کد خبر: 7642
مدیر آموزش و پرورش استثنایی تهران خبر داد؛
پیگیری ارائه تسهیلات به معلمان پذیرای «دانش آموزان ویژه»
مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: در حال تهیه دستورالعملی هستیم تا تسهیلاتی برای معلمان پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش ایران سپید وجیه الله پرویزی  درباره انتقادات معلمان پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی از اینکه هیچ مزایایی ندارند، گفت: سیاست ما در خصوص دانش آموزانی که در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می کنند این است که تعدادی از معلمان را از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان معلمان رابط تلفیقی به مدارس عادی بفرستیم و با توجه به نوع معلولیت خفیف یا شدید ۲ یا ۴ ساعت به این دانش آموزان سرکشی و امور آنان را پیگیری می کنند. تعدادی از معلمان پذیرا نیز در مدارس عادی هستند که دانش آموز با نیازهای ویژه دارند.

وی افزود: اولویت ما به ترتیب دانش آموزان دارای معلولیت های شدید، معلولیت های خفیف و هوش مرزی ها هستند که تحت پوشش مدارس سازمان استثنایی و مدارس عادی  قرار می گیرند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران تصریح کرد: باید به دانش آموزان هوش مرزی توجه ویژه ای شود و با تشکیل کمیته ای در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران برنامه های خاصی را برای این گروه از دانش آموزان در نظر گرفته ایم.

پرویزی خاطرنشان کرد: دستورالعملی را در حال تهیه هستیم تا تسهیلاتی برای معلمان پذیرا در نظر گرفته شود که به ازای هر دانش آموز تلفیقی ۳ تا ۵ دانش آموز را کم کنیم.

وی افزود: البته دستورالعملی نیز چندین سال پیش وجود داشت و  مزایایی دیده شده بود اما باتوجه به اجرای قانون خدمات کشور وقفه ای ایجاد شد. سیاست سازمان این است که مجددا طرحی را  تهیه کند تا به  معلمان پذیرا تسهیلاتی ارایه شود.

پرویزی گفت: ارائه تسهیلات در ابعاد مختلف از جمله تقدیر، کاهش تعداد دانش آموزی و حمایت های مالی است اما هر طرحی که بار مالی داشته باشد پیگیری آن سخت است اما تلاش خود را می کنیم.

بر اساس طرح آموزش فراگیر - تلفیقی، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های آموزش و پرورش عادی در کنار سایر دانش‌آموزان با بهره‌گیری از برنامه‌های مشترک و فضای آموزشی مناسب مشغول به تحصیل می‌شوند.

 

Page Generated in 0/0044 sec