وی با بیان اینکه پروژه برقی کردن قطار تهران-مشهد در سال 1399 به بهره برداری میرسد، افزود: این پروژه برای اجرا مشکلی ندارد و مشغول کار فرآیند قرارداد و اجرایی شدن آن هستیم و در حال حاضر طرح مطالعاتی آن شروع شده است.
معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن با اعلام اینکه این یک پروژه بزرگ است که تامین مالی زیادی نیاز دارد به مهر گفت: فعلا در حال انجام فرآیندهای تامین مالی هستیم و تیم پیمانکار داخلی و خارجی مطالعات را آغاز کردهاند.
محمدزاده، رقم فاینانس این پروژه را 2 میلیارد یورو اعلام کرد و افزود: به دلیل اینکه پروژه اعتبار زیادی نیاز دارد، از ابتدا با مشکل تامین مالی روبرو شد و در یک دوره این موضوع مطرح شده بود که به صورت BOT به اجرا برسد اما بازهم به این روش با مشکل مالی روبرو شدیم.
وی اظهار داشت: برنامه های جدیدی برای تامین مالی طرح شده است و امیدواریم با گشایشهایی که در فاینانس اتفاق افتاده است، این پروژه به زودی کلید بخورد.