شناسه خبر: 10036 منتشر شده در مورخ: 1395/6/25 ساعت: 05:40 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 25 شهریور 1395

روزنامه پنجشنبه 25 شهریور 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 25 شهریور 1395،

13 ذی الحجه 1437،

15 سپتامبر 2016

سال بیستم شماره 5383

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

ولادت امام حلم و شکیبایی، باب الحوائج امام موسی کاظم (ع) بر شما مبارک

.........عناوین این شماره.......

اختلاف در آمارهای مراکز آماری «بلایی بزرگ» است 2

ایستگاههای مترو زلزله 9 ریشتری را تحمل میکنند 4

دولت یک هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال از داراییهایش را فروخت 6

کودکان ۳ برابر حد مجاز قند میخورند 7

نابینایان فراموش شده 9

مصاف ایران و آرژانتین در نیمه نهایی فوتبال نابینایان پارالمپیک

حوادث

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

 

صئ.......سیاسی

* اختلاف در آمارهای مراکز آماری «بلایی بزرگ» است: رهبر انقلاب اسلامی اختلاف در آمارهای مراکز آماری را «بلایی بزرگ» خواندند و بیان داشتند: گاهی آمارها در خصوص نرخ بیکاری یا نرخ تورم، متفاوت است که این مسأله موجب بی اعتمادی مردم میشود. حضرت آیت ا... خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیمگیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.

* هیچ گونه تماس و رایزنی در خصوص مسائل منطقه ای با آمریکا نداشته ایم: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا اساساً هیچ گونه تماس، رایزنی و گفتگویی در خصوص مسائل منطقه ای با یکدیگر نداشته و ندارند. به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تماس و هماهنگی بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا پیرامون آتشبس در سوریه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این اخبار را تکذیب کرد.

* آلمان در منزلتی نیست که برای ایران تعیین تکلیف کند: سخنگوی دولت با بیان اینکه آلمان و هیچ کشور دیگری در منزلتی نیست که برای ایران تعیین تکلیف کند، گفت: بحث پیش شرط برای ارتباط با دولت آلمان تأیید نمیشود. محمدباقر نوبخت در نشست خبری روز چهارشنبه خود با خبرنگاران درباره سفر رئیس جمهور به آلمان، گفت: آلمان و نه هیچ کشور دیگری در منزلتی نیست که برای ایران تعیین تکلیف کند، لذا بحث پیش شرط برای ارتباط با دولت آلمان تأیید نمیشود. در صورتی که سفر رئیس جمهور به آلمان قطعی شود، اطلاعرسانی خواهد شد.

 

 

صئ.......اجتماعی

* ایستگاههای مترو، زلزله 9 ریشتری را تحمل میکنند: مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران از تحمل زلزله 9 ریشتری توسط ایستگاههای مترو خبر داد. احمدی بافنده با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در دفاع از لایحه برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرساختی گفت: مترو با کمک شورای شهر توانسته ظرفیتهای خود را در حمل و نقل عمومی ارتقا دهد. وی با اشاره به پروژه های مشترک مترو با دانشگاه آزاد در مورد تابآوری تهران با وجود مترو گفت: ایستگاههای مترو توان زلزله 9 ریشتری را دارند و میتوانند در زمان بروز بحران پذیرای مردم باشند.

* شیفت عصر مدرسه ها محل فعالیت ورزشی نوجوانان شود: علی اصغر فانی در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی سومین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، سند تحول نظام آموزش و پرورش مبنا قرار گرفته است، اظهار کرد: ساحتهای شش گانه تربیتی در سند، مورد تأکید قرار گرفته است که از جمله آنها میتوان به ساحت تربیت بدنی اشاره کرد. وی ادامه داد: در سند تحول آمده است که مدرسه باید به محور تربیت محله تبدیل شود، مدرسه میتواند عصرها که تعطیل است مکانی برای فعالیت ورزشی نوجوانان در سطح محله باشد.

* ایمنی ساختمانهای پرخطر در پایتخت، سالانه بررسی میشود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه ای را تصویب کردند که به موجب آن ساختمانهای پر خطر سالانه مورد بررسی ایمنی قرار میگیرند. در جریان بررسی این لایحه معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی شورا ضمن قرائت مفاد این لایحه گفت: روح این لایحه بر اساس استانداردسازی بررسی ایمنی ساختمانهاست و ما سعی کردیم آیین نامه هایی که سازمان آتشنشانی بر اساس تجربه در بررسی ایمنی ساختمانها به کار میگیرد، در قالب استانداردهای جهانی تدوین کنیم.

