به گزارش ایران سپید وی افزود: مدیریت در سازمان ها بویژه سازمان های دولتی بهره ورانه نیست و بار رویکرد مهندسی مجدد فرآیندها در بسیاری از بخش های سازمان قابلیت صرفه جویی وجود دارد.
حسینی با اشاره به منابع مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: منابع مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بخشی دولتی است که باید تلاش شود افزایش پیدا کند، بخشی از منابع اختصاصی است، بخشی دیگر حاصل مشارکت بین بخشی است و بخشی از منابع حاصل از نگاه بهره ورانه در سازمان است.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه شفافیت مسائل مالی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده است اظهار داشت: تشکیل شورای مالی و تخصیص و توزیع منابع کار ارزشمندی است که منجر به شفافیت و توزیع عادلانه منابع می شود.
وی افزود: احصاء راهکارهای افزایش درآمدهای اختصاصی، آزاد سازی ظرفیت ها و افزایش مشارکت از جمله دیگر مواردی است که در آموزش و پرورش استثنایی به آن توجه ویژه ای شده است.
حسینی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود ردیف های پادار در بودجه سازمان ایجاد شود گفت: تخصیص اعتبار جهت نهضت توان افزایی، مداخلات بهنگام طلایی و مدرسه انطباقی نیاز به پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دارد.
معاون وزیر با تاکید بر اینکه در سازمان نباید تعهدات غیر واقعی ایجاد شود اظهار کرد: مولد سازی، بهینه سازی و بهره وری از نکات مهم دیگری است که در نظام بودجه ریزی باید لحاظ شود.
وی افزود: توجه به بازنشستگان، جذب خیرین، جذب اعتبار در خصوص نهضت توان افزایی و مدرسه سازی از طریق ردیف مسئولیت های اجتماعی دستگاه ها و ارتباط با مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش در جهت تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان از جمله مواردی است که نیازمند پیگیری است.