شناسه خبر: 10160 منتشر شده در مورخ: 1395/7/15 ساعت: 05:11 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 15 مهر 1395

روزنامه پنجشنبه 15 مهر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 15 مهر 1395

4 محرم 1438

6 اکتبر 2016

سال بیستم شماره 5400

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

مقتلخوانی با صدای زنده یاد مهران دوستی 2

مقیمی: «مسئولان استانها به اختلافات میدان ندهند» 4

ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش از ۱۷ مهر ماه 6

۴۰۰ هزار کنتور هوشمند برق نصب میشود 7

شیوع بیماری تب کنگو در پاکستان

خدمات پرکینز در شرق آفریقا 10

قهرمانی اصفهان در مسابقات دو و میدانی بانوان 13

مرد روانی با ادعای کشته شدن دوستش، دادگاه را سر کار گذاشت

چاردیواری 18

 

 

 

صئ.......ساعت به وقت عاشقی

* «مقتلخوانی» با صدای زنده یاد مهران دوستی: شبکه رادیویی جوان به مناسبت دهه اول محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبد ا... الحسین (ع) برنامه «مقتلخوانی» پخش میکند. این مقتلخوانی روزهای اول، دوم، سوم، ششم، هفتم و هشتم محرم از شبکه جوان پخش میشود. برنامه «مقتلخوانی» شبکه جوان با صدای زنده یاد مهران دوستی، به تهیه کنندگی مهدی شاه رضایی در دهه اول محرم به خوانش مقتلهای معتبر میپردازد. این برنامه از ساعت 12:15 به مدت 15 دقیقه روی آنتن میرود.

* همایش شیرخوارگان حسینی در ۴ هزار نقطه ایران و جهان: دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به این مطلب که چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در سراسر کشور برگزار میشود گفت: این همایش امسال در بیش از ۴ هزار نقطه از ایران و ۴۱ کشور برگزار میشود. داود منافیپور در نشست خبری چهاردهمین همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) که در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه در اولین جمعه ماه محرم همزمان با ۱۶ مهر ماه با حضور مادران و شیرخوارگان آنها، چهاردهمین همایش شیرخوارگان برگزار میشود، اظهار کرد: حضور شیرخوارگان حسینی در این محفل یکی از ویژگیهای برجسته آن است.

 * ده شب، یک هنر و هزار سال عزای حسین (ع): همزمان با آغاز دهه اول محرم مجالس تعزیه توسط هنرمندان یک گروه هنری تعزیه خوان در فرهنگسرای نیاوران آغاز شد. تعزیه خوانی شبهای آتی فرهنگسرای نیاوران به این شرح است: پنجشنبه روایت مجلس بارگاه ابن زیاد، جمعه روایت شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شنبه روایت ورود به کربلا و شهادت حر، یکشنبه روایت شهادت حضرت قاسم (ع)، دوشنبه روایت شهادت حضرت ابو الفضل (ع)، سه شنبه روایت شهادت حضرت امام حسین (ع)، چهارشنبه روایت بازار شام و شهادت حضرت رقیه.

 

 

صئ.....سیاسی

* مقیمی: «مسئولان استانها اجازه ندهند اظهار نظرهای اختلاف بر انگیز میدان پیدا کنند»: قائم مقام وزیر کشور از مسئولان استانها خواست با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که اظهار نظرهای اختلاف بر انگیز میدان پیدا کنند. محمدحسین مقیمی با بیان اینکه وزارت کشور آرام آرام خود را برای انتخابات 96 آماده میکند، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که مردم برای آمدن به پای صندوقهای رأی آماده تر شوند.

* ایران به دنبال خاموش کردن فتنه تکفیری منطقه است: رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران به دنبال خاموش کردن فتنه تکفیری منطقه است، گفت: آمریکاییها و صهیونیستها به دنبال ادامه بحران امنیتی و شعله ور کردن آن در منطقه هستند. علی لاریجانی افزود: این افراد با کمال قساوت تیغ بر رخساره امت اسلامی میکشند و آمریکا و قدرت شیطانی صهیونیست هلهله کنان از آنان پشتیبانی میکنند.

