کد خبر: 34489
اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در سال جاری
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش منطقه فشافویه از اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، معاون آموزشی و توانبخشی سازمان، مدیر کل پشتیبانی سازمان و مسئولین محلی فشافویه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری دهه آخر صفر گفت: یکی از راه های حل مشکلات در آموزش و پرورش تعاملات گرم با بقیه دستگاه ها و نهادها است و می‌توان از ظرفیت بقیه نهادها بویژه شوراهای شهر برای ارتقای آموزش و پرورش استفاده نمود.

وی افزود: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در سال جاری بیش از ۵۳ میلیارد تومان برای هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص می‌یابد.

حسینی تصریح کرد: شوراهای شهری و شهرداری ها ‌ظرفیت بزرگی هستند که  در تامین اعتبار باقیمانده سرویس ایاب ذهاب می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

حسینی با بیان اینکه ۵۸ پروژه در آغاز مهر در آموزش  و پرورش استثنایی افتتاح و یا کلنگ زنی شده است گفت: از این تعداد ۴۶ پروژه افتتاح و ۱۲ پروژه نیز کلنگ زنی شده اند و سه پروژه آموزش و پرورش استثنایی در  پیشوا، ملارد و فشافویه از شهرستان های  استان تهران نیز آماده بهره برداری است.

معاون وزیر در ادامه گفت: با همت خیرین ۵ سالن ورزشی درون مدرسه ای نیز در مدارس استثنایی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ده مرکز جامع خدمات تشخیصی، توانبخشی و آموزشی  دانش آموزان استثنایی در کشور راه‌اندازی شده است که یازدهمین  مرکز به زودی در شهرستان های استان تهران افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر در ادامه گفت: صیانت از اموال آموزش و پرورش و حفظ و نگه داری از اموال هنرستان ها دو مشکل بزرگ در آموزش و پرورش است و برای اولین بار در سال جاری اعتباری برای صیانت از اموال در آموزش و پرورش دیده شده است.

حسینی در پایان با اشاره به راه اندازی باشگاه های پیشکسوتان آموزش و پرورش در کشور گفت: با راه‌اندازی باشگاه‌های پیش‌کسوتان می‌توان دانش پیش‌کسوتان را به مدارس امروز پیوند زد و با استفاده از پیش‌کسوتان به‌عنوان راهنمایان بالینی، تجربه گردانی نیز  محقق می‌گردد.

Page Generated in 0/0065 sec