 

 

صئ.......اقتصادی

* دولت یک هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال از داراییهایش را فروخت: به نقل از سازمان خصوصی سازی، از ابتدای امسال تا نیمه شهریور ماه، بالغ بر یک هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شده که از این میزان، ۱۶۲۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار، ۶۴ میلیارد ریال در فرابورس ایران و ۱۴ میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسیده است. همچنین از یک هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در این مدت، ۱۵۵۰ میلیارد ریال به صورت بلوکی، ۷۵ میلیارد ریال به صورت تدریجی و ۷۳ میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است. از این میزان واگذاری، ۱۵۷۵ میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه یک ماده دو قانون اصل ۴۴ و ۱۲۲ میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه دو ماده ۲ این قانون بوده است.

صئ.......بهداشت و سلامت

* کودکان ۳ برابر حد مجاز قند میخورند: کودکان بیش از سه برابر حد مجاز مواد قندی و شیرینی مصرف میکنند. نتایج یک بررسی در انگلیس نشان میدهد از هر سه کودک ۱۰ ساله یک نفر دارای اضافه وزن یا چاقی است و یکی از هر سه کودک ۵ ساله دارای دندانهای خراب و پوسیده است. این بررسی نشان میدهد یک پنجم کودکان ۵ ساله و یک سوم کودکان ۱۱ ساله اضافه وزن یا چاقی دارند. کودکان سنین ۴ تا ۱۰ سال دارای رژیم غذایی بودند که ۱۳ درصد مصرف کالری روزانه شان از چربیهای اشباع شده بدست میآمد.

* آیا گرفتن ویزیت برای دیدن آزمایش قانونی است؟ معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اگر در روزی که ویزیت اولیه برای بیمار انجام میشود، بیمار برای نشان دادن نتایج آزمایش و تصویربرداری به پزشک مراجعه کند، نیازی به پرداخت ویزیت مجدد ندارد. دکتر آقاجانی  افزود: البته اگر آزمایش یا تصویربرداری در روزهای بعد انجام شود و نتیجه آن در روزهای دیگری آورده شود و علاوه بر این به معاینه یا اقدام درمانی جدیدی نیاز شود، شامل حق ویزیت مجدد میشود. البته بسیاری از پزشکان این ویزیت را دریافت نمیکنند.

* نان، ۹۹ درصد غنی میشود: مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از غنیسازی ۹۹ درصد آرد نانواییها خبر داد. دکتر بهروز جنت با بیان اینکه نزدیک ۹۹ درصد آرد تولیدی برای نانواییها در کشور غنیسازی شده است، اظهار داشت: یکی از راههای پیشگیری از کمبود ریز مغذیها در هر کشوری غنیسازی مواد غذایی پرمصرف است. نان در کشور ما قسمت عمده غذای مردم محسوب میشود که بر اساس بررسیهای انجام شده سرانه مصرف نان در ایران ۱۳۰ کیلوگرم است. به همین دلیل نان به عنوان یک حامل مناسب برای غنیسازی با انواع ریز مغذیها همچون آهن و اسید فولیک در نظر گرفته میشود. جنت تأکید کرد: از سویی غنیسازی نان با آهن و اسید فولیک هیچ تأثیر معنیداری بر رنگ و طعم آن ندارد.

صئ.......از شش نقطه جهان

* نابینایان فراموش شده: وقوع انفجار در تنها مدرسه نابینایان کابل و ویرانی این مدرسه، ما را بر آن داشته تا در چند هفته گذشته، طی سلسله مطالبی به بررسی اوضاع آموزشی نابینایان در افغانستان بپردازیم. البته این نگرانی هم هنوز پا بر جا است که علیرغم نزدیک شدن به روزهای آغازین سال تازه تحصیلی، هنوز مدرسه به همان شکل ویران باقی مانده و هیچ گونه بازسازی انجام نشده است. البته بنیاد زنان و کودکان نابینایا افغانستان که پیشتر در همین ستون به معرفی آن پرداختیم، اقدام به راه اندازی کارزاری بین المللی برای جمعآوری کمکهای مالی مردم جهان به منظور تأمین هزینه بازسازی مدرسه را آغاز کرده است که برای این بنیاد در این مسیر موفقیت آرزو میکنیم.

بعد از صحبتهای دو نفر از دانشآموزان نابینای افغانستانی در مورد امکانات تحصیلی نابینایان در این کشور، به سراغ یکی از معلمان مدرسه نابینایان کابل میرویم. غلامرسول طوفان، از معلمان مقطع دبیرستان در مدرسه نابینایان کابل میگوید: «متأسفانه این مدرسه یک مرکز غیر استاندارد به حساب میآید و هیچ امکاناتی برای دانشآموزان در نظر گرفته نشده است. نبود وسایط حمل و نقل باعث میشود حتی برخی از دانشآموزان قادر به حضور در جلسه امتحانات را هم نداشته باشند. در این مدرسه از سیستمها و تکنولوژیهای جدید آموزشی هم خبری نیست و ما دقیقاً از همان شیوه ها و ابزارهایی استفاده میکنیم که چهل سال پیش به کار میبردیم. نبود معلمان متخصص در حوزه نابینایان هم یکی دیگر از مشکلاتی است که ما در این مدرسه با آن رو برو هستیم. بسیاری از معلمان این مدرسه، با بریل آشنایی اندکی دارند و از تدریس دروس اختصاصی نابینایان عاجزند. بیشتر معلمان هم تحصیلات تکمیلی ندارند و کم پیدا میشوند معلمانی که مدرک لیسانس یا بالاتر داشته باشند.» طوفان، در باره وضعیت نابینایان در دیگر ولایتهای افغانستان هم میگوید: «امروز، از میان ۴۰۰ هزار نابینا و کمبینای افغانستانی که بیش از ۳۸ هزار نفر آنها را هم کودکانِ در سنین آموزش تشکیل میدهند، تنها ۲۰۰ نفر در کابل و نهایتاً ۳۰۰ نفر در سایر ولایتها تحت پوشش آموزشهای ویژه در مدارس نابینایان قرار میگیرند و امکانات آموزشی حتی برای همین پانصد نفر هم آنقدر اندک است که به طور مثال، حتی دانشآموزان کلاس دوازدهم هم از داشتن یک ماشین تایپ بریل محروم مانده اند.» مدرسه نابینایان کابل که در افغانستان آن را «لیسه مسلکی نابینایان» مینامند، در سه بخش مجزا نابینایان را مورد آموزش قرار میدهد: تعلیمات اسلامی، تعلیمات استثنایی و آموزش مهارتهای حرفه ای و شغلی. تأمین سرویس حمل و نقل، یک وعده غذای گرم و کتب و ابزارهای آموزشی و کمک آموزشیِ دانشآموزان بر عهده لیسه مسلکی است که به گفته خواجه عبد الکریم صدیقی، مدیر عمومی این مرکز، در همه بخشها مشکلات فراوانی وجود دارد. به عنوان مثال، از نود دستگاه ماشین تایپ بریل، چهل تای آنها از کار افتاده و نیاز به تعمیر دارد.

 

صئ.......ورزشی

* مصاف ایران و آرژانتین در نیمه نهایی فوتبال نابینایان پارالمپیک: تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی با کسب تساوی بدون گل مقابل برزیل، به عنوان تیم دوم گروه اول راهی دیدار نیمه نهایی شد. در این دیدار، میثم شجاعیان، امیر پور رضوی، حسین رجبپور، بهزاد زادعلی اصغر، صادق رحیمی، رسول باصری و احمدرضا شاهحسینی در دقایق مختلف، برای ایران راهی میدان شدند. در نیمه نخست، برزیل بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و چند موقعیت خوب هم روی دروازه ایران خلق کرد که با هوشمندی شجاعیان این فرصتها دفع شد. در نیمه دوم، ملی پوشان ایران سعی در کنترل بازی داشتند و در عین حال دو موقعیت مناسب گلزنی توسط زادعلی اصغر و رجبپور از دست رفت. تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان که با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه اول موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات پارالمپیک شد، در این مرحله باید به مصاف آرژانتین تیم اول گروه دوم برود.

تیمهای آرژانتین و چین در آخرین دیدار مرحله گروهی گروه دوم برای تعیین سرگروه، به دیدار یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

با این تساوی، تمامی آمارهای دو تیم از جمله امتیاز، تفاضل گل و تعداد گل زده مساوی شد تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم صدرنشین باشد. آرژانتین در ضربات پنالتی 2 بر 1 چین را شکست داد تا صدرنشین شده و به عنوان تیم نخست گروه دوم، راهی نیمه نهایی شود.

به این ترتیب ساعت ۱۶ روز پنجشنبه 25 شهریور به وقت محلی، برزیل و چین در نخستین دیدار نیمه نهایی به مصاف هم میروند و سپس از ساعت ۲0 شب به وقت محلی و 3:30 دقیقه بامداد جمعه به وقت ایران، تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان با آرژانتین دیدار خواهد کرد. جواد فلفلی، سرمربی تیم فوتبال نابینایان پس از تساوی مقابل برزیل در مرحله گروهی فوتبال پنج نفره پارالمپیک گفت: دو بازیکن تیم از قبل مصدوم بودند و صادق رحیمی نیز در بازی مقابل برزیل مصدوم شد. وی افزود: مصدومیت این بازیکنان، دغدغه فکریم شده است و امیدوارم بتوانیم آنها را برای مرحله حذفی مقابل آرژانتین آماده کنیم. سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در خصوص بازی مقابل برزیل نیز گفت: بازی بسیار سختی بود و خوشحالم بازیکنان توانستند دستورات کادر فنی را در زمین مسابقه به درستی اجرا کنند و یک امتیاز شیرین از این بازی بگیریم. فلفلی بیان داشت: صعود به مرحله نیمه نهایی بازیهای پارالمپیک، دستاورد مهمی است. امیدواریم روند موفقیت تیم در مرحله حذفی نیز تداوم یابد و با یک مدال ارزشمند، به تهران برگردیم. وی در پایان تیم فوتبال پنج نفره آرژانتین را یکی از تیمهای با تجربه این دوره از رقابتها دانست و گفت: برای کسب مدال به ریو آمده ایم و هر تیمی مقابل ما قرار بگیرد، قطعاً بازی دشواری خواهد داشت. شاگردانم همه تلاش خود را برای پیروزی در این مسابقه انجام خواهند داد.

 

صئ.......حوادث

* مرد 110 ساله ایرانی برای ششمین بار داماد میشود: «احمد محمد عیسی» تا کنون پنج بار ازدواج کرده و اکنون برای ازدواج ششم آماده میشود. این مرد بعد از گرفتن قول ازدواج از یک زن ۸۲ ساله به طور رسمی آمادگی خود را برای نشستن پای سفره عقد اعلام کرد. پیرمرد ۱۱۰ ساله، ۲۰ نوه و ۴۰ نبیره دارد. همه اعضای خانواده «محمد عیسی» با ششمین ازدواج وی موافق هستند.

* اسارت چند ساعته پیرزن در ایستگاه مترو: پیرزن مسافر که با بسته شدن درهای ایستگاه قطار شهری مشهد داخل سالن گیر افتاده بود، پس از چند ساعت حبس نجات یافت. حدود ساعت 10:30 شامگاه دوشنبه 22 شهریور، سازمان آتشنشانی مشهد در جریان گیر افتادن پیرزنی در ایستگاه فلسطین مشهد قرار گرفتند. پس از حضور تیم امداد مشخص شد این زن پس از پایان ساعت کاری با بسته شدن درها در داخل سالن مانده و در زمان خروج با در بسته رو برو شده است. این زن در سلامت کامل از ایستگاه نجات یافت.

* ورود به خانه بخت با جرثقیل!

عروس و داماد ترکیه ای شب هنگام و پس از پایان جشن عروسی، وقتی راهی خانه شدند در کمال ناباوری پی بردند آسانسور برج مسکونیشان خراب است. بنابر این زوج جوان برای رفتن به خانه از یک شرکت اجاره جرثقیل کمک خواستند. صاحب خوش ذوق این شرکت که درجریان موضوع قرار گرفته بود خیلی سریع یک جرثقیل روبان زده برای آنها فرستاد.

* کشف 4 تن کله پاچه فاسد: رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان مرکزی از کشف چهار تن کله پاچه غیر بهداشتی از یک سردخانه غیر مجاز خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرحهای نظارتی بر واحدهای نگهداری و عرضه مواد غذایی، مأموران در بازرسی از سردخانه غیر مجاز در شهرستان اراک چهار تن کله پاچه غیر بهداشتی کشف و پس از هماهنگی قضایی، کله پاچه های فاسد را معدوم کردند.

 

 

صئ......چاردیواری

* سلام عزیزان. اعیاد گذشته و پیش روی قربان و غدیر را تبریک میگویم و امیدوارم به نوعی هر روزتان عیدی جدید و نوروزی فرخنده باشد. همینجا جا دارد پیشاپیش آغاز سال تحصیلی جدید را به همه اهل فرهنگ چه دانشآموز چه معلم و مربی و مدیر تبریک بگوییم و اظهار امیدواری کنیم که مشکلات آموزشی و پرورشی دانشآموزان دارای آسیب بینایی چه به صورت تلفیقی و چه به صورت تحصیل در مراکز خاص کمتر از سالهای گذشته باشد. البته در این خصوص، بویژه در آغاز سال تحصیلی گزارش و یادداشت خواهیم داشت. اما تماسهای شما عزیزان. خانم آزاده مهجوری از آمل تجربه خود را با ما در میان گذاشتند و آن، همراهی ایشان به عنوان یک مادر با فرزند دانشآموزش است. خانم مهجوری گفته اند که: توانسته ام با تهیه کتاب بریل دروس فرزندم، عملاً فرزند خود را در ساعات حضور در منزل از نظر تحصیلی مانند سایر مادران همراهی کنم. این تجربه ای ارزنده است که آن را با شما در میان نهادیم. هرچند که میدانم بسیاری از مادران و پدران عزیز نابینا این کار را عملاً تجربه کرده اند. آقای فاروق خسروی از کرمانشاه با اشاره به سخنان آقای نحوی نژاد در مورد حل مشکلات معلولین در صورت دریافت حق معیشت 750 هزار تومانی، عملاً پرداخت مستمریهای جاری 50 یا 60 هزار تومانی را خدشه دار کردن کرامت مستمری بگیران توصیف کردند که خب واقعاً اینچنین نیز هست. اما در مورد اینکه اگر شورای نگهبان لایحه حمایت از حقوق معلولین را دوباره رد کند چه میشود؟ این پرسش هم بدبینانه است و هم عملاً ناموجه، زیرا اگر لایحه به شکل صحیح و کارشناسی در مجلس بررسی شود و معایب آن رفع، دلیلی برای رد آن توسط شورای نگهبان وجود ندارد. آقای فرزندی از اصفهان خواهان افزایش صفحات ورزشی پوشش دهنده پاراالمپیک ریو شدند. آقای باغبانی از کرمان پرسشی را در مورد علت عدم پرداخت فوق العاده شغل به اپراتورهای تلفن وزارت بهداشت مطرح کردند که پاسخ آن وزارتخانه این بوده است که دلیل این امر پایین بودن سطح شغلی خدمات که شامل اپراتوری تلفن نیز میشود نسبت به مشاغل دبیرخانه ای مانند بایگانی است. آقای حسن زائر کاظمینی از کاشان خواهان افزایش صفحات چاردیواری شده اند. آقای مهدی محمدی از یزد پرسشی گنگ را مطرح کردند به این مضمون که «ضریب افزودن معلولان چه شد؟» همانطور که خواندید این پرسش کاملاً مبهم و ناشفاف است. آقای عظیمی از مراغه هم خواهان انتشار اخبار مربوط به خودروها از جمله قیمت و معرفی خودروهای با کیفیت داخلی شدند و هم گله کردند مدیران با 50 و 60 میلیون تومان حقوق، درد معلولین را نمیفهمند. آقای اقبالی در مورد چگونگی فارسی کردن منوی گوشیهای لمسی پرسیدند که این کار از طریق مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب زبان فارسی امکانپذیر است. میماند تأکید همیشگی بر امیدوار بودن در هر لحظه و سپردن شما عزیزان به خداوند منان.

 

صئ......اطلاعرسانی

* به اطلاع کلیه نابینایان و کمبینایان عزیز میرساند: انجمن نابینایان ایران در راستای فراهم آوردن زمینه های اشتغال جهت این عزیزان، از علاقمندان به رشته های مداحی و ماساژ دعوت میکند جهت آموزش و برنامه ریزی اشتغال ثبت نام نمایند. تلفنهای تماس: 22560060-22560061

* ضبط نمونه سؤالات کمک درسی و دانشجویان و کار تحقیقات و مقالات دانشگاهی در زمینه های علمی، فرهنگی، پژوهشی، تاریخی، مذهبی، ادبی. خانم مریم نصرتی 09370645154

* به اطلاع میرساند: تهیه وسایل مورد نیاز افراد نابینا و وسایل سرگرمی مانند پازل و چند قطعه دیگر برای بزرگسالان و اسباب بازی برای کودکان نابینا و آموزشش به آنها به دیگر خدمات بخش نابینایان سرای محله خانیآباد نو، بوستان ولایت اضافه گردید.

شماره تماس: 09011755593

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *