شناسه خبر: 10530 منتشر شده در مورخ: 1395/9/16 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
بیش از ۴ هزار معلول پشت نوبت خدمات بهزیستی
مدیرکل بهزیستی استان تهران:

بیش از ۴ هزار معلول پشت نوبت خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بیش از ۱۴۸ هزار پرونده در رابطه با معلولان در این سازمان تشکیل شده که ۴ هزار و ۸۶۹ نفر پشت نوبت دریافت خدمات هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس، اصغر باقری در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی حمایت از معلولان گفت: 148 هزار و 263 پرونده در رابطه با معلولیت در بهزیستی استان تهران تشکیل شده که 12 هزار مورد آن در رابطه با نابینایی حدود 54 هزار پرونده جسمی-حرکتی، حدود 38 هزار مربوط به معلولیت ذهنی، حدود 8 هزار مربوط به بیماران روانی، 21 هزار و 400 در رابطه با ناشنوایی و حدود 13 هزار پرونده در رابطه با گفتار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 216 مرکز برای نگهداری معلولان جسمی، روانی، ضایعه نخاعی و سالمندان فعال است که 19 هزار و 94 در این آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: در رابطه با مراکز توانبخشی جسمی و حرکتی به 25 مرکز نیاز داریم که در رابطه با ضایعه نخاعی 5 مرکز و به طور کلی به 52 مرکز نیاز داریم.

باقری افزود: 4 هزار و 869 معلول پشت نوبت دریافت خدمات هستند و 44 هزار و 264 معلول مستمری‌ بگیرند که رقم مستمری از 53 تا 100 هزار تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: اعتبارات در حوزه توانبخشی 108 میلیارد تومان است که در حوزه تجهیزات و لوازم توانبخشی به سمت صفر کردن پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: طرح جدیدی را با موضوع توانبخشی مبتنی بر جامعه اجرا می‌کنیم که در راستای مسئولیت پذیری بوده و معلولان در سطح محلات آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند که در حال حاضر 6 هزار و 713 معلول شناسایی شده است.

وی بر اجرای عوامل موثر بر پیشگیری بر معلولیت‌ها تاکید کرد و گفت: اجباری شدن مشاوره ژنتیک بسیار اهمیت دارد، در 6 ماهه امسال 50 هزار و 773 نفر خدمات ژنتیک دریافت کردند که در سال گذشته 141 هزار و 161 خانواده آموزش پیشگیری از تولد کودک معلول را دریافت کرده‌اند.

باقری گفت: غربالگری بینایی برای 10082 نفر و غربالگری شنوایی برای 41 هزار و 981 نفر انجام شده است.

وی همچنین گفت: رفع موانع معماری شهری و مناسب‌سازی برای معلولان بسیار اهمیت دارد که نیاز داریم شهرداری، تشکل‌های معلولان، استانداری و معاونت عمرانی وزارت کشور بسترهای لازم را فراهم کنند.

وی گفت: استان تهران از نظر سالمندی رتبه 9 را در کشور دارد و ما به سمت سالمندی می‌رویم به همین دلیل شورای ساماندهی سالمندی استان تهران برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از اجرای پایلوت برنامه پیشگیری از آلزایمر در استان تهران خبرداد و گفت: 809 بیمار مبتلا به اوتیسم نیز در سطح استان شناسایی شده‌اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *