کد خبر: 8430
در میزگرد گاتا با منتقدانش چه گذشت؟
تعهد گاتا نسبت به استرداد وجوه پرداختی خریداران ناراضی موتور صوتی اندروید

به گزارش ایران سپید در پی عرضه محصولات جدید از سوی شرکت گیتی افروز تابان «گاتا»، این شرکت در خصوص نوع ارائه و کیفیت این محصولات، با موجی از انتقادات از سوی کاربران نابینا در فضاهای مجازی رو به رو شد. به دنبال حواشیِ به وجود آمده و با هدف روشن شدن اذهان منتقدان، بر آن شدیم تا با دعوت از تعدادی از منتقدان این محصولات و با حضور مسؤولان شرکت گاتا، میزگردی را در محل روزنامه ترتیب دهیم تا این منتقدان بتوانند رو در رو با طراحان این برنامه ها به تبادل نظر بپردازند. شیوه عرضه محصولات جدید، مدل نسخه دموی این برنامه ها، نوع پاسخگویی و پشتیبانی متصدیان مربوطه در شرکت گاتا و کیفیت محصولات و به طور خاص، موتور صوتی ویژه اندروید از جمله اصلیترین محورهای انتقادهای حاضران در این میزگرد را در بر می گرفت.

«مهدی گلزارنیا»، مدیر عامل شرکت گاتا درباره نوع عرضه این محصول گفت: «ما در مصاحبه با ایران سپید هم عنوان کرده بودیم که کاربرانی که میخواهند از این برنامه استفاده کنند، حتماً پیشتر از کارایی آن بر روی گوشی های خود اطمینان حاصل کنند و بعد نسبت به خرید اقدام کنند.»

او همچنین، تغییراتی را که به دفعات، در صفحه فروش موتور صوتی به وجود آمده را حاصل پیشبینیهای نادرست خود دانست و اظهار کرد: «با توجه به هدفی که ما از طراحی این برنامه دنبال میکردیم، پیشبینی نمیکردیم که این برنامه از سوی کاربران نابینا استقبال شود، اما به محض مشاهده این اتفاق، تصمیم گرفتیم تمهیداتی را اعمال کنیم که افراد نابینا، نسبت به آنچه از فروشگاه آنلاین شرکت خریداری میکنند، اشراف کامل را پیدا کنند.»

گلزارنیا درباره نوع دموی ارائه شده هم گفت: «به دلیل حمایتهای ناکافی از مؤلفان و تولید کنندگان، من مجبور شدم از چنین دمویی استفاده کنم. بسیاری از کاربران از ما میخواهند که به جای شیوه حاضر، از دموی زماندار استفاده کنیم و به طور مثال، دمویی در اختیارشان قرار دهیم که چند دقیقه یا چند روز به طور کامل قابل استفاده باشد و با تمام شدن مهلت تست، کاربر بتواند نسبت به خرید محصول تصمیمگیری کند، اما چنین دمویی، دچار باگهای امنیتی فراوانی است و متقلبان به سادگی میتوانند آن را از حالت دمو خارج کنند. من هم بنا به شرایط، امکان استفاده از شکل دیگری از دمو را در محصولات گاتا نداشته ام.» مدیر عامل گاتا با اعلام این نکته که کاربرانی که تمایلی به دریافت پیامکهای شرکت نداشته باشند، میتوانند با ارسال عدد ۵ به شماره ۳۰۰۰۶۸۵۱، نسبت به قطع آن اقدام کنند، افزود: «همه کاربرانی که از موتور صوتی رضایت ندارند میتوانند نسبت به استرداد مبلغ پرداختی اقدام کنند که مدل بازگشت این وجوهات به زودی از سوی ایران سپید اطلاعرسانی خواهد شد.»

Page Generated in 0/0042 sec