شناسه خبر: 10407 منتشر شده در مورخ: 1395/8/25 ساعت: 12:08 گروه: اجتماعی  
معلولان و نابینایان بزرگترین اقلیت دنیا را تشکیل می دهند

معلولان و نابینایان بزرگترین اقلیت دنیا را تشکیل می دهند

دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی گفت: معلولان و نابینایان که امروزه بزرگترین اقلیت دنیا را تشکیل می دهند همیشه جزء مهمترین گروههایی هستند که در جامعه به نحو شایسته مورد توجه قرار نگرفتند.

به گزارش ایران سپید مونس کشاورز شامگاه افزود: خداوند در آیه 70 سوره اسرا می فرماید: ولقدکرمنابنی آدم و ......این کرامت که از سوی ذات باری تعالی به انسان اعطا شده به معنای کرامت ذاتی است یعنی نگاه به انسان در مفهوم (انسان بماهو انسان )است و در آیه ای دیگر انسان به عنوان اشرف مخلوقات ذکر شده است.

وی بیان کرد: همه افراد جامعه به ویژه مسئولین باید نگاه ویژه ای به افراد معلول و نابینا داشته باشند و این افراد را باید همچون سایر افراد جامعه نگاه کرد.
دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: معلولین و نابینایان نیاز به توجه شهروندان دارند و در زمینه برخورد افراد جامعه با معلولین و نابینایان نیاز به برگزاری کلاسهای آموزشی دارد.
وی بیان کرد: برخورد مناسب شهروندان با افراد معلول می تواند این افراد را در جامعه فعال و با نشاط گرداند.
کشاورز با بیان اینکه بسیاری از افراد معلول و نابینا در مراکز علمی کشور مشغول به تحصیل هستند گفت: این افراد با همت و پشت کار خود در دانشگاهها موفق عمل می کنند و بسیاری از این افراد نابینا و معلول با توجه به محدودیت هایی که دارند در مشاغل حساس و تاثیر گذار کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: باید دولتمردان و شهرداری های شهرهای کشور به افراد نابینا و معلول توجه کنند و با ایجاد امکانات رفاهی مناسب زمینه ساز فعالیت بیشتر این افراد در جامعه باشیم.
دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی ادامه داد: انواع معلولیت که شامل جسمی حرکتی ،حسی ، ذهنی و یادگیری و روانی و اختلالات عصبی است هرکدام نیازمند مناسب سازی خاصی است که نیازمند مطالعه دقیق و موردی، شناسایی ظرفیتها ونیازها و امکانات و دانش فنی است.
به گفته وی طبق مصوبه هشتم خرداد 1368 مجلس شورای اسلامی نخستین اقدام قانونی در حمایت از افراد دارای محدودیت حرکتی و مناسب سازی محیط شهری صورت گرفته است.
کشاورز خاطرنشان کرد: فراکسیون مشترک بازنگری لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس دهم در حال شکل گیری است که در روزهای آتی جلسه ای برای انتخاب هیات رییسه تشکیل خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *