شناسه خبر: 10276 منتشر شده در مورخ: 1395/8/3 ساعت: 14:15 گروه: اجتماعی  
استخدام سه معلول در هر اداره مستلزم جذب 100 نفر نیرو است

استخدام سه معلول در هر اداره مستلزم جذب 100 نفر نیرو است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر این‌که استخدام‌های دولتی بسیار کندتر از نیاز جامعه جویای کار پیش می‌رود، گفت: تا جایی که در توان داشته باشیم قانون استخدام معلولان را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا محمد محمدی‌قیداری با بیان این‌که قانون استخدام سه درصدی معلولان در دستگاه‌های دولتی، در طول سال‌های 91 و 92 اجرا شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر شش درصد کارمندان اداره کل بهزیستی از معلولان هستند و برخی از نابینایان نیز در ادارات مختلف تلفنچی بوده و شغل ثابتی دارند، ولی زمینه برای استخدام همه معلولان وجود ندارد؛ چراکه در مجموع، استخدام در مشاغل دولتی به پررنگی سال‌های گذشته نیست و هر سال تعداد معدودی جذب دستگاه‌های مختلف می‌شوند.وی ادامه داد: آن‌چه موجب جذب معلولان در طول دو سال گذشته شد این بود که در سال‌های 91 و 92، حدود 700 نفر در استان جذب دستگاه‌های دولتی شدند و همین مساله زمینه را برای ورود معلولان به مشاغل دولتی فراهم کرد. اما در حال حاضر زمینه‌ای وجود ندارد و نمی‌توان مانند آن سال‌ها، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در رابطه با استخدام را به طور کامل اجرا کرد.مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ کار نیز در کشور ما طوری شده که همگی به دنبال پشت میزنشینی و کسب مشاغل دولتی هستیم و این فرهنگ، با فضایی که در ادارات دولتی برای استخدام وجود دارد همپوشانی ندارد؛ در واقع امروزه همه افراد حتی افراد سالم نیز نمی‌توانند به راحتی جذب دستگاه‌های دولتی شوند و این در حالی است که هر دستگاه دولتی برای جذب سه نفر معلول، باید بتواند 100 نفر را استخدام کند.محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: با این وجود ما پیگیر استخدام معلولان هستیم و اگر افراد تحت پوشش بهزیستی در آزمونی شرکت کنند، بدون شک مورد حمایت و پشتیبانی اداره کل خواهند بود. همچنین بهزیستی در راستای اشتغال‌زایی برای معلولان به کارفرمایان طرح‌های تشویقی ارائه می‌دهد. مثلا با یک موسسه پشتیبان برای فروش محصولات تولیدی مددجویان، علی‌الخصوص معلولان قرارداد منعقد می‌کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *