به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری افزود: با توجه به اینکه بیشتر جامعه هدف بهزیستی، قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عده ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت"کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان" نمی توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده کنند، بر این مبنا همه خدمات اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می شود.
وی اضافه کرد: طبق کارهای انجام گرفته و به منظور رسیدگی بیشتر به مشکلات مراجعین و جامعه هدف، ملاقات های مردمی هر هفته در میز خدمت برگزار می شود که در این میان مسائل مختلفی از جمله اشتغال، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مسکن، وام اشتغال و غیره توسط مددجویان مطرح و به تمامی درخواست ها با حضور و پیگیری معاونین حوزه های تخصصی از طریق کارشناسان مربوطه رسیدگی می شود.
این مسوول، با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان به میز خدمت از حوزه توانبخشی و مشارکت های مردمی بیش از سایر حوزه ها متقاضی دریافت خدمات بودند، ادامه داد: میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته و میتواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمترسانی شایسته به شهروندان باشد.
محمدی افزود: از طریق میز خدمت بیش از ۱۵۰ مددجو در مراکز توانبخشی و اجتماعی پذیرش شدند که مابقی پذیرش ها از طریق حوزه های تخصصی انجام گرفته و ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش نیز برای دریافت وام قرض الحسنه پنج میلیون تومانی به بانکهای عامل معرفی شده اند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه اول سال علاوه بر بازدید از منزل مددجویان و ملاقات های دفتر مدیریت، نزدیک به ۲۰۰ نفر از متقاضیان در ملاقات حضوری شرکت کردند که برنامه ملاقات مردمی/ یکشنبه/ هر هفته بوده و توانخواهان می توانند با ارائه گزارش کتبی مددکار و درج شماره تماس، درخواست خود را برای ملاقات حضوری ثبت کنند.