printlogo


کد خبر: 21952تاریخ: 1399/7/14 15:01
ابلاغ شیوه نامه اجرایی طرح صد دبیرخانه، صد مدرسه
ابلاغ شیوه نامه اجرایی طرح صد دبیرخانه، صد مدرسه
با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شیوه نامه اجرایی طرح صد دبیرخانه، صد مدرسه آموزش و پرورش استثنایی جهت اجرا به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش ایران سپید این شیوه نامه در راستای اجرای بسته تحولی" توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز، اجتماعی شدن سازمان" و با هدف بهره مندی واحدهای آموزشی  از ظرفیت ها و قابلیت های دستگاه های اجرایی تدوین شده است.

در این شیوه نامه آمده است: با توجه به ارتباط گسترده آموزش و پرورش با جامعه به طور مستقیم و غیرمستقیم و نیاز سایر دستگاه ها به دسترسی با عموم مردم به منظور تبیین ماهیت، فرهنگ وجودی سازمانی، ترویج و تبلیغ از یک سو و نیز بهره مندی واحدهای آموزشی از ظرفیت ها و قابلیت‎های دستگاه‎های 50 گانه استان‎ها از سویی دیگر، در جهت کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و پرورشی، اجرای طرح صد مدرسه صد دبیرخانه گام مؤثر در جهت تحقق نقش مدرسه در افق چشم انداز 1404 خواهد بود.

ایجاد رابطه دو سویه آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها در سه جهت آموزشی، پرورشی، پژوهشی و ترویجی، تبلیغی و مالی و پشتیبانی ضروری به نظر می‎رسد. بدین طریق آموزش و پرورش و هر یک از دستگاه‎ها، با تعریف عینی ظرفیت های مشترک می توانند ساختار مشترک اجرایی را برای تحقق جهات مذکور ایجاد نمایند. با توجه به این‎که اثر کنش های مؤثر در آموزش و پرورش باید معطوف به کاهش بروکراسی و عینیت یافتن آن‎ها در کف واحد آموزشی باشند، ارتباط هر یک از دستگاه‎های استان با یکی از  مدارس (دخترانه یا پسرانه) ضروری می باشد که این مهم با عنوان طرح «صد مدرسه صد دبیرخانه» در استان ها قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس این طرح، برای هر یک از دستگاه‎های استانی، یک مدرسه انتخاب و از طریق انعقاد تفاهم نامه، تعاملات مؤثر و مستمر در طی سال تحصیلی از طریق این دبیرخانه، بین دستگاه مورد نظر و مدارس برقرار می گردد. لازم به ذکر است مدارس منتخب به عنوان نمایندگان اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ایفای نقش می نمایند.

 


لینک مطلب: http://iransepid.ir/News/21952.html
Page Generated in 0/0061 sec