به گزارش ایران سپید به نقل از آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در بازدید از پروژه های عمرانی آموزش و پرورش استثنایی، با تأکید بر تسریع ساخت این دو پروژه، اظهار کرد: با توجه به مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه، در رفت و آمد به مراکز مختلف، مراکز جامع تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی با هدف تجمیع خدمات به این دانش آموزان ایجاد شده است.
وی افزود: تاکنون ۱۰ مرکز جامع در سطح کشور افتتاح شده است و تا پایان سال تعداد این مراکز به ۳۲ مرکز خواهد رسید.
حسینی افزود: ۸۰درصد مدارس استثنایی توسط خیرین ساخته شده است.
وی با بیان این که امروز ۳۰هزار خیر در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور فعالیت می کنند گفت: سازمان نوسازی و توسعه مدارس در قالب برنامه آجر به آجر و مشارکت خرد یک میلیون و دویست هزار نفر را در نهضت مدرسه سازی مشارکت داده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: سال گذشته خیرین بیش از ۳هزار میلیارد تومان به نهضت مدرسه سازی کمک کرده اند و سرانه آموزشی از ۱.۵متر مربع در سال ۱۳۵۷به ۵.۳متر مربع در سال جاری رسیده است، هر چند این میزان با استاندارد ۸.۳متر مربعی هنوز فاصله زیادی دارد.
شایان ذکر است مرکز جامع تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی شهر کاشمر در حاشیه این شهر و با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی در سه طبقه در حال ساخت است.
همچنین مدرسه استثنایی ۸ کلاسه امام علی (ع) در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۸۰ متر مربع با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس در حال ساخت است.