شناسه خبر: 10507 منتشر شده در مورخ: 1395/9/14 ساعت: 10:08 گروه: اجتماعی  
ضرورت تمرکز بر نیازهای کودکان دچار اتیسم و چند معلولیتی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد؛

ضرورت تمرکز بر نیازهای کودکان دچار اتیسم و چند معلولیتی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر ضرورت تمرکز بر نیازهای کودکان دچار اتیسم و چند معلولیتی تاکید کرد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر، مجید قدمی به بیان ضرورت گسترش فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه،افزود: رویکرد آموزش و پرورش احترام به تفاوت‌های فردی است. با این حال نمی‌توان کتمان کرد که در آموزش به افراد با نیازهای ویژه،‌ برخی متغیرها نیازمند تغییر است. گاه کتاب، گاه فضای آموزشی و گاه شیوه‌ی تدریس معلمان تغییر می‌کند، اما آنچه مد نظر است آموزش و کیفیت آن است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر عدالت آموزشی، کانون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دو مهره‌ی اساسی دانست که در این جهت گام بر می‌دارند و آموزشی غیررسمی و رسمی را برای افرادی با نیازهای خاص مهیا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مد نظر است فراهم آوردن بستری است که فرد برای زندگی آماده شود، مادامی که این قشر از افراد در فضای بسته بمانند یا در مدارس خاص تحصیل کنند نمی‌توان آن‌ها را برای زندگی در جامعه‌ای که در خارج از فضای آموزشی آنها وجود دارد آماده کرد.

وی آموزش‌های فراگیر را به عنوان کمک آموزش رسمی یاد کرد و با تبریک مدیران کانون برای این گام بزرگ ادامه داد: ضروری است که کانون فعالیت خود را بر روی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه که در هفت گروه قابل طبقه‌بندی و توجه هستند، متمرکزکند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر نیاز بیشتر کودکان اوتیسم و چند معلولیتی به توجه تاکید  و اظهار کرد: ناشنوایان و معلولان جسمی‌حرکتی نیازمند استفاده از خدمات فرهنگی هنری هستند، گرچه ارتباط با آن‌ها در گام اول سخت است؛ اما قطعا فضای ارتباطی به سمت مناسب پیش خواهد رفت.

قدمی به آن دسته از خانواده‌هایی اشاره کرد که پس از حضور فرزندانشان در فضای آموزشی عادی، حاضر به حضور مجدد در مدرسه‌های خاص نشده‌اند و ادامه داد: در همین راستاست که این سازمان نیز قصد دارد با تغییر کلمه‌ی استثنایی نام جدیدی را برگزیند که مراحل تایید آن در حال سپری شدن است، در این فضا کانون نیز بایستی حلقه‌ی فعالیت خود را گسترش بدهد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *