به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری برنا، حمیدرضا نیلی عنوان کرد؛ باتوجه به اینکه امروزه طرح هایی برای تردد معلولین وافراد مسن در سطح تهران اجرا شده و طرح های بسیاری هم به دلیل نبود بودجه در این راستا هنوزپیاده نشده است، تعدادی از طرح های تردد معلولین، افراد مسن و... از روی پل های عابرپیاده به دلیل نبود بودجه کافی لغو شده است.
وی درخصوص آسانسور برای پل های هوایی و رفاه و آسایش معلولین می گوید: عملیات پل های عابر پیاده را کمیته تخصصی در حوزه معاونت و حمل ونقل شهری انجام می دهدو آنها در کمیته معاونت ترافیک، بعد از بررسی ضرورت ساخت پل های مکانیزه نتیجه گیری می کنند و در کدام نقاط پل عابرمعمولی و یا پا های مکانیزه راه اندازی شود.وقتی ضرورت این پل های مکانیزه معلوم شد ونتایج به دست شهرسازی می رسد وسازمان زیباسازی این طرح هارا اجرا می کند.
امروزه توانسته ایم با ایجاد رمپ ها با مشخصات ایمنی وپل های مکانیزه در سطح شهر برخی از نیازهای معلولین را بر طرف کنیم.برای آسایش و رفاه معلولین به نوعی آسانسور و یا رمپ های مکانیزه برای تردد معلولین بر روی پل های هوایی در بعضی مناطق اجرا شده است،اما ساختن آسانسور به مراتب سخت تر و پرهزینه تر است و هزینه آُسانسور اعم از نصب، راه اندازی و نگهداری ازآنها و سرویس های دوره ای برای هر آسانسور چند ده میلیارد هزینه در بر دارد و به جای ساخت آسانسور برای معلولین ،لکه گیری آسفالت ها و فاضلاب ها را مهم تردانست.
وی بالا بر، را احانت به معلولان دانست و گفت:بالابر فنی ،تخصصی نیست واصلا در شان کهنسال و جانباز نیست،آنها جزء سرمایه ملی به حساب می آیند وساختن آسانسورهم هزینه زیادی به همراه دارد.