به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل، «پهبد پورشبانان» قائم مقام و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور در کمیته ارزیابی عملکرد بر اهمیت توسعه و بهبود دائمی از طریق بازنگری فرآیند، تدوین نقشه راه، بررسی نقاط ضعف و قوت تاکید کرد و گفت: هر ارگان و سازمانی با توجه به منابع زمانی، مادی و انسانی در اختیار، در مقابل مخاطبان و مسئولان نظارتگر خود در راستای استفاده بهینه از منابع باید بتواند انتظارات را با کمترین هدررفت منابع عملیاتی کند که یکی از شیوههای کارساز، مدیریت عملکرد است.
قائم مقام و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور، افزود: با مدیریت عملکرد باید مجموعه اقدامات و اطلاعاتی را در اختیار گرفت که با بضاعت سازمانی در حوزههای مختلف، به اهداف دسترسی پیدا کنیم؛ لذا با مدیریت عملکرد باید زبانی مشترک بین مدیریت و بدنه سازمانی برقرار شود که براساس آن به اهداف سازمانی دست پیدا کنیم که برای تحقق این امر باید شاخصها و معیارهایی را درنظر بگیریم که با زبانی سلیس به همه بدنه سازمانی انتقال دهیم و آنها را با خود همراه سازیم.
وی با بیان اینکه باید شاخصهایی محسوس و قابل اندازهگیری را مشخص کنیم، تصریح کرد: با تحقق این امر، نواقص مشخص میشود و به صورت دائم نتایج ارزیابی باید به سمع و بصر مدیران و کارکنان برسد تا بتوانیم گامی به سوی توانمندی برداریم و به صورت مستمر خود را محک بزنیم؛ لذا امیدواریم از این ابزار برای ارتباط دوسویه با بدنه به نحو احسن استفاده کنیم
پورشبانان، فرآیند مدیریت عملکرد را مهم ارزیابی کرد و گفت: نظام اداری کشور آئیننامه مشخصی را تدوین و ابلاغ کرده است و ارزیابی دستگاهها توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی بر مبنای شاخصهای ارزیابی عملکرد انجام میگیرد و نتایج حاصله برای سازمان تعیین و تکلیف خواهد کرد که سازمان از چه مزایایی برخوردار میشود و چه نقاط ضعفی دارد؛ لذا باید بتوانیم حمایتطلبی همه جانبه را کسب کنیم.
قائم مقام و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور در پایان با بیان اینکه مدیریت عملکرد عبارت نامانوس و وارداتی نیست، ب نهادینهسازی این فرهنگ در بدنه سازمانی تاکید کرد و گفت: مدیریت عملکرد همراستا با دیگر وظایف سازمانی است.