* نامه پاپ به آیت ا... مکارم شیرازی. ایرنا نوشت: در پی ارسال نامه تشکرآمیز آیت ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید به جناب پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان در مورد مبرا دانستن اسلام از خشونت و ترور، واتیکان نیز طی نامه ای رسمی و محترمانه مراتب تشکر خود را اعلام نمود. در ادامه این نامه که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان ارسال شده، آمده است: «همان طور که استحضار دارید، پیام همه ادیان (به خصوص ادیان توحیدی) قبل از هر چیز، پرستش مطلق خداوند و سپس احترام و مهربانی به همه انسانهایی است که با آنها دیدار میکنیم. به همین دلیل اعمال خشونت، به خصوص وقتی که به نام خدا و دین انجام میشود، اهانت به خدا و ظلم عظیم به قربانیان است.» در این نامه تصریح شده است: «رهبران دینی امروز باید بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسانها و حقوق اساسی آنها با هم فریاد سر دهند.»

 

 

صئ.......اجتماعی

* ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش از ۱۷ مهر ماه: رسول پاپایی، معاون رسانه مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام استخدامی وزارت آموزش و پرورش از ۱۷ مهر ماه آغاز میشود و پیشبینی میشود آزمون استخدامی جدید ۲۱ آبان ماه برگزار شود. وی افزود: تعداد ۴۰۰۷ نفر زن و ۵ هزار و ۹۹۳ مرد جذب میشوند و بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هستند.

* عبور از مرز بدون گذرنامه و ویزا برای اربعین ممنوع است: مهدی معصومبیگی، جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: امکان عبور از مرز برای زیارت اباعبد ا... الحسین بدون گذرنامه و ویزا مطلقاً وجود ندارد و بر این اساس، شهروندان حتماً نسبت به دریافت ویزا یا گذرنامه اقدام کنند.

 

 

صئ.......اقتصادی

* ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند برق نصب میشود: مدیر عامل توانیر از عقد قرارداد برای خرید تضمینی یک هزار مگاوات انرژی خورشیدی و پاک خبر داد و گفت: علاوه بر این مطالعات، تولید سه هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر و پاک انجام شده است. وی تصریح کرد: کشور در سال جاری اوج ۵۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق را پشت سر گذاشته. وی در ادامه درباره هوشمند سازی کنتورهای برق اظهار کرد: تا کنون حدود ۵۰ هزار کنتور هوشمند برای بخشهایی همچون چاههای کشاورزی نصب شده است و در برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه برق باید این تعداد به ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند برق برسد.

* بر اساس آمار شرکت ملی نفت، ایران از ابتدای امسال تا (۱۴ مهر ماه ۹۵) به طور متوسط روزانه حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران روانه بازارهای آسیایی و اروپایی شده که سهم نفت خام از کل صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه بوده است.

صئ.......بهداشت و سلامت

* شیوع بیماری تب کنگو در پاکستان: تعداد بیماران مبتلا به تب کنگو در پاکستان که از طریق دامهای آلوده شیوع پیدا کرده، در حال افزایش است و تا کنون در شهر کراچی 9 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: چون بیماری تب کنگو از پوست دام منتقل میشود، شستشوی دامها با آب و کلر میتواند تا حد زیادی از این بیماری جلوگیری کند. با توجه به گسترش بیماری تب کنگو، پاکستان صادرات دام به سایر کشورها از جمله ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

* جایزه سازمان بهداشت جهانی به پزشک ایرانی رسید: هشتمین جایزه بنیاد کویت برای سال 2015 به دلیل تحقیقات و فعالیت در حوزه کنترل سرطان، بیماریهای قلبی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به نضال صرافزادگان، مؤسس و رئیس پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اهدا شد. هزینه این جایزه نیز توسط بنیاد دولت کویت تأمین میشود. در سال جاری و در بین 22 کشور، این جایزه به یک فرد ایرانی تعلق گرفت که افتخاری برای جامعه علمی کشور است.

* یک قوطی نوشابه معادل ۱۲ حبه قند: مهریار خسروشاهی، متخصص دیابت با اشاره به اینکه یک قوطی نوشابه 28 گرم شکر دارد و این میزان معادل دو قاشق غذاخوری شکر یا 12 حبه قند است، گفت: مصرف سوسیس و کالباس و مواد غذایی بسته بندی شده آماده، سبب بروز دیابت بارداری میشود. کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، ترک سیگار، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله راههای مؤثر در پیشگیری از دیابت بارداری هستند.

* معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ هزار بیمار آلزایمری در کشور وجود دارد. همچنین سن امید به زندگی در زنان به ۸۱ و در مردان به ۷۶ سال رسیده است. همه این موارد ما را بر این میدارد که امکانات مربوط به دوران سالمندی را فراهم کنیم.

