|
اعتراضی جمعی از خریداران پارس آوا
جمعی از خریداران نرم افزار پارس آوا گزارشی در مورد این محصول نگاشته و به روزنامه ایران سپید ارسال کرده اند که در زیر این گزارش را می خوانید.
|
به گزارش ایران سپید حدود شش سال از انتشار نسخه ی دوم نرم افزار پارسآوا فارسی میگذشت و کاربران نابینا منتظر نسخه ی جدید این برنامه بودند.
گمان همگان از ارائه ی نسخه ی جدید ضمن حفظ قابلیتهای پیشین برنامه در به روز آوری یا ارتقاء آن دور میزد.
بی شک اعتمادی که کاربران به کارایی نسخه ی دوم پارسآوا داشتند، نیز مدت طولانی که از انتشار آن میگذشت، کمترین احتمال را برای آنان ایجاد میکرد که با چیزی بسیار متفاوت و دقیقا عکس آن چه فکر میکردند مواجه شوند.
در اوایل مرداد ماه ۹۵ انتظار کاربران با اعلام پیش فروش ویرایش سوم این برنامه از سوی خانه ی نور ایرانیان بصیر در دهه ی کرامت (مصادف با 14 تا 24 مرداد) پایان پذیرفت.
خبری که بعد از ظهر روز ۱۳ مرداد بدین مضمون تغییر یافته و جهت انتشار در اختیار مدیران سایتهای نابینایی قرار گرفت.
به اطلاع کلیه کاربران نرم افزار متن خوان فارسی پارس آوا می رساند، با تلاش های فراوان بخش فنی زمینه ثبت نام و ارائه همزمان نرم افزار از ساعت ۹ صبح پنجشنبه مورخ ۱۴ مرداد فراهم گردید.
بروز اولین اشکال زمانی بود که این خبر تحقق نیافته و امکان خرید نرم افزار عملا تا بعد از ظهر شنبه ۱۶ مرداد در اختیار کاربران قرار نگرفت و پس از فعال شدن بخش خرید نیز تا حدود ۲۴ ساعت، هنوز در سایت رسمی نرم افزار پارسآوا، اطلاعیه ی خرید درج نشده بود.
در واقع اطلاعیه ی رسمی ثبت نام و فروش هم زمان پارسآوا نگارش سوم برای اولین بار و حتی پیش از درج در سایت رسمی، بامداد یکشنبه ۱۷ مرداد در سایت محله ی نابینایان منتشر گردید و کاربران زیادی هم به جهت اعتماد به این سایت و هم پیشینه ی نرم افزار پارسآوا که قبلا اشاره شد، از همان ساعات و روزهای اول مبادرت به خرید این برنامه نمودند.
اولین واکنش تحلیلی نسبت به پارسآوا نگارش سوم، حدود ۲۴ ساعت بعد از شروع خرید آن، در ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه ۱۷ مرداد توسط بهنام نصیری، یکی از مدیران سایت نابینایی شب روشن منتشر گردید، که شامل یک بررسی همه جانبه از برنامه بود.
در این بررسی، از نصب و راه اندازی پارسآوا، آموزش تنظیمات برنامه، محاسن و معایب آن صحبت به میان آمده و در هر مورد فایلهای صوتی متناسب نیز ارائه شده بود که در روزهای بعد نیز با مراجعه و ارائه دیدگاههای جدید از سوی بازدید کنندگان ادامه یافت.
در پی خریدهای بعدی پارسآوا و بیشتر شدن اعتراضات کاربران نسبت به عملکرد آن، در صبح چهارشنبه ۲۰ مرداد، پست دیگری نیز با رویکرد اعتراضی در سایت محله ی نابینایان منتشر شده و از آن به بعد روند ارزیابی عملکرد پارسآوا نگارش سوم به صورت هم زمان در دو سایت مذکور مورد بررسی قرار گرفت.
در جریان این ارزیابی و مباحث مطرح شده، علیرغم برخی موارد که کاربران به عنوان محاسن نگارش سوم نرم افزار پارسآوا به آن اشاره نمودند، به مراتب در موارد بیشتری نسبت به عملکرد آن معترض بوده، قصور را متوجه خانه نور ایرانیان بصیر به عنوان تولید کننده دانسته و خواستار رسیدگی و رفع مشکل هستند.
لذا از آن جا که تنها رسانه ی رسمی نابینایان در کشور روزنامه ی ایران سپید محسوب شده و در موارد مشابه حسن نیت و همکاری این رسانه را جهت بررسی و رفع مشکلات قشر نابینا و کمبینا به خاطر داریم، بر آن شدیم تا ضمن ارائه ی گزارشی از روند فروش نگارش سوم نرم افزار پارسآوا و عدم رضایت کاربران نسبت به عملکرد آن، اعتراضات و خواسته های خود را در خصوص نرم افزار مذکور از طریق روزنامه ی ایران سپید به سمع و نظر تولید کننده رسانیده و پیشنهادهای خود را نیز جهت رفع مسائل مربوط به این برنامه ارائه نماییم.
باشد که با این تعامل سه جانبه، بتوانیم موجبات خدمت رسانی متناسب نرم افزار محبوب پارسآوا به افراد دارای آسیب بینایی را همچون گذشته و هر چه بهتر از آن فراهم سازیم.
در ادامه به ترتیب به ارائه ی خلاصه ای از محاسن و معایب ذکر شده توسط کاربران اشاره نموده و در نهایت پیشنهادهای راهبردی جهت رفع مشکل را نیز مطرح مینماییم.
الف. برخی از مهمترین محاسن پارسآوا نگارش ۳
ب. برخی از مهمترین نقایص برنامه.
ج. موارد پیشنهادی جهت رفع مشکل.
لینک ارجاع به پستهای حاوی نظرات خریداران پارس آوا.
لینک مطلب: | http://iransepid.ir/News/9907.html |