شناسه خبر: 10218 منتشر شده در مورخ: 1395/7/26 ساعت: 10:18 گروه: بهداشت و سلامت  
۷۵ درصد فراورده‌های غذایی، برچسب چراغ راهنمای تغذیه‌ای دارند
رئیس سازمان غذا و دارو گفت:

۷۵ درصد فراورده‌های غذایی، برچسب چراغ راهنمای تغذیه‌ای دارند

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۷۵ درصد فرآورده‌های غذایی برچسب چراغ راهنمای تغذیه دارند.

به گزارش ایران سپید

به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند در دهمین سالگرد اعطای "نشان ایمنی و سلامت" که با حضور وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت برگزار شد، افزود: تصور ما این است که بتوانیم در مدت ۱۸ ماه چراغ راهنمای تغذیه را روی بسته بندی‌های غذایی الصاق کنیم.  

وی گفت: ما اسید چرب ترانس را کاهش داده و از ۴۰ درصد در سال‌های گذشته به دو درصد رسانده‌ایم که در سال آینده به یک درصد نیز کاهش خواهد یافت.
دیناروند افزود: یکی از اقداماتی که مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی بوده، آن است که ما توانسته‌ایم ارتباط خوبی را با بخش خصوصی برقرار کنیم و سیاست‌هایی را اتخاذ کرده‌ایم که اجرای آنها در برخی از کشورها سال‌ها به طول می‌انجامد.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در حوزه پیشگیری کارهای بزرگی انجام شده است و آثار آن را در سال‌های آینده خواهیم دید؛ به طوری که در سال ۱۴۰۴ حذف کامل اسید چرب ترانس اتفاق خواهد افتاد.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در ادامه درباره محصولات تراریخته نیز گفت: نگاه ما در حوزه تراریخته احتیاط‌آمیز است و هیچ فراورده تراریخته‌ای وارد ایران نمی‌شود، مگر اینکه در کشور مبداء مصرف شده و تائیدیه بین‌المللی داشته باشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *