printlogo


کد خبر: 33593تاریخ: 1400/2/21 12:48
تدوین بسته شیوه‌های فرزندپروری برای والدین دانش‌آموزان استثنایی
تدوین بسته شیوه‌های فرزندپروری برای والدین دانش‌آموزان استثنایی
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تدوین بسته شیوه‌های فرزندپروری مثبت برای والدین دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر،  مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: ۱۵۷ مشاور کشوری برای اجرایی‌سازی این بسته، آموزش خواهند دید.

وی با بیان اینکه در عصر کرونا بستر اصلی آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد است اظهار کرد: علاوه بر آموزش‌های مجازی، آموزش‌های منزل محور و ارسال درس‌نامه نیز در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد و شبکه شاد نیز با پیگیری‌های آموزش و پرورش استثنایی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شده است.

وی گفت: هم چنین برای دانش‌آموزان استثنایی که از داشتن وسایل ارتباطی هوشمند برای دسترسی به شبکه شاد محروم بودند از طریق مشارکت سازمان آموزش پرورش استثنایی و ادارات کل استان‌ها وسیله ارتباطی هوشمند تهیه شد.

هداوند در ادامه اظهار کرد: جهت دسترسی معلمان و دانش‌آموزان به محتوای آموزشی استاندارد، ۸ هزار محتوای استاندارد تولید شده است که تاکنون ۶ هزار محتوا در کانال‌های آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد بارگذاری شده است.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان‌بخشی با بیان برخی تفاوت‌های آموزش و پرورش استثنایی با آموزش و پرورش عادی، گفت: آموزش و پرورش عادی از برنامه درس ملی بهره می‌گیرد و آموزش و پرورش استثنایی برنامه درسی انطباق یافته دارد.

وی گفت: نظام آموزشی آموزش و پرورش عادی ۴ دوره رسمی دارد و آموزش و پرورش استثنایی ۶ دوره رسمی دارد و دوره پیش‌دبستانی برای آموزش و پرورش استثنایی دوره‌ای رسمی است و علاوه بر دوره‌های موجود در آموزش و پرورش عادی دوره‌های پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای هم در آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد.

وی افزود: ارزیابی آموزش و پرورش عادی نتیجه محور است اما ارزیابی آموزش و پرورش استثنایی فرایند محور است و قوانین آموزش و پرورش استثنایی انعطاف بیشتری دارد.

هداوند در ادامه گفت: آموزش و پرورش عادی از کتاب‌های رسمی استفاده می‌کنند اما آموزش و پرورش استثنایی در کنار استفاده از کتاب‌های عادی برای دانش‌آموزان با هوشبهر عادی برای سایر دانش‌آموزان کتاب‌های ویژه دارد و ماهیت کار در آموزش و پرورش عادی حرفه‌ای است و در آموزش و پرورش استثنایی، تخصصی و حرفه‌ای است.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به بسته مداخلات به هنگام طلایی اظهار کرد: این بسته با هدف پوشش حداکثری و مداخلات استاندارد و به‌موقع اجرایی شد و آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان در اجرای این بسته پیشرو است.

هداوند در ادامه با اشاره به ۴ محور همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: اولین محور همکاری، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان است، محور دوم، آموزش و پرورش دانش‌آموزان دیرآموز است که در سنجش بدو ورود به دبستان شناسایی می‌شوند ولی اقدامی روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: محور سوم همکاری‌های مشترک، آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر است و محور چهارم توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری به‌ویژه بحث کلاس مرجع و معلم مرجع است.

وی در پایان تصریح کرد: هم چنین نوآموزان دارای نشانگان مشکلات ویژه یادگیری در طرح سنجش امسال شناسایی می‌شوند تا از طریق مداخلات به هنگام از افت تحصیلی آنان جلوگیری شود.

 


لینک مطلب: http://iransepid.ir/News/33593.html
Page Generated in 0/0059 sec