شناسه خبر: 10314 منتشر شده در مورخ: 1395/8/9 ساعت: 14:43 گروه: دانش و فن آوری  
اطلاعیه برگزاری کارگاه «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای نابینایان» در کتابخانه ملی

اطلاعیه برگزاری کارگاه «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای نابینایان» در کتابخانه ملی

بخش نابینایان سازمان اسناد و کتابخانه ملی درنظر دارد چهارمین دوره سلسله کارگاه «فناوری های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» را با عنوان «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای مجازی» برگزار نماید.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی کتابخانه ملی بخش نابینایان سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نظر دارد چهارمین دوره سلسله کارگاه «فناوری  های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» را با عنوان «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای مجازی» با تدریس سید مهدی صادقی نژاد، حسین عبدالملکی و امید هاشمی، پنج شنبه 20 آبان ماه، از ساعت 9 تا 13 در محل بخش نابینایان کتابخانه ملی و به طور رایگان برگزار نماید.

بر این اساس در این کارگاه، ابتدا درباره «نحوه مشارکت نابینایان در کارهای پژوهشی با افراد بینا» بحث شده و سپس استفاده از  Dropbox و Google Drive و بخش های مختلف آن و استفاده از آن ها در پژوهش های مشارکتی توسط نابینایان آموزش داده می شود.

آموزش به اشتراک گذاری اطلاعات در برخی وبسایت های کاربردی با تاکید بر پژوهش و نیز شبکه های اجتماعی بخش بعدی کارگاه را تشکیل می دهد. ارایه نکات و توصیه های کاربردی در زمینه «تعامل اجتماعی، نابینایان و پژوهش مشارکتی»، پایان بخش این کارگاه است.

خاطر نشان می‏سازد برای شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهی علمی معتبر از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطاء می‏گردد.

لذا علاقمندان جهت حضور در این کارگاه می‏ توانند از طریق پست الکترونیک Vi@nlai.ir  و شماره تماس  81623229 و 81623231  جهت ثبت نام با بخش نابینایان کتابخانه ملی تماس حاصل فرمایند.

شایان ذکر است  دوره اول و دوم کارگاه «فناوری‏های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» در آبان و بهمن سال ۱۳۹۴ و دوره سوم این سلسله کارگاه، در مرداد ماه سال جاری در بخش نابینایان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار گردیده است.

آدرس محل برگزاری کارگاه:

تهران، بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع رسانی، طبقه همکف، بخش نابینایان

*توجه: پژوهش مشارکتی، و یادگیری روش استفاده صحیح از آن به شکل کارآمد و علمی می تواند در پیشرفتهای شغلی و اجتماعی افراد نابینا و کم بینا بسیار موثر بوده و کارآیی آنها در انجام کارهای علمی و پژوهشی با افراد بینا را دوچندان نماید.

همچنین، به اشتراک گذاری صحیح و هدفمند اطلاعات و استفاده صحیح از آن می تواند در بروز و نشان دادن توانمندیهای نابینایان به جامعه، به عنوان یک فرد فرهیخته و موثر در قالب فضای مجازی بسیار راهگشا باشد. بنابراین، شرکت در این کارگاه به عنوان یک مبحث نوین در راه توانمندی بیشتر نابینایان و ارائه و نشان دادن این توانمندیها به جامعه بالاخص در زمینه های علمی و تخصصی بسیار مفید می نماید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *