شناسه خبر: 10320 منتشر شده در مورخ: 1395/8/10 ساعت: 09:59 گروه: اجتماعی  
درخواست بهزیستی از مسئولان برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

درخواست بهزیستی از مسئولان برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه بیش از 90 درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، در آن لحظه تعادل روحی و روانی مناسب ندارند،گفت: 4200 مورد خودکشی با مداخله مددکاران اورژانس اجتماعی، مدیریت و نافرجام شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید بابیان اینکه در 194 شهر کشور، مراکز اورژانس اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: مطابق قانون باید در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر مراکز اورژانس اجتماعی مستقر شود ازاین‌رو در حال حاضر در 150 شهر کمبود این مراکز وجود دارد.

وی افزود: در سامانه 123 که آماده دریافت موارد نیازمند به اورژانس اجتماعی است مددکاران و روانشناسان مستقر هستند تا خدمات مختلف مشاوره‌ای را ارائه دهند و چنانچه موردی نیازمند فوریت‌های خدمات سیار اورژانس بود آن را اعلام کنند.
فرید با اشاره به تعداد تماس‌های دریافتی با سامانه 123 اورژانس اجتماعی اعلام کرد: تاکنون 600 هزار تماس با این سامانه برقرار شده که 150 هزار مورد آن مرتبط با فعالیت‌های اورژانس اجتماعی است.

وی با اعلام اینکه کودک‌آزاری ازجمله مواردی است که در اورژانس اجتماعی موردبررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: موارد کودک‌آزاری 8.5 درصد و همسر آزاری 7.5 درصد ثبت‌شده است؛ همچنین درصد قابل‌توجهی از تماس‌ها نیز به مشاجرات و اختلافات خانوادگی مربوط می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد بخش‌های مختلف مرکز اورژانس اجتماعی گفت: خط تلفن 123، تیم خدمات اجتماعی سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه اورژانس خدمات اجتماعی از بخش‌های این مرکز به شمار می‌رود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *