شناسه خبر: 10544 منتشر شده در مورخ: 1395/9/17 ساعت: 12:10 گروه: اجتماعی  
درخواست بهزیستی از شهرداری: خودروهای ایاب و ذهاب معلولان را افزایش دهید

درخواست بهزیستی از شهرداری: خودروهای ایاب و ذهاب معلولان را افزایش دهید

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از شهرداری خواست تا سرویس ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت را افزایش دهد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا حسین نحوی نژاد افزود: طبق قانون، ایاب و ذهاب هر شهروندی به عهده شهرداری ها است و شهرداری تهران چند سالی می شود که بخشی از ناوگان حمل و نقل خود را به معلولان اختصاص داده اما تعداد خودروهای آن کم است و این مساله را بارها به شهرداری تهران اعلام کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد کرد: وزارت رفاه یا سازمان بهزیستی ، نهادی نیست که برای افراد دارای معلولیت ، خدمات ایاب و ذهاب، مهیا سازد، چون حمل و نقل شهری ، مدیریت منسجم دارد و نمی توانیم جدا از آن ، سیستم حمل و نقل جدید ایجاد کنیم، نه اعتبار آن و نه شرح وظایف آن را داریم.
نحوی نژاد تصریح کرد: حالا که شهرداری این ناوگان ایاب و ذهاب برای افراد دارای معلولیت را ایجاد کرده و تعدادی ون مناسب سازی شده در اختیار معلولان قرار داده است، بهتر است که آنها را افزایش دهد تا معلولان مشکل خاصی نداشته باشند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: شهرداری تهران، سامانه ای ایجاد کرده که افراد دارای معلولیت در آن ثبت نام می کنند و وسائل نقلیه شهرداری معلولان را جابجا می کنند.
نحوی نژاد یادآور شد: بهزیستی به بخشی از افراد دارای معلولیت شاغل یا در حال تحصیل ، هزینه ایاب و ذهاب را می پردازد اما خودرویی در اختیار آنان قرار نمی دهد چون منطقی نیست و مثل آن است که بگوییم بهزیستی برای معلولان ، بیمارستان ایجاد کند درحالیکه بیمارستان ها باید تحت پوشش وزارت بهداشت باشد.
در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند. بسیاری از آنان برای رفتن به سر کار یا محل تحصیل یا دیگر موارد با مشکل ایاب و ذهاب مواجه هستند و به دلایل مشکلات جسمی و حرکتی باید از خودروهای مناسب سازی شده استفاده کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *