شناسه خبر: 10491 منتشر شده در مورخ: 1395/9/12 ساعت: 15:11 گروه: فرهنگی  
قدم‌های محکم معلولان، آغازگر جشنواره چهارم
چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین

قدم‌های محکم معلولان، آغازگر جشنواره چهارم

چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین با رژه گروه‌های نمایشی در فضای باز عمارت چهلستون آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران سپید به به نقل از ستاد خبری جشنواره، صبح دیروز، عمارت تاریخی چهلستون میزبان جمع کثیری از هنرمندان معلول هنر نمایشی از 22 استان و 6 کشور جهان بود. در این مراسم که با باران آرام و نسیمی دلنشین همراه بود، گروه‌های نمایشی در یک حرکت نمادین در برابر ایوان اصلی عمارت چهلستون رژه رفتند تا اولین گام آغازین این جشنواره را همراه با یکدیگر بردارند.

در این مراسم سعید صادقی، مدیرکل سازمان بهزسیتی اصفهان با اشاره به قدمت چهارصد ساله چهلستون و گردآمدن در این مکان ابراز خشنودی کرد برای نخستین بار درهای این بنا برای چنین برنامه به روی هنرمندان گشوده شده است.
وی ابراز امیدواری کرد قوانین و دسترسی‌ها و امکانات برای معلولان به نحوی پیش رود تا فرصت‌های برابری در دستیابی به مواردی چون شغل، ازدواج و ... برایشان فراهم شود.
حسین نحوی‌نژاد، معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی نیز در سخنانی الحاق به کنوانسیون افراد معلول را حرکت اساسی توصیف کرد که شرایط برای تعامل کشورها فارغ از مذهب و نژاد و وضعیت اقتصادی و فرهنگی بر حول یک محور به نام خدامحوری است.
وی تأکید کرد کشورها باید شرایط و بسترهایی را فراهم کند تا معلولان بالندگی خود را در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی بروز دهند. او هنر را کنش تاریخی برشمرد و هنرهای نمایشی را توانا در آموزش دادن افراد به کار در عرصه تیمی دانست که در آن روابط دوستی و شهری به معلول آموزش داده می‌شود و او را از انزوا خارج می‌کند تا حقوق شهروندی خود را طلب کند.
آقای نحوی‌نژاد هنر را وسیله‌ای دانست که علاوه بر نشان دادن مشکلات در قالب زیبایی به مسئولان، آن را عامل کاهش مشکلات روحی و روانی و بسترهای کاری و شغلی برای جامعه معلولان ایجاد می‌کند.
رئیس ستاد سیاستگذاری جشنواره گفت چهره‌های هنری فارغ از جاذبه‌های مادی و رسانه‌ای بر مبنای میل عاطفی در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.
حجت السلام موسوی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در سخنانی کوتاه با بیان آنکه اگر خداوند نعمتی را از ما گرفته؛ اما نعمت‌های بزرگ دیگری به آنان عنایت کرده، گفت برخی از معلولات ما توانایی به مراتب بیشتری نسبت به افراد سالم دارند. 
وی در همین راستا به موفقیت ورزشکاران معلول در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود در بحث تئاتر، معلولان آثار ارزشمندی ارائه کرده‌ و زبان هنر می‌تواند زبان گویایی برای اشاعه فرهنگ‌های غنی باشند.
در این مراسم گروه موسیقی نغمه اصفهان قطعاتی از موسیقی سنتی و فولکوریک برای حضار اجرا کردند.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *