شناسه خبر: 10540 منتشر شده در مورخ: 1395/9/16 ساعت: 15:47 گروه: اجتماعی  
70 میلیارد ریال در دولت یازدهم به خرید تجهیزات مورد نیاز معلولان اختصاص یافت
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

70 میلیارد ریال در دولت یازدهم به خرید تجهیزات مورد نیاز معلولان اختصاص یافت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دولت تدبیر و امید، 70 میلیارد ریال در حوزه خدمات دهی به معلولان و خرید تجهیزات مورد نیاز از جمله ویلچر، سمعک، داروهای خاص و کاردرمانی اختصاص داده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، مجید قدمی در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در قم، افزود: با وجود شرایط سخت مالی که دولت یازدهم با آن مواجه است، ولی این دولت توجه ویژه ای به معلولان جامعه دارد و گام های خوبی در این راستا برداشته است.

وی اضافه کرد: بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم سه برابر شده و در حوزه سرویس ایاب و ذهاب و خدمات حمایتی اقدام های شایسته ای صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در دوره ای که نفت 140 دلار بود و آقایان پول در جیبشان بود و می توانستند کار انجام دهند، ولی دریغ کردند.
قدمی افزود: در حالی که امروز دولت یازدهم با نفت 30 دلاری خدمات قابل توجهی به جامعه معلولان ارائه کرده است، ولی راه باقی مانده همچنان سنگین است و باید تلاش کرد.
وی گفت: در چند سال گذشته سعی کرده ایم بیشتر گروه های معلولان را به سمت حرفه های فنی سوق دهیم، اما هنر واقعی این است که بتوانیم برای این قشر اشتغالزایی ایجاد کنیم.
وی در ادامه با بیان این که 50 تا 70 درصد معلولیت ها قابل پیشگیری است، بیان کرد: باید تعداد مراکز آزمایش ژنتیک برای ارتقاء سلامت جامعه در سطح کشور افزایش یابد و زوجین ملزم به انجام این آزمایش ها شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به لزوم آگاهی بخشی به جامعه، افزود: تولد یک فرد معلول هزینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیادی برای جامعه دارد، به طوری که اکنون برای هر دانش آموز معلول چهار تا پنج برابر سایر دانش آموزان هزینه می شود.
وی با تاکید بر ارائه خدمات ویژه به جامعه معلولان، گفت: در برخی کشورها به محض تولد نوزاد معلول، پرونده ای برای وی تشکیل و خدمات مشاوره ای و رفاهی برای فرد معلول و خانواده وی از زمان تولد تا لحظه مرگ ارائه و شرایط وی رصد می شود.
وی ادامه داد: در کشور ایران که حمایت از معلولان شعار جامعه است، انتظار می رود روند خدمات دهی به جامعه معلولان هر سال افزایش کیفی داشته باشد.
قدمی هم چنین گفت: خانواده ها باید آموزش های لازم را به خانواده های دارای فرزندان معلول دریافت کنند تا علاوه بر رفتار صحیح با آن ها، بتوانند توانمندی این افراد را افزایش دهند. 
وی افزود: معلمان مدارس استثنایی نیز نباید به دوره های آموزشی اکتفا کنند، بلکه باید اطلاعات آنها به روز باشد و از مطالعه دست نکشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این آیین گفت: مدارس استثنایی امروز یکی از دغدغه ها و ماموریت های ویژه آموزش و پرورش است و در 2 سال گذشته فضای بسیار مطلوب آموزشی برای دانش آموزان معلول ایجاد شده است.
حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: تا شروع سال تحصیلی آینده نیز یک واحد آموزشی که برای استفاده دانش آموزان معلول مناسب سازی شده است، تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا بیشترین خدمات و اولویت های آموزشی و رفاهی را برای دانش آموزان مدارس استثنایی فراهم کنیم.
آیین روز جهانی معلولان با حضور مدیران و مسئولان آموزش و پرورش قم در آمفی تئاتر شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد.
13 آذرماه مصادف با سوم دسامبر روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *