به گزارش ایران سپید جهت یابی و حرکت در مسیر آموزش افراد با آسیب بینایی و والدین ایشان، فرایندی رشد محور و سوق به سوی استقلال است.
بدین منظور مربیان این سرفصل مهم آموزشی، همچون معمارانی هستند که باید نیاز دانش آموزان خود را تحلیل و برنامه مناسبی برای حرکت مستقل ایشان طرح ریزی نمایند.
همچنین توجه به ارائه آموزش در بهترین زمان و اولین فرصت ممکن و مداخله بهنگام از اولویت هایی است که توجه به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400به منظور همسان سازی روشهای تدریس محتوا و به روزرسانی اطلاعات معلمان با برگزاری کلاس های بازآموزی و اجرای طرح "نهضت آموزش جهت یابی و حرکت" بر آن شده است تا طی این طرح هزار نفر از معلمان و والدین را با چگونگی آموزش مهارت جهت یابی و حرکت آشنا سازد.
در این طرح فراگیران آموزشهایی را در خصوص راهنمایی و همراهی با افراد نابینا و نحوه صحیح مواجه با ایشان فرا خواهند گرفت.