شناسه خبر: 10538 منتشر شده در مورخ: 1395/9/16 ساعت: 13:29 گروه: اجتماعی  
75 درصد محصولات در نمایشگاه توانبخشی داخلی است
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرد:

75 درصد محصولات در نمایشگاه توانبخشی داخلی است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در خصوص دومین نمایشگاه تخصصی محصولات توانبخشی عنوان کرد: با فراهم سازی عرصه های مختلف برای تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان معتبر می توانیم شاهد رشد بیشتر و تولید با کیفیت تر محصولات توانبخشی در ایران باشیم.

به گزارش ایران سپید دکتر حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 66 شرکت تولید کننده و وارد کننده محصولات در این نمایشگاه حضور یافتند، عنوان کرد: دومین نماشگاه تجهیزات توانبخشی با همکاری سازمان بهزیستی، بنیاد جانبازان و امور ایثارگران و همچنین بخش خصوصی این نمایشگاه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد غرقه های هم به سازمان های مردم نهاد و NGOها برای برگزاری کلاسهای آموزش و تامین و توزیع لوارم توانبخشی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در این نمایشگاه  75درصد تولیدات داخلی و 25 درصد هم مختص شرکت های وارد کننده است که در آینده با توجه به حجم تولیدات و کیفیت بالای محصولات ایران این نمایشگاه در کشورهای دیگر هم برگزار خواهد شد.

نحوی نژاد هدف از برگزاری این نمایشگاه را دستیابی به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با فراهم سازی عرصه های مختلف برای تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان معتبر  می توانیم شاهد رشد بیشتر و تولید با کیفیت تر این محصولات در ایران باشیم. خریدان اصلی که سازمان بهزیستی، بنیاد جانبازان و ایثارگران، مراکز درمانی، معلولان و ....  هستند می توانند با حضور درچنین نمایشگاههای با جدیدترین محصولات آشنا شوند و  و کیفیت محصولات و تنوع در برند ها را مورد بررسی قرار دهند. این امر میتواند اطمینان مصرف کنندگان را به تولیدات داخلی افزایش دهد و هم تولید کننده دلگرمی برای ادامه فعالیتهای خود پیدا کنند.

وقتی از معلولیت بحث می شود تعریف ان برای هر جامعه متفاوت است. طبق براورد سازمان بهداشت جهانی 15 درصد جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می دهند اما با ارائه امار بالا نمی توان  اعتبارات یا رسیدگی بیشتر را در اختیار بگیرم.

وی ادامه داد: 25 سال است برنامه ای تحت عنوان توانبخشی مبتنی بر جامعه را در شهرها و روستاها اجرایی کردیم و براساس براوردهای بین الملی که در کشور توسط کارشناسان صورت گرفته یک میلیون و 300 هزار تا یک میلیون 600 هزار نفر دچار معلولیت هستند  که 2 درصد جامعه را تشکیل می دهند. 

ایجاد مناسب سازی فرهنگی یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای آنها صورت گیرد تا افراد دارای معلولیت نیازهایشان را  بشناسند و لواززم مورد نیازشان را تهیه کنند.

درست نیست  فکر کنیم همه ناشنوایان باید از بهزیستی سمعک تهیه کنند یا همه نابینایان وسایل مورد نیازشان را از بهزیستی بخواهند  چرا که با بودجه و هزینه ای که در این بخش به سازمان تعلق گرفته نمی تواند باسخگوی نیاز همه معلولان باشیم. 

نحوی نژاد با بیان اینکه تجهیزات توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی به افرادی تعلق می گیرد که توانایی مالی کمی دارند افزود: سازمان با توجه به بودجه و زیر مجموعه گسترده ای که دارد سعی می کند افرادی که از بضاعت مالی کمی برخوردار هستند را در اولولیت توزیع لوازم کمک توابخشی قرار دهیم.

محدثه جعفری

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *