به گزارش ایران سپید به نقل از پانا، حمید طریفی حسینی درباره فعالیتها و اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای افزایش مهارت آموزی دانشآموزان استثنایی اظهار کرد: «برنامه ریزیهای لازم در جهت آموزش حرفه ای به دانشآموزان استثنایی متناسب با توانمندیهای جسمی و ذهنی آنان مانند توسعه رشتههای مهارتی و ارائه دروس انتخابی به دانشآموزان صورت گرفته است.»
وی با بیان اقدامات موثر در این راستا افزود: «برنامه ریزی و تامین تجهیزات وسایل و امکانات آموزش حرفه ای در مدارس؛ تخصیص اعتبار مواد مصرفی و خرید تجهیزات کارگاهی به استانها؛ استفاده بهینه از ظرفیتهای ملی و منطقه ای در امر آموزش حرفه ای به دانشآموزان مانند تشکیل کلاسهای ضمیمه در هنرستانهای عادی، آموزش دروس مهارتی به دانشآموزن از طریق برونسپاری از جمله اقدامات موثر در راستای افزایش مهارت آموزی دانشاموزان استثنایی است.»
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به توسعه آموزشهای حرفه ای با استفاده از توان و ظرفیتهای بخشهای دولتی و غیردولتی مانند تدوین استانداردهای شغلی با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: «بررسی رشتههای شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای در راستای هدایت تحصیلی و شغلی برای دانشآموزان استثنایی، متناسب با ویژگیهای آنان نیز از جمله موارد و موضوعات حائز اهمیت است که باید انجام شود.»
طریفی حسینی بیان کرد: «همکاری با معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرحهای مهارتی مانند حضور دانشآموزان دروه اول متوسطه در طرح ایران مهارت و جشنوارهها نیز باید مورد توجه باشد.»
وی اضافه کرد: «آماده کردن دانشآموزان دوره اول متوسطه پیش حرفه ای جهت ورود به دوره دوم متوسطه کاردانش خاص از طریق دروس کار و فناوری و مهارتهای اجتماعی و اقتصادی نیز باید برای افزایش میزان مهارت آموزی دانشآموزان استثنایی انجام شود.»
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین در پایان از تدوین بسته آموزشی مهارتهای روزمره زندگی برای دانشآموزان دوره ابتدایی چندمعلولیتی و طراحی و تولید بسته آموزشی مهارت آموزی ویژه دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم دوره ابتدایی نیز خبر داد.