صئ.......از شش نقطه جهان

* خدمات پرکینز در شرق آفریقا: نابینایان ایرانی شاید از پرکینز فقط ماشین تایپ بریلش را بشناسند و از خدمات فراوان و دامنه داری که این مرکز قدیمی در اختیار نابینایان در آمریکا و سایر کشورهای دنیا میگذارد بیخبر باشند. شاید دانستن این نکته خالی از لطف نباشد که در این مرکز، تولید ماشینهای تایپ یکی از رویدادهای جنبی به حساب میآید و این مرکز در حقیقت جایی است که نابینایان آمریکایی میتوانند با حضور در دوره هایش، دهها بسته آموزشی مفید را دریافت کنند. از آموزش خط بریل گرفته تا استفاده از رایانه و زندگی مستقل و تحرک و جهتیابی و... همه و همه دوره هایی هستند که پرکینز متولی اجرای آنها برای نابینایان آمریکا است. این مرکز نامآشنا، رسالت دیگری را هم بر عهده دارد و آن هم کمک به نابینایان در مناطق محروم دنیا برای دسترسی به منابع آموزشی استاندارد است. یکی از طرحهایی که پرکینز چند سالی است که خود را در آن دخیل کرده، ارائه خدمات آموزشی به نابینایان در کشور اوگاندا است. دولت آمریکا، از سال ۲۰۱۵ بودجه ای را در اختیار پرکینز قرار داده تا پروژه ای را در این کشور کلید بزند که طی آن، قرار است ۴۳ هزار دانشآموز نابینا، از خدمات آموزشی استاندارد بهره مند شوند. یکی از اصلیترین بخشهای این آموزشها، شامل معلمان و کارکنان و مدیران مدارسی میشود که نابینایان در آنها تحصیل میکنند. در قالب این پروژه، به صدها معلم آموزش داده میشود که بتوانند محتوای آموزشی را علاوه بر دانشآموزان نابینا، به افرادی که به طور همزمان دچار نابینایی و ناشنوایی هستند یا آنهایی که افزون بر نابینایی، از یک معلولیت حرکتی رنج میبرند هم بیاموزند. «Angela Affran»، مسؤول هماهنگی منطقه آفریقا در بخش بین الملل پرکینز درباره این طرح میگوید: «به علت گستردگی فقر در کشور آفریقایی اوگاندا، بسیاری از کودکان از آموزش جا میمانند. آنهایی هم که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند، در کلاسهای بسیار شلوغ درس میخوانند و معلمانشان هم هیچ دانشی درباره چگونگی آموزش به آنها ندارند. در برخی مناطق مدارسی مشاهده شده که در هر کلاس بیش از ۱۱۷ دانشآموز وجود دارد. همین مسأله باعث میشود دانشآموز نابینایی که در چنین کلاسی حضور دارد در بسیاری از برنامه ها فراموش شود یا از بیشتر برنامه ریزیهای کلاسی حذف شود که همین امر باعث عقب نگه داشته شدنِ کودک نابینا نسبت به بقیه همکلاسیهایش میشود. طرحی که با همکاری دولتهای آمریکا و اوگاندا انجام میپذیرد باعث خواهد شد که این کودکان هم بتوانند از محتوای آموزشی در مدارس بهره مند شوند.» از دیگر نکاتی که در این طرح لحاظ شده، آموزش تعمیرکارانی است که بتوانند ماشینهای تایپ بریل را در این کشور تعمیر کنند. به علت شیوع بالای بیماری ایدز در کشور اوگاندا، آموزشهای مربوط به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هم از جمله دیگر بسته های آموزشی است که در اختیار کودکان اوگاندایی قرار میگیرد.

 

صئ.......ورزشی

* قهرمانی اصفهان در مسابقات دو و میدانی بانوان: مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی نابینایان و کمبینایان در بخش بانوان که با حضور 108 ورزشکار از 22 استان در ورزشگاه 15 خرداد مشهد برگزار شد، با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید. این رقابتها در سه کلاس b1، b2 و b3 برگزار شد. اصفهان با 27 امتیاز قهرمان شد، فارس با 25 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و زنجان با 24 امتیاز سوم شد. خراسان رضوی با 21 امتیاز، کرمانشاه با 1۵ و مازندران با 14 امتیاز به ترتیب در مکانهای چهارم تا ششم ایستادند. پیش از شروع این مسابقات، اولین دوره کلاس تطبیقی دوومیدانی نابینایان و کمبینایان با حضور داوران حاضر در این بازیها برپا شد. در این کلاس داوری، 15 داور مرد و 15 داور زن حضور داشتند. مسابقات بخش آقایان نیز طی روزهای 15 و 16 مهر در مشهد برگزار میشود.

* باز هم به رکورد شکنی فکر میکنم: اگرچه تب و تاب بازیهای پارالمپیک خوابیده است، اما در اشنویه، شهر محل سکونت سیامند رحمان، هنوز آمد و رفت برای ملاقات با این قهرمان در جریان است. سیامند رحمان، قویترین مرد معلول جهان گفت: مسابقات ریو برایم کمی به نسبت لندن دشوارتر بود. صرف نظر از توقع مدال و کسب بهترین جایگاه، قرار بود رکوردی که در لندن قول داده بودم را به ثبت برسانم. یک سال و نیم در اردو بودیم و همه اعضای تیم سخت تلاش کردند. خدا را شاکرم نه تنها رکورد ۳۰۰ کیلوگرم را ثبت کردم، بلکه ۱۰ کیلوگرم هم بیشتر از آنچه قول داده بودم بالای سر بردم. وی افزود: بعد از کمی استراحت، تمریناتم را شروع میکنم و تلاش میکنم در رویدادهای پیش رو نیز بتوانم پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورم. البته باز هم به فکر رکورد شکنی هستم و تا زمانی که بتوانم در عرصه قهرمانی باشم، میخواهم وزنه بزنم. رحمن ادامه داد: همانطور که پیشتر گفتم: مدالم را به مردم ایران تقدیم کردم که با حمایتها و دعاهایشان باعث دلگرمی من شدند. طنزهایی که هنگام مسابقه من منتشر میشد، بسیار جالب بود و خیلی از آنها را مردم برایم ارسال میکردند! در بین اینها یک لطیفه بود که از قول من میگفت: از اتاق فرمان میگویند وزنه ها تمام شده و باز هم بیاورید! این برایم خیلی جالب بود. پارالمپیک این دوره، با تلخترین حادثه ممکن پایان یافت. هنگامی که در راه ایران بودم، متأسفانه بهمن گلبارنژاد عزیز از میان ما رفت. شبی که به تهران رسیدم، از شوک این حادثه نتوانستم بخوابم. گلبارنژاد در ریو، با ما در یک طبقه بود و با اخلاق مثال زدنی و روحیه خوبی که داشت، به همه بچه ها دلگرمی میداد. او از مربیان خوب وزنه برداری بود و در مسابقات جهانی با وی مدتی تمرین داشتم. قویترین مرد دارای معلولیت جهان در پایان گفت: در حال حاضر، دانشجوی ترم آخر کارشناسی حقوق هستم و در تلاشم تحصیلاتم را به اتمام برسانم. اگر شرایط فراهم شود، به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز فکر میکنم.

* گلواژه: انسان باید متوجه این واقعیت باشد که نوع معاشرت با همسایگان، در روح و روانش اثر مىگذارد. امام سجاد (ع)

صئ.......حوادث

* مرد روانی با ادعای کشته شدن دوستش، دادگاه را سر کار گذاشت: اوایل هفته گذشته مردی با ظاهری آراسته، اما هراسان به دادسرای جنایی تهران رفت و از قتل مرموز دوست نزدیکش خبر داد. این مرد به بازپرس دادسرای جنایی تهران گفت: دوست صمیمیم به نام شهرام چند روز قبل به دست خانواده اش به قتل رسیده است. آنها بعد از مرگ پدرشان، نقشه قتل شهرام را کشیدند تا سهم ارثیه اش را تصاحب کنند. بعد هم به دروغ گفته اند که شهرام به مسافرت خارج از کشور رفته است. در صورتی که او اگر میخواست مسافرت برود، حتماً مرا با خبر میکرد. ضمن اینکه قبل از این اتفاق چندین بار با شهرام تلفنی صحبت کردم و او به من گفته بود که خواهر و برادرهایش نقشه قتلش را کشیده اند و حتی یک بار هم در اجرای نقشه قتل ناموفق بوده اند. به دنبال اظهارات مرد جوان، تحقیقات جنایی در این باره آغاز و خانواده شهرام به دادسرای جنایی احضار شد. اما زمانی که اسم شهرام به عنوان مقتول به میان آمد، مرد جوانی در حالی که شناسنامه ای در دست داشت، از روی صندلی بلند شد و به بازپرس گفت: شهرام من هستم. این هم کارت شناساییم. پدرم چند سال قبل فوت کرده است، اما من و خانواده ام هیچ اختلافی باهم نداشتیم و موضوع اختلاف بر سر ارثیه هم صحت ندارد. دوستم کیوان ادعا کرده من کشته شده ام، در حالی که میبینید اینجا هستم بدون اینکه هیچ آسیبی دیده باشم. کیوان مشکل روحی و روانی دارد و گاهی اوقات تصور میکند که من کشته شده ام یا اینکه قصد جانش را دارند. این چند روز هم چون از حال من بیخبر بود، به تصور اینکه من مرده ام، چنین ادعایی را اعلام کرده است!

* 35 سال بدون حمام: مرد هندی که در حسرت پسردار شدن است، از 35 سال قبل مانع حمام رفتن 7 دخترش شده، به امید اینکه شاید پسردار شود! این مرد به رسانه ها گفته: 35 سال به دخترانم اجازه حمام رفتن و مسواک زدن ندادم، چرا که فکر میکردم با این روش خداوند به من فرزند پسری عطا میکند.

صئ.......چاردیواری

* با آب طلا نام حسین قاب کنید، با نام حسین یادی از آب کنید؛ خواهید که سربلند و جاوید شوید، تا آخر عمر تکیه به ارباب کنید. با سلام و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان و کاروان یاران باوفایش در کربلا، دفتر این هفته را به مناسبت همین ایام با سروده ای رسیده از خواننده گرامیمان با شماره 920910 آغاز کردیم. امیدواریم مطالب ویژه این ایام روزنامه نیز مورد توجه سوگواران قرار گیرد. پیش از پرداختن به تماسهای شما باید خبری بدهم و آن، انتشار فایل صوتی سخن هفته در قالبی جدید از روز 24 مهر، مصادف با روز جهانی عصای سفید در سایت ایران سپید است. در این فایل صوتی هفتگی نه تنها محتوای یادداشت سخن هفته به شکلی بازتر در قالب گفتار ارائه میشود تا مورد استفاده آن دسته از عزیزانی قرار گیرد که به روزنامه بریل دسترسی نداشته یا به قول امروزیها اینترنت باز و اهل فضای مجازیند، تفاوت سخن هفته صوتی با نوشتاری در آن است که در فایل صوتی علاوه بر محتوای سخن هفته بریل به مهمترین نکات و اخبار مربوط به نابینایان نیز اشاره میشود. امید است که این اقدام تأثیر خوبی بر سطح آگاهی مخاطبین باقی بگذارد. آقای احمد پارسا خواهان درج گلواژه های مذهبی به مناسبت این ایام در روزنامه شدند و همچنین خواهان چاپ مطالب بهداشت و سلامت نیز شدند. خانم طباطبایی خواهان معرفی برنامه های رادیو معارف از روزنامه شده و همزمان خوانندگان را به شنیدن برنامه حسینی از ساعت 9 تا 11 و سخنرانیهای مذهبی این رادیو از ساعت 13 دعوت کرده اند. آقای مجتبی صفری با تشکر از ستون چوب الف، خواهان درج وجود کتابهای معرفی شده به صورتهای بریل و گویا در این ستون شده اند. آقای گلچین از تهران نیز انتشار چوب الف را خواست چند ساله خود دانسته است. آقای علیرضا فرزندی از اصفهان نیز خواهان معرفی کتب ادبی در چوب الف شده اند و خانم فاطمه سپهوند نیز خواهان معرفی کتب روانشناسی در این ستون شدند. همگی این تماسها مؤید استقبال از ستون جدید چوب الف است که قطعاً موجب خوشنودی ایران سپیدیان نیز میشود. خانم عطامنش از مشهد مقدس با استقبال از ستون صدای خاطره ها، خواهان چاپ مطالب کودکیاری در قالب ستون روزنامه یا کتاب شده اند. در مورد ستون صدای خاطره ها آقای فرزندی نیز خواهان گفتگو با خانم فیروزه غفوری پور شده اند. خانم سکینه گلی خانی نیز خواهان ادامه چاپ دستور العملهای آشپزی در روزنامه شده اند. آقای اشنویی از کاشان از مطالب پندآمیز سخن تشکر کردند و آقای حسین کاظمینی از همین دیار نیز ضمن تسلیت ایام محرم، خواهان افزایش صفحات چاردیواری شدند. آقای خوشبخت از همین دیار کاشان نیز از نبود گزینه وجود معلول در خانوار، در سایت سرشماری نفوس و مسکن انتقاد کردند که این نقص وارد است و به همین مناسبت خبرنگار ما در حال تهیه گزارشی از این نقیصه جدی سرشماری است. با تشکر از سایر دوستانی که تماس گرفتند، شما را به خداوند سالار کربلا میسپارم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *