رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در حال حاضر ساماندهی خیریههایی که از سوی بهزیستی و وزارت کشور و ناجا مجوز گرفتهاند هرکدام به صورت مجزا صورت میگیرد که با هم اتفاقنظر هم ندارند. این در حالی است که هیچ خیریهای نیز بانک اطلاعاتی خیرین خود را ارائه نمیکند و حتی بعضاً شفافیت هم ندارند لذا یکی از حکمهای ما در این دوره که باید از طریق حوزه مشارکت مردمی پیگیری شود این است که به نسبت صدور مجوزها فرآیندهای جلب و جذب مشارکتهای مردمی چگونه صورت میگیرد.
وی با اشاره به اهمیت پویشها برای جلب مشارکت مردمی، تصریح کرد: تجمیع اعداد و ارقام خیریهها باید تسهیلگری شود و اگر پویشها را به فصل خود و به موقع انجام دهیم تسریع در حمایت و امدادرسانی را افزایش میدهد؛ همچنین در مشارکت از صنوف و جنسهای متعدد غیرنقدی میتوان هزاران نوع خدمت و کار خیر انجام داد.
قادری با بیان اینکه جنس کار خیر باید کمی و مدرن شود، گفت: هر اقلیمی خیرهای متفاوتی دارند لذا باید با برش استانی نیز یه این مهم پرداخته شود در این اثنا باید ارتباطات بینالملل را حفظ کرد؛ چراکه بسیار افراد در خارج از کشور علاقمند هستند تا در جریان اطلاعات سازمان بهزیستی کشور قرار گیرند، بطوری که عدهای فکر میکنند بهزیستی فقط پرورشگاه است؛ لذا باید پنجره واحدی از سوی فضای بینالملل دیده شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور هوشمندسازی را یکی از راههای جلب اعتماد مردم دانست و گفت: ما به عنوان یک سازمان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی باید اتکال کند به اینکه فضای معنوی وجود دارد که سرمایه اجتماعی مردم را دارد اما این نیازمند زیرساخت حرفهای است تا تمام روندهای جذب مشارکتهای مردمی در آن ثبت شود؛ لذا باید سراغ شرکتهای خوشنام رفت.
وی در پایان یادآور شد: در دولت سیزدهم که خدمت در درجه اول باید صادقانه به محرومین و مستضعفین برسد کار باید هوشمند شود.