبار توانبخشی سازمان بهزیستی در 9 ماه گذشته را حدود 8 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : مهمترین اولویت ما در سازمان پیشگیری از معلولیت است.
وی بیان کرد: درسال 94 این سازمان در31 استان طرح غربالگری را انجام داد که حدود 40 هزار زوج بوسیله پرسشنامه استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفتند و 30 درصد به مشاوره ژنتیک فرستاده شدند.
وی با اشاره به اجباری شدن آزمایش ژنتیک دربرنامه ششم توسعه گفت: هزینه این آزمایش ها برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و خانواده های تک معلول توسط سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: پرونده حدود یک میلیون و 300 هزار نفر معلول در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده است که پیش بینی می شود حدود 200 هزار معلولیت شدید هم وجود داشته باشد که به دلیل محدودیت ها نتوانستند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در قانون جدید که به مجلس فرستاده شده است همه معلولیت های شدید نیز تحت مراقبت و حمایت سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *