به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی در برنامه «صبح و گفتگو» اظهارکرد: تعلیم و تربیت در حوزه استثنایی در سطح جهان 5 تا 10 برابر تعلیم و تربیت عادی هزینه و رنج و تخصص و وقت بیشتری می طلبد.
وی با بیان اینکه سختی معلمان استثنایی در امر تعلیم و تربیت به ویژه در این ایام کرونایی مضاعف شده است، افزود: متاسفانه قانون مدیریت خدمات کشوری در سالهای گذشته مزایای این معلمان را یکسان سازی کرد اما هم اکنون در تلاشیم تا آموزش و پرورش و معلمان استثنایی را از قانون جامع خدمات کشوری مستثنا کنیم تا از 50 درصد امتیارات خاص بهره مند شوند.
حسینی گفت: یک معلم استثنایی به نسبت معلم معمولی رنج مضاعفی را تحمل می کند و به اندازه زحمت و مرارت هایی که بر او تحمیل می شود باید قدر و منزلت بیشتری پیدا کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی در رادیو گفت وگو با اشاره به اینکه 23 هزار معلم از طریق آزمون و دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند، گفت: ما مصوب کردیم که 10 درصد از کل ورودی های آموزش و پرورش از معلمان استثنایی باشند.
حسینی با بیان اینکه خانواده ها در حوزه استثنایی بیشتر از هر کسی قدر این معلمان را می دانند، اظهارکرد: وظیفه مدیریتی ما این است که قدر و منزلت این معلمان را در تشکیلات ساختار و اداری نهادینه کنیم.