به گزارش ایران سپید«محمد پورخسروانی» ا افزود: کالاهای قاچاق به شرکت های قانونی و درآمدهای دولت ضربه فراوانی وارد می کند، اما فاجعه زمانی است که محصول قاچاق تقلبی باشد.
وی ادامه داد: محصولات آرایشی ارتباط نزدیکی با سلامت افراد دارند و استفاده از محصولات تقلبی آرایشی و بهداشتی به معنای از بین رفتن سلامت یک جامعه است.
پورخسروانی گفت: اثربخشی تدابیر صورت گرفته برای جلوگیری از عرضه کالاهای تقلبی از طریق سازمان های مختلف بسیار کمرنگ و ناچیز بوده، زیرا مسیر غلط را در این حوزه دنبال می کردند.
وی با بیان اینکه حدود 14 میلیون زن در ایران مصرف کننده مجاز لوازم آرایشی هستند، افزود: اما فرهنگ سازی برای میزان مصرف و استفاده از لوازم آرایشی در کشور صورت نگرفته است.
پورخسروانی با ناموفق خواندن طرح هایی مانند «شبنم» تصریح کرد، اجرای این طرح از سوی وزارت بازرگانی، همزمان با طرح «اصالت» بود که در وزارت بهداشت انجام می شد.
وی با بیان اینکه شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی برای هر دو برچسب (اصالت و شبنم)باید هزینه پرداخت می کردند، افزود: طرح «شبنم» ناموفق ماند بطوریکه 90 درصد کالاهای قاچاق بازار را لباس قانونی پوشاند.
رییس کمیسیون آرایشی و بهداشتی مجمع عالی واردات با بیان اینکه طرح «اصالت» برای برخی محصولات به هیچ عنوان عملی نیست، افزود: به عنوان مثال یک شرکت متوسط محصولات بهداشتی، 300 کارتن لوازم آرایشی وارد می کند و چسباندن برچسب «اصالت» را به فردی نا آگاه و با سواد محدود می دهد که انجام آن زمان زیادی را می برد.
پورخسروانی ادامه داد: در همه جای دنیا فقط برای محصولات دارویی از برچسب استفاده می شود، اما در ایران به این برچسب ها دلخوش می کنیم.
وی با بیان اینکه بهترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی کشورهای اروپایی هستند، ادامه داد: ایرانی ها به خرید محصولات آرایشی اروپایی علاقه دارند اما محصولات برخی کشورهایی که قابلیت تولید این محصولات را در سطح استاندارد جهانی ندارند، به نام برندهای مشهور وارد کشور می شود که این موضوع بسیار تاسف انگیز است.