کد خبر: 22592
شرایط برگزاری آزمون پایان ترم دانش آموزان استثنایی + فایل صوتی
اولین ترم سال تحصیلی جاری، رو به پایان می رود و سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنان در تلاش است تا محتواهای آموزشی را هرچه بیشتر در اختیار دانش آموزان خود قرار دهد.

به گزارش ایران سپیددکتر مجید هداوند، معاون آموزشی توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این باره می گوید: در مورد بحث مناسب سازی شبکه شاد در ارتباط با گروههای مختلف، مناسب سازیهای مختلفی را انجام داده ایم و تنها مشکل بحث نرم افزار گویاسازی است که باقی مانده است. البته مشکلاتی هم مانند احراز هویتها وجود دارد که کارگروه وزارتی شماره ای برای پشتیبانی اعلام کرده و افراد با آن تماس می گیرند و مشکل خود را حل می کنند. اما در مورد گویاسازی برنامه علیرغم مصاحبه آقای الحسینی ، مدیر شبکه شاد که قرار شده بود تا قبل از زمستان انجام شود هنوز موفق به راه اندازی نرم افزار گویاساز و مناسب سازیث شبکه شاد نشده ایم. لذا خود سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصمیم گرفته در پایگاه جامع آموزش مجازی که قرار است راه اندازی کند، این موارد را در نظر بگیرد. یعنی سایت برای دانش آموزان با آسیب بینایی قابل دسترس باشد. تا بتوانند از همه برنامه ها و محتواهایی که در این پایگاه جامع گذاشته می شود بهره مند شوند.

در ادامه دکتر هداوند در پاسخ به این سوال که امتحانات پایان ترم برای دانش آموزان استثنایی چگونه برگزار می شود می گوید: به استانها اعلام کرده ایم در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان با نظر ستاد کرونا در استانی فراهم باشد امتحانات به صورت حضوری و در غیر این صورت به شکل غیر حضوری برگزار شود. در شیوه نامه ای هم که به استانها ارسال شده است آمده در مقطع پیش دبستانی این کار با نظارت معلم و مدیر بر اساس مستندات جمع آوری شده از کارپوشه ها و آزمونهای عملکردی گرفته شده و بازخوردهای آموزش مجازی و یا حتی بسته های آموزشی که قبلا به دانش آموزان داده شده آزمون را به شکل غیر حضوری انجام دهند. در مورد دانش آموزانی هم که به آموزش مجازی دسترسی نداشته اند در صورتی که وضعیت استان از لحاظ کرونا زرد باشد آزمونها با نظر شورای مدرسه و رعایت پروتکلها به صورت حضوری و انفرادی برگزار می شود چون این دانش آموزان به شبکه مجازی و شاد دسترسی نداشته اند. تاکید شده تمام اهداف دفترچه های آموزشی باید محقق شود و آزمون از دانش آموز گرفته شود . در دوره ابتدایی هم تاکید شده در جاهایی که امکان دارد به شکل حضوری و در جاهایی که امکان آزمون حضوری وجود ندارد به شکل غیر حضوری انجام شود ولی آزمونهای دانش آموزان پایه اول و دوم به خصوص در مورد دروس ریاضی و فارسی با مجوز رسمی ستاد کرونای استان و تاییدیه شورای مدرسه به شکل حضوری انجام شود. در مورد دانش آموزان کم توان ذهنی و اوتیسم گفته شده تا جایی که آموزش انجام شده آزمون گرفته شود و اجباری نیست تا سطح خاصی از بودجه بندی کتاب رسیده باشند.

در کلاس اول و دوم دوره اول متوسطه در شاخه های نظری، فنی حرفه ای و کار و دانش ، آزمونها باید مطابق شیوه نامه مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار شود و در دوره پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای تاکید شده به شکل غیر حضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر  و با جمع آوری بازخوردهای فضای مجازی، کار پوشه ها و مشاهدات معلم از کارکرد دانش آموز نمره اعمال شود و دروس مهارتی دوره حرفه ای و پیش حرفه ای را هم در صورت تغییر وضعیت استان به زرد یا سفید با مجوز ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار کنند.

Page Generated in 0/0044 sec