شناسه خبر: 10510 منتشر شده در مورخ: 1395/9/14 ساعت: 10:10 گروه: اجتماعی  
آموزش رایگان فرصتهای شغلی به معلولان در تهران
مدیرعامل یک موسسه نیکوکاری خبر داد

آموزش رایگان فرصتهای شغلی به معلولان در تهران

مدیرعامل یک موسسه نیکوکاری در تهران از آموزش رایگان فرصتهای شغلی به معلولان خبر داد و از مسئولان و مردم به ویژه کارآفرینان، صاحبان صنایع و کارگاه های تولیدی نیز خواست تا فرصت های شغلی را برای بکارگیری معلولان به این موسسه معرفی کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، علی سلطانزاده مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر افزود: سازمان بهزیستی حق بیمه افراد دارای معلولیت را نیز پرداخت می کند و این موسسه می تواند براساس فرصت های شغلی معرفی شده، افراد دارای معلولیت خود را آموزش دهد.

سلطانزاده همچنین از مردم خواست تا افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی - که در تهران زندگی می کنند و معلول ذهنی نیستند - را برای دریافت آموزش ها و مهارت های شغلی به صورت رایگان به این موسسه معرفی کنند.
وی با اشاره به فعالیت موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از سال 80 ، خاطرنشان کرد: این موسسه تاکنون بیش از 2 هزار فرد دارای معلولیت و توان یاب را در رشته های مختلف ، آموزش داده و برای 660 تن از این شمار، فرصت های شغلی دریافت کرده است.
وی سن پذیرش برای ارائه خدمات آموزشی و فراهم کردن فرصت شغلی برای افراد دارای معلولیت را از 16 تا 35 سال و سن پذیرش برای ارائه خدمات توانبخشی کودکان را هم از شیرخوارگی تا 12 سال عنوان کرد.
مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، همچنین از ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در ساختمان موسسه رعد واقع در خیابان جیحون با تعیین وقت قبلی خبر داد و گفت: افراد دارای معلولیت برای استفاده از خدمات رایگان آموزشی و دندانپزشکی می توانند از ساعت هشت صبح تا 16 با شماره تلفن 4 - 66305352 در تهران تماس بگیرند.
مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر افزود: این موسسه چهار ساختمان در تهران دارد که در آنها خدمات آموزشی شامل آموزش نرم افزارهای رایانه ، خیاطی و همچنین خدمات دندانپزشکی و توانبخشی کودکان و گفتار درمانی ارائه می شود.
سلطانزاده افزود: در هر ترم (هر ترم معادل سه ماه) ، یکصد تا 120 تن از افراد دارای معلولیت آموزش های لازم را فرامی گیرند و پس از پایان دوره ها یا خودشان مشغول فعالیت می شوند یا برای آنان در کارخانه ها و کارگاه ها ، فرصت شغلی پیدا می کنیم.
به گفته وی، هزینه آموزشی برای هر معلول در هر ماه ، 330 هزار تومان است و از 120 فرد دارای معلولیتی که اکنون در این موسسه مشغول آموزشند ، سازمان بهزیستی ماهانه 340 هزار تومان برای 40 تن از آنان، یارانه پرداخت می کند که بقیه هزینه ها از سوی خیران تامین می شود.
مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر گفت:50 درصد هزینه های این موسسه از سوی خیران، 25 درصد هزینه ها از طریق کارگاه های تولیدی متعلق به موسسه و 25 درصد نیز از طریق یارانه های دولتی تامین می شود.
وی ، مشکل اصلی این موسسه خیریه را کمبود فضا برای ارائه خدمات آموزشی و فعالیت های فرهنگی مانند آموزش مهارت های زندگی، آموزش نحوه برخورد با دیگران و آموزش های تعامل عنوان کرد و گفت: از نهادهای دولتی نیز انتظار داریم مسائل اداری این موسسه را سریع برطرف کنند تا این موسسه در پیچ و خم های اداری از کار اصلی خود باز نماند.
مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر اضافه کرد: این موسسه در 16 شهر کشور از جمله بندرعباس، زاهدان، بوشهر ، کاشان، همدان و سبزوار شعبه دارد.
وی یادآور شد: این موسسه با هدف ارائه آموزش های فنی و حرفه ای رایگان برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی از سال 1380 ایجاد شده است تا معلولان را از خانه ها به میان جامعه بیاورد و با آموزش آنان، فرصت های شغلی را برای آنان فراهم کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *